PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PRK TENANG - HUJAN BERAPI : Ramai perayu undi UMNO kehilangan 'tetek' sendiri ?


Angkat makcik, angkat tinggi lagi kain tuu..pesta tayang betis dan peha sekarang, tapi hampeh..makcik ni angkat kain sampai ke dada pun tak boleh stimmm....maaa ! Dah...monopous..wakakka...!! Tak tahu la pulak kalau papagomo dan parpu kari yg keras !


Nyonya tepi rumah membebel tahap api keluar ikut hidung pasal ramai jentera BN terutamanya petugas2 parti dari Wanita Umno dikerah untuk memaksa isi rumah keluar mengundi. Gila ker apa? Sampai habis raga bawang cabai digeledah kat dapur takut nyonya sorok pengundi. Nak undi ker tak kuar undi , ikut suka depa laa..! 

Adakah 2 wanita Umno ini yang telah dijerkah oleh nyonya itu? UMNO kian terdesak untuk menang, majoriti 3 ribu semakin tidak boleh dijadikan 'fakta' bagi kemenangan BN.

(*) Pandai UMNO hantar makcik2 ni gi redah hujan lebat2 ke rumah setiap pengundi, kurang2 pun nasi lemak makcik ni kalau kecut pun, apa nak kisah..setengahnya pun dah memang kendur tahap wayar letrik 32MV, lain ler jika puteri UMNO, depa patut risau bimbang buah 'epoi'nya 2 cekak jadik kecik...dan hilang langsung pasal kecut  dibadai hujan..! Satu pasal pulak nak kena carik tetek sendiri yang tiba-tiba hilang ditimpa hujan.


11 comments:

  1. Anonymous said...

    pasal apa dia hantar wanita ...pasai pemuda semua kecut teloq.... tambah2 musim hujan ni lagi kecut. puak pompuan dia tak der teloq tapi terlupa boleh kecut tetek la plak...hahahah...sori la...wakakakaka ayat berunsur seksklusif .....

  2. Cikgu Din said...

    Tapi tak kena gaya budak kelas pemulihan syok.Siapa dia budak kelas pemulihan CSK,AM,MY.

  3. Anonymous said...

    begitulah hodohnya perangai puak pas ni...betapa buruknya orang dimata mereka...tapi kalau menyokong mereka...yang berwatak tanggang dan kaum luth pun sanggup dipuja...apapun tahniah buat pemuda bn yang tolong tolak kereta seorang wanita pas yang tersangkut kat banjir di tenang tadi...kita buat baik saja...insyaAllah Allah gerakkan hati manusia menyokong kita itu saja yang RasulLullah pesan...bekas ahli keluarga pas...

  4. Anonymous said...

    dah kalah dah..bukan sebab hujan beb..orang melayu dah menyampah janji surga tgna dan walau aku bukan orang pas..aku tak mungkin ambil mc tipu..selamba je aku tengok orang pas buat..tak rasa berdosa ke?

  5. Anonymous said...

    ELOK SIKIT DARI LETAK CALON SPESIES LARI IKUT JANTAN

  6. det said...

    haa...haa... kalah..

  7. Anonymous said...

    Salam Wak dah sihat ker....
    tolong kasi artikel ni sejauhmana kebenarannya....

    Sejak UMNO (parti ciptaan British) menyerahkan Singapura kepada Lee Kuan Yew, negara yang dahulunya kepunyaan nenek moyang kita itu, begitu selesa dengan kejakunan Melayu UMNO mentadbir Malaysia amnya, Johor khususnya.

    Dengan urus tadbir negara pesaing terdekat (Malaysia) yang rasuah, Singapura membolot segala peluang kekayaan negara. Sebuah pulau yang tiada sumber alam, boleh membolot pelaburan asing, kepercayaan urusan perlabuhanan dunia, pintu masuk udara ke Asia Tenggara. Semuanya dibolot Singapura tanpa pesaing negara jakun Melayu seperti Malaysia dan Indonesia.

    Pertukaran kerajaan di Johor adalah petanda bahaya kepada Singapura.

    Ketika tsunami 2008 melanda BN, Lee Kuan Yew bergegas ke Malaysia, berjumpa dengan kesemua kepala parti politik, termasuk BN sendiri. Transformasi kerajaan BN kepada sebuah kerajaan baru yang segar amat membahayakan Singapura yang selama ini membolot peluang ekonomi serantau.

    BN adalah kunci kepada semua ini. UMNO adalah watak kepada semua ini. melalui UMNO, Tambak Johor gagal diganti bagi menamatkan menghalang kapal2 antarabangsa berlabuh ke Perlabuhan Tanjung pelepas.

    Melalui UMNO, Pulau Batu Putih yang sejengkal dari Johor berbanding Singapura itu terlepas kepada Singapura. Melalui UMNO, air Johor dijual dengan harga murah tanpa berani membatalkan perjanjian bodoh pemimpin lampau itu.

    Melalui UMNO, Simpanan Wang Pekerja rakyat Malaysia di Singapura gagal dituntut. melaui UMNO, ruang udara Malaysia dicerobohi tanpa berani dihalang. Melalui UMNO, kawasan tadahan air di Kota Tinggi dikatakan telah dijual kepada Singapura sehingga menyebabkan tuduh-menuduh antara Mahathir dan Muhyiddin.

    Melalui UMNO, Tanjung Pagar, tanah KTM berjaya ditukar dengan nilai sekeping kertas dolar US yang dipaksakan nilai terhadapnya. Melalui UMNO, kebanyakkan saham GLC strategik negara berjaya dimiliki kumpulan Temasik. Isu yang membuatkan rakyat Thailand bangkit mengusir Taksin.

    UMNO adalah kekuatan Lee Kuan Yew.

    Jika PRK Tenang di Johor berjaya menyebabkan kebangkitan arus perubahan politik Johor, maka, kedudukan Lee Kuan Yew, sahabat baik pemimpin UMNO yang menyerahkan tanah itu, T A Rahman; akan terancam.

    Jika Johor ditadbir dengan telus seperti Penang yang mencatatkan perlaburan tertinggi di bawah kepimpinan Lim Guan Eng, maka, Singapura memiliki pesaing kepercayaan ekonomi dunia. Urus niaga air Johor-Singapura pasti terbongkar. Pemilikan tanah2 Israel dan Singpura pasti terbongkar. Ini adalah kemuncak kepada Sakaratulmaut.

    Lee Kuan Yew membakar diri menjelang hari terakhir pengundian.

    Lee Kuan Yew sanggup menyebabkan dirinya dibenci Melayu Johor. Kerana Melayu Johor hanya berjaya mendapat kepuasan emosi. manakala Singapura mengekalkan segala kelebihan ekonomi dan kestabilan.

    Celahan Lee Kuan Yew di PRK berjaya menyebabkan Melayu yang rata2 meiliki saiz otak kecil itu menterjemahkan kemarahanan dengan menyokong BN. Ianya sama seperti marahkan Israel dengan menyokong Hosni Mubarak. Marahkan Israel dengan menyokong keluarga Saud.

    Melayu marah dengan bangkit mengharung cuaca untuk mengundi. Peratusan mengundi Melayu tinggi.

    Cina terperangkap dengan sentimen kejayaan kerajaan Cina Singapura, dengan keperluan perubahan untuk keadilan hidup. Ianya mungkin menyebabkan Cina Tenang berasakan tidak berbaloi mengharung cuaca untuk memilih persimpangan. Peratusan mengundi Cina rendah.

    Lee Kuan Yew berjaya.

    Akhirnya Lee Kuan Yew berjaya. Demi kelangsungan Singapura yang diserahkan T A Rahman melalui UMNO. Malapetaka jika Tenang memcatatkan majoriti BN semakin mengecil dalam kepungan agensi milik negara. Gelombang itu lebih bahaya dari gelombang Sibu kepada BN Sarawak.

  8. Anonymous said...

    tulah....

    fikir fikir lah ....

    susah nak masuk syurga nanti sebab nak tunggu kena minta maaf dengan 2 makcik tu...( dalam gambar)

    tapi...siapalah aku nak menegur kan

  9. The Helix said...

    kahkahkahkah! anon2 kt atas nihh pon sm gakk.. telur nya ilang! weiii! letak nm laa.. ape barang letak anon! cesss! pi mampos la UMNGOK DULU KINI DAN SELAMANYAAA!

  10. The Helix said...

    satu lagiii.. OIII! MINYAK NAIK LAGI!! PAS NIHH RON95 PLAKKS! apa korg2 anon (umngok atas nih) nk komen! mmg bongokk la korg org2 tenang yg pangkah BE END tuhh!! pasnihh.. bile anak cucu pinak korg merempat merantau mcm indon n bangla smpi nk cr kerja kt negara org baru korg sedar oii!! time tuhh nasik jadi bubur pon tak gunaa dahhh!!!


    p/s: ade sumber2 kata yg minyak masak n gas memasak bakap naik pas CNY.

  11. UMNO Labis said...

    mcm pernah ku lihat gambar selak-menyelak kain ini.. buruk btul.. selak dalam ir hujn lak tu.. eeee.. geli la.. puteri x selak jgk ke?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |