PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - Menang mereput, kalah kena hamput..!

15 di merlimau. 16 pulak kembali ke kawasan Tuan Ibrahim Tuan Man di kerdau. Semalam petang, adun kerdau dah 'jatuh' yg membawa terus umurnya ke liang kubur. Yang panas membara, drama PRK tidak berakhir pada angka 16, tetapi hanya akan berakhir pada nombor 17. Port-port politik siang malam telan asap dan main embun, bilang angka 17 itu akan kembali ke Perak, perak darussana sini. 17 menjadi penamat untuk Najib buat PRU13. 

Bomosiam bukit putus, gunung semanggoi pun sejak 2-3 menjak ni asyik dok sebut2 tempat 'tut-tut', dan selalu dok tersasul sawan sebut nama 'adun' tu, dah kira dramatik yg amat tu bro ! Lagi pulak jin gua bukit putus dok hari-hari ulang pergi ke tempat 'adun' tu, pergi pagi, malam baru balik, pergi malam, pulak..kadang langsung tak balik2. Aku tahu ler, tempat 'tu' ramai anak2 dara lawa. Siapa yg tak tahu kan..dah namanya pun.."oppss...!" 

Apapun kisahnya, baik 15, 16, 17 petunjuk awal atas kertas dah bagitahu bahawa nombor2 itu milik BN. Bagi kita yg berada dalam jamah, menang kalah itu belakang kira, yg penting lawan sampai jahanam puak2 toghut ni..biar depa lelah dan kaput, menang mereput, kalah kena hamput..! 

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |