PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

ZON PANASS ! Sg. Acheh, Nibong Tebal dijangka PKR KALAH !

Kurang 1 jam lagi semua pusat pengundian akan ditutup. Masa 'prime time' yang sangat merbahaya. Dari info yang diperolehi melalui wall fesbuk DI SINI, bersumberkan dari pegawai tinggi kerajaan, dan dipercayai merupakan maklumat sohih memaklumkan bahwa warga bangla dan indon akan dibawa masuk ke kawasan majoriti Melayu mulai jam 3 ptg tadi, dan DPP mengeluarkan arahan agar semua jentera di arah bersiap sedia. Wow ! Kerja kotor terhebat...! 

 Makin Panasss ! - Status TERKINI : Parlimen PARIT BUNTAR - Peratusan keluar mengundi sangat luar biasa. Dimaklumkan sehingga jam 4 petang, lebih 80% warga di parlimen ini telah keluar mengundi. Kita harap 80% itu solid warga rakyat malaysia yang sah, bukan jadi-jadian. 



DEMI MASA DEPAN ANAK2 KITA !!
Pertama kali dapat gambar melalui hp, saya tak kisah sangat, tapi bila saya tengok alamatnya, saya tahu alamat ini. saya ada kawan cina di sana sebab kampung "batu bakar, bahau" ni dekat je dengan rumah saya. 
Kawan cina saya juga terperanjat kerana 100% kampung batu bakar ini penduduknya adalah bangsa tionghua. Hmmm.. jika betul ini adalah warga negara luar yang di "warganegara" kan.., bagaimana ye anak-anak saya dan juga anak kawan2 yang lain? apakah nasib mereka kelak ?

Pengamatan Awal Penulis sehingga jam 4 petang :
PARIT BUNTAR :

1. Parlimen PARIT BUNTAR - MENANG (PAS)
    (Dr. Mujahid)
2. DUN Titi Serong - MENANG (PAS)
    Ustaz Bakar Husin
3. DUN Kuala Kurau - MENANG (PKR)
    En. Yunos

(*) PR(Pakatan Rakyat) kekalkan kemenangan disemua DUN dan Parlimen. Dan kesemua kerusi yang ditandingi oleh calon BN di Parit Buntar, TEWAS !

NIBONG TEBAL : bacaan awal rujuk di SINI
Parlimen NIBONG TEBAL
(1) DUN Sg. Acheh - KALAH (PKR)

Untuk pengamatan penulis bagi kerusi Parlimen BANDAR BAHARU-KULIM, akan dikemaskini sebentar lagi..! PANASSSS !!

" Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita, dan biarlah nampak miskin tapi berharta dan tidak berhutang, daripada nampak hebat tapi tidak berharta dan banyak hutang "

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |