PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Awas !! Politik 'sate' dan cucuk !

" Jangan amalkan politik sate. Sate ada daging sama ada ayam atau lembu, ada tukang cucuk daging, ada tukang bakar dan paling jahat tukang kipas kerana dia akan bakar daging untuk orang lain makan. Ini yang sedang berlaku dalam parti. Jangan ada ahli yang menjadi seperti tukang kipas dan tukang cucuk.."

Hangpa paham ka apa yg aku tulis ni ? Jika dulu UMNO terbilang cemerlang amal budaya ‘politik sate’, hingga parti asobiyyah tu jadi tunggang langgang, sampai ahli macam Matloceh Meloceh jadi beruk ! Punya la teruk. 


Dan sekarang, politik 'sate' ni makin popular pulak dalam Pakatan Rakyat. Ada siapa boleh berikan pencerahan bahawa di dalam PAS sekarang bebas dari budaya ciplakan umnuu macam cah keting, bunuh karier politik kawan, dendam kesumat dan bla-bla-bla..! PRU13 makin dekat, jangan dok eksyen sgt YB-YB, kami dok perati tentang hangpa sekarang ni..,tahu ker ? 

(*) Wak - suka sate perut ! Kasi gendut-gendut punyaa..!! 

2 comments:

  1. C++ said...

    Bhai Albanjari...

    Hahaha... Politik Sate... hahaha .... istilah yang paling gua suka... hahaha... memang kena dan best...

  2. AliHasan said...

    kah! kah! kah!
    memang politik PAS akhir-akhir ini telah jadi politik sate dan kerja penyucuk sate.
    yang paling gila, ada orang mengaku serba tahu, sedang cucuk parti PAS, bukan nak buat sate, tapi nak bakar api.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |