PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(update) PRK TENANG : PANAS BERAPI - Skrip kempen UMNO bocor lagi ?


Angkat lagi tinggi kain tu, Ustaz Choa mesti sukaaa..! Cara angkat kain yg diajar oleh ustaz UMNO..mari tengok..dosa mata ditanggung sepenuhnya oleh Imam UMNO. Wakaka..!


Cara meredah banjir macam ni UMNO tak suka tengok bro !

Hujan yang turun dengan lebat di Pekan Labis benar-benar membantutkan kempen BN secara keseluruhannya dimana petugas-petugas parti yang terdiri daripada soldadu2 MCA dan UMNO kini hanya sekadar memenuhkan kedai mamak disekitar pekan Labis. 


Rokok dan teh tarik bergelas-gelas gelimpangan diatas meja. No problem, jentera parti yang minum-minum dan makan-makan di kedai mamak sepenuhnya disponsor oleh parti KIMMA. Sudah kaw-tim. Kepada penyokong BN sila ke kedai mamak KIMMA di Labis sekarang, cukup hnaaya memakai baju biru (macam samseng yg ganggu ceramah LGE malam tadi) dan berlambang 1Malaysia, makan minum anda FREE sepenuhnya.Hidup PuKIMMAk !

Dari bual yang dicuri dengar kini pihak Bilik Gerakan Induk BN telah meminta semua pekerja2 parti agar berada dalam siap siaga untuk mengempur Kg. Paya Merah 1 Km dari pekan Labis. Ini kerana BN dan jenteranya sedang menunggu kg. itu dilanda banjir kilat. Sudah menjadi rutin jika berlaku hujan lebat yg berterusan, kampung itu akan tenggelam. 

Segala bekalan asas dan hamper2 sedang dikumpulkan. Barangan itu akan hanya diagihkan segera apabila banjir mula melanda. Bantuan itu untuk mangsa banjir sahaja. Jangan agihkan sekarang, kerana bantuan itu hanya berkuat kuasa apabila kampung itu tenggelam. Itu arahan yg dikeluarkan. Beberapa pemberita Utusan Meloya dan Berita Hairan juga sudah berkampung di sana sejak jam 3 petang tadi lagi. 

Inilah peluang terbaik bagi menunjukkan bahawa BN dan UMNO bagus untuk rakyat. Tidak sokong BN bermakna anda berdosa besar disisi Allah swt. Imam UMNO akan memberi syafaat kepada semua yang mengundi UMNO. Itu janji Imam UMNO di Labis. 

Foto menunjukkan beberapa gedebe sedang menunggu banjir kilat. Foto diambil ketika hujan reda seketika pada jam 3.30 petang tadi disekitar DUN Tenang.


Tok Ai dimaklumkan juga sudah siap sedia. Tok Ai juga sudah beberapa kali menyudahkan aksi lakonan untuk beliau jatuh parit ketika membantu mangsa banjir dikampung itu. Itukan scene penting didalam drama ini. Secara tidak langsung tajuk berita boleh diolah dengan baik, " Tok Ai jatuh parit ketika membantu mangsa banjir, " baru nampak calon berjiwa rakyat biarpun hanya sekadar lakonan. UMNO kan kuat berlakon. Hello bro..semua aksi ini perlu ikut skrip. Ini saja cara terbaik untuk mengagalkan imej Cikgu Mala yg makin terserlah di DUN Tenang.

Lagi satu nak bagi tahu itu kan kampung dia. Hoi..hangpa boleh gelak kuat-kuat tak ? 53 tahun UMNO memerintah, kampung bekas Adun dan calon BN pun longkang dia tak boleh nak baiki apa jadah bro ? UMNO BN buat apa sebelum ni ? Kah..kah..kah ! Amaran ! PAS dan petugas tidak dibenarkan masuk ke kampung itu. Malah perayu undi dari kem Muslimat dihalau keluar dari kampung itu oleh gedebe-gedebe sejal 3 hari lalu.

Apapun semua mata dan pemberita sedang menunggu adegan banjir kilat di kg Paya Merah. Adegan bantuan dan urusan memindahkan orang kampung akan turut juga dipaparkan oleh pihak tv kelak. Semua itu hanya berlaku jika banjir berlaku. Skrip telah siap disediakan oleh Bilik Gerakan Induk UMNO kepada semua yg terlibat.

Orang kampung juga akan dipaksa baca skrip. Upah akan diberikan. Begitu juga blogger  UMNO sudah diangkut  ke sana. Smeua lensa akan menumpukan betapa murninya Tok Ai dan jentera UMNO seperti Puteri dan Wanita menyelak kain sehingga ke peha untuk diambil gambarnya ketika mengagihkan barang keperluan banjir kepada semua penduduk. Jangan bimbang, Ustaz Chua kata, peha wanita UMNO dan Puterinya tidak dianggap aurat. Tunjuk saja. Kalau ada ustaz PAS kata, itu berdosa, tak mengapa, nanti Ustaz Chua dan Jauhi Chawla boleh kawtim dengan Tuhan Allah. 

Tapi sayang, sampai jam 5 petang belum nampak nak banjir. Kesian UMNO dan petugasnya. Niat dah tak betul, tu pasal Allah swt. tak izin banjir kilat berlaku. Kerana ikut skrip yg diterima di meja kami, isu banjir kilat akan digunakan untuk menyerang PAS. Akan keluar tajuk, Cikgu Normala tidak peka kesusahan mangsa banjir di Pekan Labis dan macam-macam lagi.

Jika berlaku banjir pun, nak boleh apa..kalau petugas dan jentera PAS dihalang disetiap tempat oleh gedebe-gedebe untuk berziarah, malah banyak aduan mengatakan muslimat PAS yg pergi untuk tujuan ziarah dihamun dan dihalau macam anjing kurap oleh gedebe-gedebe UMNO. Itulah budaya UMNO disetiap kali kempen Pilihanraya. Macam PuKIMMAk !

(*) Berita lewat petang dari Pekan Labis. Aku masih tunggu gambar dari jurukamera kami yg sama2 pakai baju kaler biru 1Malaysia dari sana. Mesti gempak. Skrip drama UMNO tunggu banjir sudah bocor ! Wakakaka..!

8 comments:

  1. Anonymous said...

    Banjir baru nak bagi bantuan...PRK baru nak jengok rakyat...apalah haprak dan bebalnya org umngok ni

  2. Anonymous said...

    Cikgu Mala meredah banjir.

    Muka tenang dan yakin walaupun disebelah bendera BN.

    Raduklah banjir itu demi perjuangan Islam dan kesejahteraan rakyat.

  3. Jalan Pulang said...

    salam wak...

    harap wak dapat linkkan blog sy kat dlm blog wak...

    maap la, sy tak dpt turun tenang sbb keje bertimbun...

    sampaikan slm sy pd jentera PR kek sano...

    ingatan di H Selngor tak dapek den nak lupoo wakakaka...

  4. shakahasy said...

    Itu yang hairan tu.
    Musim banjir baru nak pancing.
    Mana ikan mau makan.

    Tapi, orang Felda dah masak dah.
    Kalau mau kasi umpan dia orang akan angkat, tapi, bukan umpan yang haram., umpan yang mengada2, yang menunjuk2 dan "gemuk" saja.

    Umpan "gemuk" biasanya umpan menipu.

  5. mosabit said...

    sepandai pandai suway lek berjoli sex..akhirnya jatuh ke kamera video jugak..

    kah kah kah kah kah kah

  6. Cikli said...

    salam bro,
    izin pinjam gambar ye

  7. anness said...

    hAha.. umngok pandai berlakon , kita pun pandai jgk..acece..siap pakai baju biru segala, tp hati hijau, pergh..spy! :D

  8. Anonymous said...

    sapa2 nak redah banjir tu kena bawak suami yg mc walaupun x sakit ... lg banyak mc yg di ambil lagi bagusssss....

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |