PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(HOT) Pagi - Blogger 'tonggong' umnuuu..yang bahlol !!

Confused nyer aku ! Aku nak tanya ni..tolong bagi pencerahan, Hari Petani, Penternak dan Nelayan Kebangsaan tu program BN ker atau program tahunan Kementerian Pertanian Asas Tani ? Apakah jika Pakatan Rakyat memerintah Negara kelak, maka akan tiadalah Hari Petani, Penternak dan Nelayan Kebangsaan lagi ?

Pasai apa bila ada program yang betaraf 'kebangsaan', puak-puak bangang umnuu 'claimed' tu program BN semua. Depa ingat Malaysia ni mak bapak umnuu yang punya kaa? Puihhh..Puihh ! Jenis muka susah nak malu memang macam pundek. Program Kementerian dan Program UMNO pun tak boleh nak beza. Bodoh sampai ke kote ! Masa sekolah dok baca komik lucah, dah besaq..baca blog porno si gomo, tu pasal hati benak hitam metalik hapah tak guna ! 

Majoriti petani, di Kerian ini nak bagi tahu, majoritinya orang 'bulan', PAS dalam bahasa betulnya. Dan dia mewakili parti itu sebagai Ahli Parlimen yang sah. Betul kata Mujahid, "takut depa lupa MP Parit Buntar dari PAS". Suka hati korang balun Ahli Parlimen haku naa ! Be Profesional laa mangkuk-mangkuk umngok sekelian..! Jangan jadi macam pokok 'kelentit kering', faham ? 

Dan molek sungguh dan aku setuju bila MP aku tu turun tunjuk muka ketika Najib datang 2 hari yang lalu untuk rasmikan Hari Petani, Penternak dan Peladang Kebangsaan. Dia bukan hadir ke Mesyuarat Agong UMNO Bahagian ? Itu hangpa boleh claimed la hangpa punya. Bodoh !! 

Kejap lagi aku sambung, alang-alang biar barai macai-macai umngok yang tak reti bahsa ni ! Aku ada kerja nak buat. Puihh punya pencacai !!

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |