PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(PALING PANAS ) Baca !! Apa respons Nur Amalina di fesbuk !

Respons TERKINI, Nur Amalina di facebook malam tadi,  "Peduli apa orang lain kata, aku tanggung sakit setiap hari " Ikut cara budaya barat yang bebas tanpa ikatan peraturan dan hukum dikatakan yang hidup yang cool yang digambarkan Nur Amalina Che Bakri yang meluas tersebar di internet. Nur Amalina pelajar cemerlang memperolehi 17A keputusan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tahun 2004 rekod pendidikan Malaysia yang diumumkan March 2005, dan penerima anugerah Maal Hijrah di zaman Pak Lah.

Amalina telah ditaja Bank Negara Malaysia (BNM) melanjutkan mengajian perubatan peringkat Universiti Edinburghdi United Kingdom, London selepas memperolehi A-Level di Cheltenham Ladies College di UK. Namun menghadapi kegagalan kali kedua pengajian perubatannya di universiti Edinburgh.

Gadis melayu Sufiah, genius Mathematik jadi pelacur, Aarif genius pun hancus bila berkahwin GAY, yang ni genius SPM 17A dah jadi begini... Apa la silapnya... Hurm...Biar orang bodoh dihantar keluar negara balik boleh jadi pandai. Orang genius jangan dihantar ke luar negara jadi teruk sebab belum tentu baik.. sebagai teladan.

Di zaman digital dan di era twitter, facebook, blog yang kini semakin meluas ke segenap kota dan desa meliputi peringkat umur tau dan muda, seharusnya kita semua perlu berwaspada. Malah jika tiada semua pun, sebagai umat Islam kita perlu meyakini bahawa Allah Maha Melihat dan Maha mengetahui apa juga yang kita lakukan dan Allah berhak dan Maha Berkuasa di atas segala sesuatu - samada untuk memuliakan atau menghinakan.

Itulah KEBENARAN semua orang tidak menafikan dan gambar disiarkan bukan bertujuan untuk memfitnah atau mengaibkan peribadi malah bertujuan supaya Nur Amalina bertaubat dan kembali kepada yang baik, berpekerti muslimah dan tidak lagi melakukan perkara-perkara lebih besar iaitu mendatang fitnah kepada umat Islam.

Allah tidak menzalimi kita tetapi sebaliknya kitalah yang sering menzalimi diri sendiri.

Allah s.w.t. telah memperingatkan:
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ
“Dan musibah saja yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebagian besar (kesalahan-kesalahanmu). ”[Asy-Syura: 30]

Al-Imam Ibnu Katsir rahimahullah menjelaskan makna ayat di atas, “Musibah apapun yang menimpa kalian wahai manusia, penyebabnya tidak lain karena dosa-dosa yang kalian kerjakan.” [Tafsir Ibnu Katsir, 7/208, cetakan Dar Thaybah 1420H - sumber blog bumiperak

6 comments:

  1. mangchikla said...

    tak faham 'aku tanggung sakit setiap hari' apa maksud die? Semoga Allah memberi petunjuk pada dia dan kita dan semoga Allah memberikan kesabaran dan penyelesaian yg terbaik kepada kedua org tuanya dan mereka sekeluarga, amern

  2. Anonymous said...

    Anto bebudaq pondok pulak ke mesir...balik jadi taleban...perusuh jalanan...jadi ulat ulat pembangkang...

  3. muqlis04 said...

    anoy: January 4, 2012 12:29 AM

    aku sokong kalau jadi ulat pembangkang...daripada jadi lembu umgok..kakaka

  4. Anonymous said...

    I wear my pain everyday terjemahannya susah senang aku tanggung sendiri itu budaya barat budaya sekular pulak bila org tegur kubur sendiri2.

  5. Anonymous said...

    dari kefahaman akau anonymous 12.29am ni seronok tengok anak bangsanya sendiri jadi macam ni. apa jenis melayulah kau ni lebih bodoh drp lembu. tolong simpatilah sikit kat nur amalina ni.

  6. Tariq Ziyad said...

    Hasil dan kesan dari sistem pincang pendidikan dan program negara yang diterajui olih kerajaan sekarang. Apabila ISLAM dikesampingkan dan meletakkan nasionalisime memimpin, mengheret islam kelembah yang hina dina di dunia fana ini. Dari keluarga,masyarakat dan negara yang rosak tiada nilai2 murni maka kita lihat Nur Amaliana, sufiah dan AArif yang hancur dan busuk menjijikkan. Kerajaan malaysia dengan instrumennya perlu bertanggungjawab sepenuhnya atas kepincangan ini.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |