PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Rahsia wajah zamry jadi putih lepas tu terbakar !

Sumber kata, poster besar billboard berwajahkan najib dan zambry yang dipasang di Masjid Tinggi hangus kena bakar. Tak tahulah, samada sengaja dibakar atau terbakar sendiri. Dan pada pagi tadi ketika menutup Hari Peladang, Penternak dan Nelayan, Peringkat Kebangsaan di Parit Buntar zamry sendiri sebut hal yang sama. Aku tumpang simpati. Tapi nak buat lagu mana, dah nak terbakar..! 

Nak kata ada yang dengki, mungkin juga. Dengki pasal tengok wajah zamry yang tiba-tiba jadi putih kot? Hingga wajah najib yang fotogenik pun tenggelam akibat keputihan itu. Bab dengki mendengki ni lumrah laa..! Nama pun melayu. Tak dengki, tak melayu la bro ! 

Aku ingat lagi, anak Toyo yang beli tanah murah di shah alam pun ambik masa hampir 10 tahun untuk me'evolusi'kan wajahnya dari gelap kepada seputih 'tempe'. Tapi anehnya zamry hanya perlu 3 tahun untuk lakukan itu. Tu pasal ada yang dengki dengan Dato'..mungkin kerna tak puashati tu yang billboard tu tiba-tiba terbakar. Sedangkan gelap zamry dan gelap anak Toyo, 3 kali ganda gelap lagi zamry. 

Apapun bagi aku, zamry ku lihat sekarang lebih hensem dari zamry yang dulu. Betull..aku tak tipu. Tak percaya ? Tanya Tan Kuda !! 

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |