PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Demontrator melayu ganas ?


Semalam berlaku lagi demo anti hosni mubarak, kali ini polis menghalang para pendemo menghantar surat bantahan kepada kedutaan Amarika. kat mana mana polis sama je. ribuan orang turun membanjiri protes semalam, aku tak hadir. 


Simpan tenaga untuk berkampung di Merlimau jika pas bertanding. aku selalu berharap dan bermohon, kalau ribuan pendemo itu turun berkampung dan menjalankan tugas tugas merayu dan berkempen bagi pihak pembangkang alangkah bagusnya.

Bertempur bersama sama dengan polis, bertempur bersama sama dengan samseng anjing umno, bertukar tukar maki dengan blogger umno celaka. apakah pendemo hanya sanggup untuk waktu yg pendek atau mencari apa sebenarnya pendemo ini. apakah dengan bertempur dengan fru dapat menaikkan imej, boleh berlagak atau untuk apa kita berdemo?




Jika dikira bilangan pendemo semalam, kalau digembeling menjadi satu pasukan pertugas pertugas di prk yang pernah berlaku, aku pasti pembangkang tidak ketandusan pertugas, alunan kerja bertambah baik, strategi berlawan dengan umno secara berdepan dapat diatur lebih agresif, umno makin takut jika yang berkempen lebih ramai datang berkampung. 

Samseng mereka makin kehilangan jantan, melalak melolong makin sayu bagai anjing tengok bulan yang sedang mengambang indah. tapi semua itu tak berlaku. masih bergembira berarak kesana kemari, gembira dibelasah fru, gembira minum air asid, gembira makan asap. jika diambil kira sepuluh ribu hadir semalam, 1 hari satu ribu berkampung di merlimau mau menangis umno menengok keadaan kekuatan pembangkang. lapan hari berkempen, 8ooo pertugas datang bertugas dimerlimau satu angka yang dapat menjanjikan satu kelainan dalam menghadapi umno dimerlimau.



Pasti strategi, perang saraf, keupayaan menghantar risikan kedalam musuh lebih berkesan, bahan bahan kempen yang banyak dapat dihantar dan dihabiskan dengan mudah. ulang demi ulang akan membuatkan pengundi begitu sukar untuk melupakan parti mana yang akan disokong. tapi itu hanya angan angan kosong, penyokong pembangkang lebih suka berdemo dari menyampaikan risalah, berkempen menjaga markas dan menolong pertugas yang sentiasa kekurangan tenaga dalam masa berkempen. 

Jika digembelingkan puluhan ribu peserta demo pasti pembangkang mendapat suntikan tenaga baru yang lebih baik. pelbagai strategi dapat dilaksanakan dengan baik dan teratur dan mampu menyerang umno lebih baik. pelbagai sudut boleh diaplikasikan untuk menyerang dan bertahan dalam prk merlimau yang akan menjelma tak lama lagi.(FZT)

1 comments:

  1. Tinta.Muallimah said...

    salam bro. Demo ada kekuatan sendiri. Dgn demo, Indonesia dan Tunisia dah tukaq pemerintah. Nak harap undi demokrasi ? Jgn harap sgt bro..kes Algeria 1992, Turki, HAMAS...semua menang melalui undi....tapi x dpt pegiktirafan pun. Bermati2an kat Tenang pun....begitulah amno totok, tak lut.tak dapat angkat senjata, angkat banner, placard, angkat suara dah kira sangat bagus. Tahniah pendemo.Anyway...perjuangn diMerlimau pun mau jugak...

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |