PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

ZON PANAS ! Apa sudah jadi Sg. Acheh dan Nibong Tebal haa ?

Tinjauan terus ke pusat-pusat mengundi di DUN Sg. Acheh keseluruhannya dapat dibaca dibawah :

1. Jentera BN menguasai sepenuhnya di Pusat2 Mengundi DUN Sg. Acheh. 

2. Barong/Pondok Panas - perayu undi - langsung tidak kelihatan petugas dari PAS khususnya di kawasan yang dibenarkan untuk merayu undi. Petugas PKR/Keadilan sangat sedikit dan tidak aggresif, sekadar berbual-bual sesama sendiri.

3. Poster calon PAS masih kelihatan di tempat strategik disekitar Nibong Tebal/Sg. Acheh biarpun laluan calon mutlak untuk DUN Sg. Acheh telah diberikan kepada PKR.

4. Tidak ada barong PAS/PKR didirikan dikebanyakan Pusat Mengundi. Hanya wujud barong BN sahaja.

5. Pengamatan awal setelah 2 jam berlegar ke seluruh DUN Sg. Acheh termasuk ke Sg. Chenaam, memperlihatkan jentera BN menguasai sepenuhnya 

RUMUSAN : Yang Dikejar Tak Dapat, Yang Di Kendong KECICIRAN.

Pengamatan Awal Penulis - DUN Sg Acheh di dalam Parlimen Nibong Tebal - kerusi DUN Pakatan Rakyat di situ besar kemungkinan kita TEWAS@KALAH. Keputusan yang mahu dilihat malam ini - berapa ribu undi ROSAK ter-rekod di Parlimen ini kali. Untuk Menang..menang ? unsangkarable..!! 

Update terkini Jam 2 Petang :

Sungai Acheh juga hari ini menyerlahkan imej pertandingan 3 penjuru antara BN, agen parti regim yang berwatak Pas dan PKR. Pas telah membuka barung panas dan merayu undi agar mengundi Pas dan menolak PKR. Tindakan mereka yang bertopengkan PAS ini lebih kepada agen parti regim untuk memecahkan undi bagi berusaha memenangkan Bn. Arahan pucuk pimpinan Pas juga diingkari.

Setakat jam 2 ptg ini kebanyakan peti undi telah tenang dan kehadiran pengundi mula pelahan. - sedutan dari FB Pengarah Media Calon PKR N21 Sg Acheh

Sebentar lagi akan diterbitkan apa kata pengundi DUN Sg. Acheh yang turun mengundi pada pagi tadi. Betullkah berlaku protes dan boikot undi dan calon ? Tunggu sebentar lagi...! PANASSSSS....!!

" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, dan biarlah nampak miskin tapi berharta dan tidak berhutang, daripada nampak hebat tapi tidak berharta dan banyak hutang "

6 comments:

  1. Anonymous said...

    BODOH PUNYA PAS. LANGSUNG TIDAK MENUNJUKKAN SETIA KAWAN. BILA GENG PAK LEBAI YG TAK PATUH PIMPINAN KETUA DAN MERASAKAN DIRINYA HEBAT DAN TAMAK, MAKA KERUGIAN YANG AKAN MENIMPA MEREKA.

  2. inikalilah said...

    adakah PAS terpaksa menuruti jejak BN, menghukum ahli sendiri yang tidak berdisiplin.
    Politik bodoh PAS Pulau Pinang mencemar nama baik politik Islam yang dipelopori oleh parti PAS.

  3. Anonymous said...

    dkt seremban pon sme..hanya barong dacing je ade..x phm n pelik..isma ke ,pkr ke dap ker mmg xley buat barong ker..

  4. baretta said...

    Klu betul, saya sebagai penyokong PR amat kecewa dgn situasi yg blaku. Ini maknanya TIADA KERJASAMA dan konsep Tahaluf Siasi yg dilaungkan oleh Presiden PAS tidak diendahkan oleh ahli PAS di DUN Sg Acheh... Pemimpin disana GAGAL mentarbiyyah ahli... PKR pulak GAGAL memainkan peranan setelah diberi peluang... Kalau kalah, bukan kerana musuh kuat, tapi ANDA (PAS/PKR DUN Sg Acheh) yang LEMAH DAN KERAS KEPALA!

  5. Anonymous said...

    Itu baru kerusi. Kalau awek tak tau le..penin2..

  6. Anonymous said...

    Mungin puak2 Hassan Ali masih ada , sama juga berlaku di Melaka di kawasan Asahan , celaka lah mereka yg belot kepada kepimpinan Pakatan dan Harapan rakyat...

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |