PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bantai PAS, syiokk ker? dan petugas PAS kena berubah? pundek la luu..!!

Elok benar kalau pak katib baca, jawapan balas dibawah. Bukan apa, jika sekadar menulis dari ruang bilik yg berangin sejuk di rumah, apa sangat yang boleh dilihat dan mahu diubahkan. Atau sekadar mengalas dslr besaq gedebak cup cap cup cap ambil gambar di setiap PRK, tak guna juga. Wak rasa pak katib pun dah lama tak join turun dan beraksi di setiap PRK kan ? Periuk nasi kena jaga juga..lebih2 lagi sekarang Muhyiddin dah gemar sangat hantar warning kat geng-geng cikgu sekolah..ye dak !


spr sudah menetapkan bahawa kerdau dan merlimau akan dijalankan serentak sekaligus menambah spekulasi bahawa pilihanraya sarawak akan berlangsung dalam bulan april 2011. persiapan terakhir spr disarawak akan menemui penghujungnya bulan mac 2011. kerdau dianggap pengacau kepada persediaan spr untuk melaksanakan pilihanraya disarawak. kerdau dan merlimau disatukan. dalam masa yang sama pembangkang kembali berbuih buih kerana terpaksa berpecah dua untuk menawan merlimau dan kerdau. yelah dengar kata sahabat seperjuangan pas perlu berubah dan seperti biasa ia adalah pandangan peribadi bukan pandangan lain lain. aku masih tak faham kepada maksud pandangan peribadi. kalau pandangan setan macamana pula. masih dengan sikap begitu sampai bila bila.

"Samada sedar atau tidak, pengundi telah dan sedang membuat penilaian. Perubahan adalah perlu. Yang takut berubah akan kalah. Yang pasrah dengan kekalahan akan tetap kalah. berubahlah untuk berjaya" ini adalah pandangan peribadi penulis untuk dikongsi bersama sama direnungi " dicilok tanpa kasihan dari blog albanjari" pak katib.

 ini jawapan aku kepada pak katib. pak katib mungkin orang bijak pandai yang terlampau telus mata memandang, mungkin pemimpin pas tidak nampak dengan kebijaksanaan dan pandangan peribadi pak katib, dan aku menjawab bagi pihak pemimpin yang terlampau sibuk mengira kekayaan dunia beli kereta mewah, naik fortuner, beli alphard. biarlah aku jawab sebagai orang yang tak nampak sangat keburukan pemimpin sebagaimana pak katib yang berjiwa rakyat marhaen.

pak katib mungkin berbicara dengan bulan dan tidak berbicara dengan ketelusan dan ketidak upayaan untuk memerintah tanpa sumber ekonomi yang kukuh. kenapa pas kalah digalas, kenapa pas kalah ditenang kerana apakah wakil rakyat pas tidak menjalankan tugasnya di kawasan masing masing. pak katib rasa bila jadi wakil rakyat, automatik duduk atas duit, semua benda bukan perlu duit, tanpa duit serba benda tak jadi. kita ambil contoh mudah je, kalau rumah terbakar, nak bina rumah paling bangang pun 20ribu itupun taraf ayam dan kaldai duduk. jadi apakah yb pas mampu beri 20 ribu sekaligus, atau paling koman hulur 100, seratus jadi apa kayu kekuda tak boleh beli, jadi dimana disilap kalau yb pas tak mampu beri sebanyak mana umno beri, pak katib tahu siapa taja umno, yg taja umno yg duk naikkan harga barang tulah. pak katib duk marah kepada pemimpin pembangkang duk rok cetong yb pas ni tak ambik cakna penduduk, dengan duit gaji campur elaun yb tak mampunya nak beri derma pun. mampus sampai kesudah yb pas.


bagaimana pas nak jadi molek, bila sebut pasal duit je, semua dah kosong kerusi mesyuarat, kalau menang seperti dikelantan, pak katib igt tok guru nik aziz dgn exco duk atas timbunan duit emas bekarung karung ke. jimat, potong sana, singkat disini, azab dan sengsara nak memerintah kelantan yang miskin dan hutang beratus juta. semua negeri yang pembangkang menang seperti kedah, kelantan terengganu dirampas royalti tak mampu bermewah dan nak menjalan apa yang dikehendaki oleh pak katib. sebab apa yb tak perform sebab kekangan ekonomi, tapi ada orang macam pak katib tahu. tahu kutuk adalah. aku bukan pemimpin aku bukan hidup atas kerja politik, nak datang bertugas duit sendiri bukan duit parti. parti pulak berhutang dengan pertugas, sampai kecerah parti hutang. ada pak katib tahu, yang pak katib tahu berubah berubah berubah tang mana yang nak berubah kalau duit tak ada. yb dah tak boleh perform sebab janji tak boleh tunai kerajaan negeri yilex duit tabungan, karput mampus. ada pak katib ambik tahu ambik cakna tak ada pun, ada fikir camno nak jana ekonomi parti pas tak ada. 

tanya wak albanjari ada dia claim duit pas pergi bertugas di tenang, gi dengan yb idham lim belum tentu wak albanjari tidur hotel kelas berbintang bintang, nampak bintang aku rasa ada. 

jadi untuk pak katib aku berkongsi pandangan peribadi aku sebagai penyokong pas, yang tetap hidup untuk terus berjuang walaupun orang kata perlu berubah. berubah kepala hangguk apa duit sesen tak ada dalam kocek. mungkin pak katib ada formula untuk semuanya. mana lah tahu.

Buat sahabat FZT, wak nak betulkan sikit disini, (baca tulisan BIRU diatas),  bab tidur2 ni..malu wak nak cakap, tapi jika ditanya kepada geng Unit Amal yang bertugas didepan Rumah Kedai( Dataran Cikgu Mala) tu tempohari di Tenang, mereka memang tahu kereta siapa yang setiap malam dok parking tepi jalan mulai  jam 3 pagi dan minta petugas Unit Amal yang bertugas disitu, kejutkan 'manusia' yang tidur di dalamnya agar dikejutkan setiap jam 5.30 pagi, kerana pukul 6 pagi dah nak solat jamaah dengan ustaz Idris di Markaz Induk Penerangan Pekan Labis.

Geng Unit Amal disitu dah hafal sgt dengan muka 'manusia' ni, cuma mereka tak tahu manusia itu namanya wak 'albanjari'. Sampai ke sudah...! Pak katib rasa, nyenyak ker tidur dalam keter ? Tu belum citer tidur di tepi highway beberapa malam ketika bertugas di Tenang. Alas perut dengan maggi cup..dan roti. Tapi ada aku kesah ? Minggu ini, aku akan bergerak ke Merlimau dan Kerdau pulak..! 

Jika ada sahabat nak infaq stok maggi dan roti, bagus jugak..! Tapi ada ker? 


Buat blogger pak katib, wak nak ajak pak katib turun sekali dengan wak ke Merlimau dan Kerdau..kali ini. Hubungi wak di 012-4026129. Wak tak janjikan bulan bintang dan penginapan sejuk berangin..tapi kalau nak ter'berak', jamban di masjid dan stesyen minyak, itu ler tempatnya. Ada berani ?

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |