PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bloggers@Sarawak : Skuad tangkap JIN musim pilihanraya Sarawak mantap !

Kota Samarahan | albanjari

Awal pagi (lebih kurang jam 7.45am), aku dihubungi oleh editor Buletin Online,  abang zali., " JIN yang 'kacau'  calon kita dah kena tangkap. Bukan seekor, tapi 4 ekor..bro ! Wak, tolong update ke blog segera.."

Perhh..! Cakap pun dah kalut semacam ! Excited giler pasal dia dapat tangkap jin tu. Aku tanya dia, hang tangkap pakai apa? Dia kata, dia tangkap guna jari 'tengah'..cilakak lu..!! Tak habis-habis cakap serupa Soi Lek.

Habis 1 cerita ! Tapi aku nak update kat mana? Hangpa tengok la situasi tempat aku masa tu, usahkan broadband coverage, kedai makan tepi jalan pun takde. Yang banyak jumpa, kedai makan yg tak berapa nak halal. Lain ler kalau aku spesis macam mamat 'parpu'. Gila ka apa, nak order nasi lemak khinzir...mampuih !

Biarpun agak lewat update, aku tetap akan update. Dan petang ini sehingga esok, aku dah bajet, masa yg ada untuk laporkan berita yang aku dapat.  


Jentera kancil yang aku sewa ni, kira mantap lah..! Berbaloi juga dengan sewa sehari RM100 hinggit. Dah nama pun kancil, hutan-hutan macam tu memang lah padang permainan dia.  Cuma tak tahan bab minyak jer, pasal DUN dengan DUN yg lain, jaraknya jauh gila. Beratus km bro ! Tak kisahlah...! 

JIN DALAM BOTOL. Maaf ! Tu bukan tajuk filem Raja Azmi. JIN tu tak dak kote. Kalau dia ada kote, dah lama dia lawan. Tapi nampaknyer, jin-jin yang ditangkap subuh tadi, jin level 'pencacai' BN aja. Mudah sangat kena tangkap. Apa barang !

Rasanya jin-jin tu belum dapat RM dari BN kot? Tu pasal 'lembik'. Malam ni, di Muara Tuang, misi tangkap jin diteruskan oleh skuad BO. Jangan bimbang, esok pagi pasti kita akan dapat tengok wajah real JIN pulak.

Harap-harap, skuad tangkap JIN malam ni, dapat tangkap jin bermuka Sophia Loren plak..ataupun ber'muka' Pan Asian. Boring aarr..asyik-asyik muka melayu. Apa kelass bro ! Kalau dapat jin-jin macam tu, baru la type mamut ! Betul tak ? Untuk siri kejayaan gemilang skuad tangkap JIN di Sarawak baca dibawah.


KOTA SAMARAHAN - Para petugas pilihanraya dalam DUN N15 Muara Tuang dikejutkan dengan satu gambar objek pelik yang beredar melalui internet dan sistem pesanan ringkas (SMS).

Gambar yang memaparkan pancaran cahaya berbentuk makhluk itu dilaporkan adalah seekor jin yang telah ditangkap dan dimasukkan ke dalam botol, ketika menganggu ketenteraman beberapa penduduk.

Menurut satu sumber, ia dipercayai 'jin' yang dihantar oleh keluarga Ketua Menteri, Taib Mahmud.

Rata-rata penduduk yang ditemui di sini sedia maklum tentang permainan kotor dan hina menggunakan pawang dan bomoh yang dikatakan menjadi amalan Taib.

Seorang pemuda, Langgi Anak Sanggat, 40, berkata, beliau sudah mendengar kisah Taib menggunakan khidmat bomoh sekian lama.

"setiap apa pergerakan Taib, mesti tanya bomoh, kalau bomoh kata boleh, boleh, kalau tidak tak boleh," katanya ketika ditemui di Taman Desa Ilmu, disini.

Rakan Langgi, Munan anak Sigan, 47, menyokong dan mendakwa, ia adalah antara senjata Taib dalam setiap pilihanraya.

Laman berita Malaysiakini semalam melaporkan, Ketua Menteri paling lama dalam sejarah itu. kini menggunakan khidmat beberapa 'bomoh luar negara'.

Calon Bebas Balingian Datuk Salleh Jafaruddin, yang juga bekas Meneteri Pelajaran Sarwak mendedahkan perkara itu.

Salleh dipetik akhbar internet itu, mahu seluruh rakyat Sarawak diselamatkan daripada dipimpin seorang ketua yang tunduk dan menyerahkan akal fikiran, keupayaan fizikal dan kerohanian dipengaruhi bomoh sihir luar negara yang mengelilinginya. (sumber dipetik dr - Buletin Online.net)

1 comments:

  1. garagaikareng said...

    Oh angahnya raden!limbah pilihan rayak,kina bulik ka semenanjung bawakan saikit gambir sarawak utk urang kampung, cagar maluruskan urat yg bingkuk,ngalih baner handak mandapatkan gambir sarawak ni disini, banyak khasiatnya tu angahnya.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |