PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Hatan - selamat 'join' DAP !

Gurkah-gurkah politik di'port' yang dah dua kali pilihanraya menjadi ahli parti DAP cuma nak ucapkan selamat datang kepada Hatan, Hatan ker Hata ? Oh..Hata Wahari yang telah menyertai parti DAP kelmarin.

Mengikut firasat gurkah-gurkah ini, selepas hampir 17 tahun dia bersama dengan Utusan Meloya, dan selama 17 tahun juga dia bersama-sama menghentam pihak pembangkang, maka tujuan dia menyertai parti DAP bukan lah dengan hati yang ikhlas tetapi lebih kepada mencari satu platfom mahu membalas dendam, melepaskan geram terhadap Utusan Meloya yang telah 'mene-rajang' dia sebelum ini.

Gurkah-gurkah pun ada juga sedikit perasaan marah terhadap DAP ini kerana semasa mereka-mereka ini 'join' DAP dulu dan mereka juga lah yang merupakan hanya segelintir orang-orang melayu di Pulau Pinang yang ada dalam DAP, mereka tak pernah pun di beri sambutan istimewa, tetapi bila Hata Wahari ni 'join' DAP, Lim Kit Siang pula yang mengetuai sambutan kedatangan Hata ini.

Tetapi bila mengenangkan yang Hata Wahari ni pernah memegang jawatan penting dan pernah jadi orang nombor satu dalam kesatuan wartawan (NUJ), maka gurkah-gurkah di'port' tolak tepi lah perasaan marah itu dan mahu mengucapkan selamat datang kepada dia, cuma gurkah-gurkah nak cakap dekat dia supaya bila dah ada dalam DAP nanti, janji nak berjuang untuk kepentingan rakyat jangan lah lupa dan jangan lah pula jadi 'gunting dalam lipatan' ye?! - sumber blog dollah yankee

dollah yankee - Bila tak banyak orang melayu dalam DAP, minta lah apa pun memang cukup senang dapat

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |