PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(2) Bloggers@Sarawak : MSK - Misi ke Sarawak !

Misi ke Sarawak ini bukan misi makan angin dan berpoya-poya. Misi ini jua bukan misi yang sarat untuk suka-suka. Dan misi ini tiba di Sarawak juga bukan untuk mereka-reka suasana untuk nampak seronok, bersandarkan fiksyen perasaan sendiri supaya pembaca girang ketika membaca.

Mukadimahnya, hari pertama dan kedua ini, bukanlah masa untuk eksyen-eksyen mencula  kejayaan PAS/Pakatan Rakyat di tanah-tanah adat yang darahnya sudah pekat dibancuh dijajah BN dan Brooke. Biarlah kita melihat yang nyata dahulu, apa yang wajar kita nyatakan. Disini ada 'urusniaga' besar sedang berlangsung. 

Apapun, Sarawak memang "punya" pelbagai keistimewaan. Hayati apa yang ditulis oleh blogger MSK dibawah dan didalam portal terbaru beliau. 


Apabila Albanjari menghubungi aku dua hari lepas dan mengajak ke Sarawak…aku tak tau sama ada nak terima atau tidak. Bukan sebab nak jual mahal…tapi aku nak buat apa? Nak buat propaganda…aku tak tau.

Nak cerita apa yang berlaku…aku dah terputus hubungan dengan member-member PKR sejak dua bulan lalu. Kalau ada cerita yang baik, aku tak tau. Yang aku banyak tau…cerita tak berapa bagus. Ini yang buat aku serba salah. Tambahan pula, kos untuk ke Sarawak adalah melalui sumbangan penyokong Pakatan Rakyat.

Aku bagi tau kat Albanjari…aku akan tulis tentang apa yang aku tau, apa yang aku dengar dan apa yang aku baca. Sama ada ianya dipersetujui oleh penyokong Pakatan Rakyat…itu bukan soal aku. Albanjari setuju.

Mengapa aku setuju untuk datang ke Sarawak dan mengapa aku tak mau terikat dengan arahan…adalah kerana Pilihanraya Sarawak 2011 mempunyai pelbagai keistimewaan. Ia mempunyai pelbagai elemen politik yang bakal mewarnai Pilihanraya Umum yang akan datang.

Baca sepenuhnya DI SINI..
(*) MSK - Beliau salah seorang daripada 5 bloggers PAS/Pakatan Rakyat yang dipilih dalam misi tajaan rakyat maya ke Sarawak.
(

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |