PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

MS805 - Komenter(1) Tsunami rakyat, tapi BN main bangsat !

Di wall politik banjar massa - memetik bacaan  GE13 - Chinese Tsunami and Malays get money !, siapa yang mampu menyangkal ? Jika dikatakan, umpan duit itu sangat berkuasa bagi menentukan undi memihak terus kepada BN ? Mari raikan harga minyak yang tak boleh turun hari ini, 7 mei 2013, maaf aku menulis dalam keadaan muka yang sangat kelat.

Banyak media melaporkan keputusan PRU 13 menunjukkan tsunami kaum Cina. Ini kerana ramai orang Cina mengundi DAP. Saya berbeza pandangan dengan kenyataan di atas.

Yang jelas pada saya ialah PRU 13 merupakan gelombang kedua tsunami rakyat--dari bandar, semi bandar, desa, golongan muda, kelas menengah dll--yang bangkit untuk menuntut pembentukan sebuah kerajaan yang bersih, adil dan bertanggungjawab kepada semua rakyat. Mereka bangkit kerana mahukan pendemokrasian diberikan ruang sewajarnya untuk mengambil tempat dalam negara kita.

Ringkasnya, keputusan PRU 13 menunjukkan tsunami rakyat Malaysia dan tiada kaitan dengan perkauman orang Cina atau sikap rasis DAP.

Sudah sampai masanya kita berhenti meniupkan api perkauman dalam politik kita.

" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, dan biarlah nampak miskin tapi berharta dan tidak berhutang, daripada nampak hebat tapi tidak berharta dan banyak hutang "

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Nasihat kepada MB Kedah.
    Utamakan perpaduan Melayu.
    Eratkan persaudaraan antara Melayu, Siam, India dan Cina.
    Diharap semua ADUN tidak kira UMNO dan PAS, marilah bekerjasama memajukan Kedah.
    Yang penting "Buang yang keruh, ambil yang jernih".
    MB Kedah sekarang sudah ditakdirkan di Loh Mahfuz. Kita semua wajib redha dan mentaati pemerintah.

    Takbir..
    ALLAH HUAKBAR.
    ALHAMDULILLAH.

    aaaminnnnnn.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |