PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Muktamar PAS (13) - PANAS BERAPI : ' dah hangpa ketegaq..hambekk ler ! '

albanjari | Kg. Milah
Anak muda merai perubahan PAS. Lihat saja betapa meriah dan cerianya anak muda di fesbuk dan twitter. Slogan 'Berani Berubah' benar-benar melanda perwakilan di muktamar. Hebat slogan itu, ini baru cakap serupa bikin bro ! Bukan retorik.

Bukan macam UMNO..cakap banyak pusing ! Telahan dan prediksi aku memang banyak yang meleset dan tersasar. Kini aku akur kepada kelemahan sendiri dan aku menyedari hal itu.

Namun aku tetap bilang, kem ulamak di dalam PAS tidak gagal. 623 undi diberikan kepada calon ulamak. Tapi undi sebanyak itu untuk 2 ustaz bro! Dan keputusan untuk jawatan Timbalan Presiden tetap milik Mat Sabu. Itu keputusannya. Biarpun ada jamaah yang begitu kecewa hingga sanggup melemparkan SMS yang berbaur ugutan, untuk apa ? Dah hangpa ketegaq..nak buat macamana ? Strategi dan gentel tasbih ..beza bro ! Kena faham tu ! Itu pasal pada 26 Mei lalu, aku ada menulis dibawah.


Aku tak mau tulis panjang-panjang malam ni. Tulis panjang-panjang pun bukan ada guna ! Hangpa dah pilih untuk tewas. Terima ajelah. Dan tak payah la nak ugut-ugut pulak tubuh parti baru ka apa. Ker jadahnya nak tubuh Parti Ahli Sunnah Wal Jamaah pulak. Meraban ka apa ?



Bab tak ada wakil dari Perak untuk jawatan di Pusat, aku kata..memang elok pun. Walaupun orang kata ahli PAS di Perak ada lebih 100 ribu, tapi kalau aku kata macam buih..nanti ada yang marah pulak. Cantas sana, cantas  sini..ingat blogger nyamuk macam aku tak tau ! Susah cakap bro ! Pada aku, ambik kata sempoi, kalau ada 2-3 kerat calon dari Perak tu menang, takut ada yang lupa daratan dan makin sombong pulak. Aku rasa sahabat aku ada yang setuju dengan apa yang aku kata ini. Tapi dia berani kaa..nak tulis..? 

4 comments:

  1. DAKWAH YEOP said...

    haha,,setuju dengan al-banjari..ramalan banjari memang tepat, sy jugak sudah mengagak benda yg sama. Apa salahnya ust nasa sedari awal tarik diri utk beri laluan kepada ust tuan ibrahim? Tapi...yg sudah, sudahlah...Semua baik belaka insyaallah

  2. ibnmustaffa said...

    Elok beno le Mat Sabu jadi timbalan presiden. Idok le ada lagi blog puaka yg buat cerita bunuh org makan daging mayat tentang bende UG yg memang tidak wujud itu.

    Tapi malang pulok pd ustaz Nasa dan PAS Ganu, idok lagi dapat pahala free dari fitnah blog puake....

    Kome ni idok le masuk kan lagi blog hambe dlm list kome ni?

  3. radens albanjari said...

    salam mazwandi,
    teman udah masukkan blog mike..maap ler yeop..teman ingat udah ada blog mike tu dlm list..!

  4. budakbalun said...

    wandi.. idak le teman tau mike pande sogheh peyrokk.. ate?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |