PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(HOT) Ikon "islam hadhari' malukan Pak Lah ! Apa macam ?


Apa kisah dengan Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM 2005 yang mendapat keputusan 17A1 diwarwarkan ketika itu sebagai penuntut cemerlang dan gemilang dan menjadi penuntut terbilang..... menjadi kebanggaan kerajaan Islam Hadhari Pak Lah .....ingin ditonjolkan sebagai ikon kepada warga muda yang lain....selepas mendapat keputusan cemerlang itu, beliau telah mendapat tawaran belajar ke luar negara dengan tajaan Bank Negara Malaysia.

Nur Amalina berangkat ke UK untuk membuat A-Level sebelum memasuki University of Edinburgh, Scotland dalam bidang perubatan.

Beliau tidak aktif berpolitik sepertimana nasihat para pemimpin UMNO....akhirnya apa yang terjadi?....dikatakan sudah membuang tudung dengan dye rambutnya berwarna karat.. sudah ada pak we mat salleh....bergambar macam model dalam majalah "playboy"....adakah itu yang menjadi idaman para pemimpin UMNO?....lakukan apa saja asalkan jangan menganggu gugat kerajaan UMNO... boleh berpolitik diluar negara tetapi kena "join" Kelab UMNO. 

DIMANAKAH SIFAT SAKSAMA UMNO?....DIMANA SUARA KAKI LUDAH ARMAND DEBAB....PERLAKUAN NUR AMALINA CHE BAKRI BUKANKAH SUDAH MENJATUHKAN MERTABAT ANAK MELAYU/ISLAM YANG DISARAN SUPAYA PERGI MENUNTUT ILMU DENGAN MEMBAWA BALIK SEKEPING IJAZAH BUKANNYA BERSOSIAL MELEBEHI AMALAN YANG DIAMALKAN OLEH WARGA BRITAIN SENDIRI?

MANA LEBIH MURNI DAN MULIA, PERANGAI MACAM NUR AMALINA CHE BAKRI ATAU MACAM ADAM ADLI DAN MOHD SAFWAN ANANG ? 

4 comments:

  1. mie said...

    saya pernah lihat wajahnya dalam brosur biasiswa bank negara malaysia kalu tak silap..dan gambar tu pun memang dah tak btudung..terkejut sangat..

  2. Anonymous said...

    eeee....tangan dia pegang anu nya mat salleh tu ...???? yeah !!! Takda tempat lain ke nak di pegang ????

  3. Anonymous said...

    Fullamak...Tangan nya kat anu nya Mat Salleh tu ...?

  4. Anonymous said...

    tengok betul2...itu bkn mat salleh..itu emak amalina mekap mcm mat salleh...x caya tya mak dia

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |