PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bloggers@Sarawak : N.15 - Paling HARAMJADAH !!

Haram jadah..! Itulah perkataan paling mulia untuk proses penamaan calon Muara Tuang. Lebih haramjadah apabila calon BN yang gagal mengemukakan laporan kewangan diberi masa sehingga jam 1 pm untuk menyerahsiapkan dokumen WAJIB tersebut kepada Pengurus Pilihanraya.

Selepas proses bantahan ditutup pada jam 11 pagi tadi, jelas calon BN telah gagal mengemukakan dokumen tersebut. Oleh kerana aku dah cakap, dah memang haramjadah, maka boleh pulak SPR dengan penuh 'kebaikan' memberi masa yang sama panjang aku mudik ke Sebuyao ikut sungai Rejang, punya la lama..bro ! Hebat sungguh SPR dibawah kerajaan BN Sarawak. Dan akhirnya PAS dinafikan kemenangan di Muara Tuang.

Hairan sungguh aku, dah nampak jelas permainan se'haramjadah' ni di situ, tiadakah peguam-peguam PAS yang berani sehebat panglima perang islam, Saidina Hamzah pergi memancung dan memenggal ketidak adilan ini disitu ? Ker semua dok gentel telor ?? 

Lazimnya selepas waktu bantahan ditutup, tempoh masa pengumuman calon yang bertanding akan diumumkan dalam tempoh masa yang tidak lama, paling lama 1 jam atau antara jam 11-12 tengahari oleh Pengurus Pilihanraya. Tetapi itu tidak berlaku. Tetapi yang berlaku kronologinya seperti dibawah, memang haramjadah..!

Haramjadah sungguh SPR kerana badan itu tiba-tiba jadi hilang kredibiliti, apabila kelemahan dokumentasi itu, menyebabkan SPR terpaksa mengambil masa begitu lama untuk membuktikan penyata kewangan itu telah dihantar. 

Dari maklumat sohih, Dato' Mohd Ali telah menyerahkan penyata kewangan, biarpun sudah sangat lewat, dan tak pernah berlaku sebelum ini dimana-mana PRK atau PRU atau PRN di Malaysia, hingga menerbitkan soalan besar, mengapa mereka(SPR) perlu ambil masa yang begitu lama untuk membuat pengesahan bahawa penyata itu telah dihantar? 

Lebih hebat lagi, pengumuman mengenai calon telah dibuat oleh Pegawai Pilihanraya yang bertugas, di pusat penamaan calon yang jauh dari lokasi asalnya, iaitu di dewan suwarah Kota Samarahan, pada jam 1.30 ptg setelah mengambil masa lebih 2 jam untuk membuktikan bahawa Dato Mohd Ali telah menyerahkan penyata kewangan tersebut. Calon PAS ialah Puan Noraini Hamzah. Lihat..., betapa kotor lagi haramjadahnya mereka untuk mengelakkan calon PAS, Puan Noraini Hamzah diberikan kemenangan tanpa bertanding ! 




9 comments:

  1. Anonymous said...

    memang haramjadah punye SPR. Menjadi barua kpd BN. Lawan tetap Lawan. Bangkit semua!!

  2. author faethal said...

    Aku dah agak dah Wak!!
    SPR memang takkan bagi PAS menang FREE punya..
    Alangkan menang dengan UNDI masa PRU 2008 di Perak dulu pun lama gila babas nak umum BN tumbang..
    Takkan kali ni SPR nak buat gila BN kalah FREE...
    Aku MEMANG dah agak dah Wak!!

  3. q-har said...

    SPR adalah singkatan dari Saya Punya Rasa... kalau dia rasa nak teruskan, dia teruskan, kalau dia rasa nak tamatkan, dia akan tamatkan... Bujur jurang, amon dah burit becelumut tahik, ke mana tulak gin bebawu tahik jua....

    Akhirannya...makan tahik...utak begulak...

  4. Anonymous said...

    BZ...

    Mengikut peraturan SPR calun PAS sah
    pemenang.TAKBIR!ALLAHUAKBAR!Lawan
    tetap lawan!

  5. Anonymous said...

    BZ...

    Mengikut peraturan SPR calun PAS sah
    pemenang.TAKBIR!ALLAHUAKBAR!Lawan
    tetap lawan!

  6. garagaikareng said...

    Aku pun nak tumpang jugak, nak ucapkan kat mamat SPR tu, HARAMJADAH, Semoga dia dilaknat oleh seluruh penduduk langit dan bumi, memang HARAMJADAH sungguh mamat tu.

  7. orang lama said...

    Buat pilihanraya pun dorg main ngelat, berlakon baik punya staff spr tu nak cover line seolah2 sistem diorg tu telus bersih tapi sebaliknya busukk berkarat. Integriti spr tu umpan ajer abiss semua kita 'dimandikan' siang hari , aku percaya 100% dorg akan buat apa saje trik kotor utk survival politik rejim bujang senang. Duit ratus ribu billioon dorg dah sapu selama demokrasi berparlimen 54 tahun perintah sebab tu kalao bleh belittt dorg akan belit cerutt abis-abisan!

    video kantoi tak berkesan so spr dikotorrrkan ,sistem penyakit nyanyuk!

    kalao jalan lain dah takde..apa pilihan kita? turun gempur beramai2 la jawapannya

  8. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

    apapang handak di ulah angahnykii ..berelaan lah ikam

  9. Anonymous said...

    tuan albanjari,kes ni perlu didedahkan kepada semua rakyat msia supaya mereka tahu apa yg berlaku disana,sbb pada saya isu ini besar....

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |