PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

David Teoh 'ngangkung' bila janji menteli serupa tahi !

Pisang emas dibawa belayar,
masak sebijik diatas peti,
apa aku peduli jadi kulang ajar,
lu mau tau.., pasai mulut menteli sulupa tahi

Apa tunggu lagi david, ikut macam bob lokman laa..! Dia masuk PAS, hang masuk DAP. Kasi ajar itu menteli. Wakakaka..! Cerita lanjut dibawah.



Metro - Kecoh bila penerbit bengang gara-gara Menteri janji tak betul.Ceritanya ialah,mengikut dasar terdahulu mengenai duit duti ghiburan, kerajaan akan mengagihkan semula duit tersebut kepada penerbit filem tidak kira berapa pun hasil kutipan tiket filem mereka di pawagam. 

Namun, arahan terbaru itu menyatakan duti hiburan tidak akan dipulangkan kecuali bagi penerbit yang filemnya mendapat kutipan kurang daripada RM6 juta. Jika melebihi angka itu, wang duti hiburan itu akan dimasukkan ke dalam sebuah tabung khas.

Apabila ada perubahan, ada penerbit suka dan sebaliknya.Macam David Teo yang bangun dan tunjuk protes depan menteri. Habis surat tentang insentif itu direnyuk-renyuknya. Tak setujulah. Nasib baik keadaan terkawal,kalau tidak,alamat terbanglah kertas di muka pak menteri tersebut.

Mungkin tindakan David itu cuma nak mempertahankan hak para penerbit di negara ini.

1 comments:

  1. ajai said...

    bagus macam tu hak mesti dipertahankan. Menteri yang mungkir janji mesti diingatkan bahawa janji mesti dikotakan

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |