PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bob Lokman - zaman remajaku yang sarat bersama lagumu !

Zaman remaja aku banyak dipengaruhi oleh lagu-lagu sentuhan bob lokman bro !  Chemistry lirik-lirik lagu dengan rockers macam aku, memang kuat betul masa tu. Zaman meledaknya lagu-lagu ROCK dan rockers. Nampak ganas, tapi liri k lagunya, cintun-cintun meleleh..!

Syahdu beb..layan sensorang ..kena pulak zaman tu memang zaman dahsyat gua, yang 16 jam asyik melepak di studio. Tapi bukan di studio muzik, studio TRP [KSPU] di UiTM Shah Alam,  (sekarang disebut Fakulti Senibena, Perancangan dan Ukur). Sambil layan idea, drawing..telinga dok layan lagu WINGS.

Sudahnya mini compo gua selamba badak, dihumban pak guard yg tak reti nak senyum  ke bawah bangunan. Cis...! Bayangkan nasib mini kompo gua yg dihumbankan dari tingkat 5 jatuh ke bawah bukit KSPU..barai bro ! Sedih wooo..!! Nangis gua bro..! Tapi gua nanggis dalam tandas jer ler ! 2 jam kurung kat dalam tu ! Nostalgia..!

Aku ingat lagi hebatnya Kumpulan WINGS kerana pengurus kumpulan WINGS ketika itu adalah Bob Lokman. Album pertama WINGS, 'Hukum Karma' meletop macam pisang goreng bro ! Tak dapat beli yg ORI, gua belasah beli yg cetak rompak ! Apa aku ada kesah..! Janji rock.

Jika di Kolej Kediaman Delima, ITM Shah Alam, tempat aku duduk 3 tahun disitu, tiba waktu tengahmalam , bebudak yg tak tido dok melalak dengan lagu-lagu hasilan bob lokman bro..! Tapi nak hebat lagi, boleh ushar ke blok Kolej Perindu, sana lagi hebat..sampai ada yg kena kejar dengan penyapu oleh pak guard..sudahnya jatuh tergolek ke bawah bukit..hahaha ! Hebat zaman tu bro..! Tu pasal aku kumpul lagu-lagu sentuhan bob lokman dalam skrol blog aku kat bawah ni..! Yang nak layan - teruskan layan.

TAMAN RASYIDAH UTAMA - Bob Lokman


RENDANG TAK BERBUAH - Bob Lokman


ISABELA - Bob Lokman


PADA SYURGA DIWAJAHMU - Bob Lokman

Dan hari ini, bila dia serahkan borang PAS, aku orang paling gembira. Go Bob Go!..lepas ni Afdlin Shauki pulak akan menyusul dengan beberapa artis lagi. 



Biar ternganga geng-geng UMNO yang kata si bob lokman ni entah siapa..memang ler bob lokman tu bukan Siti Nurhaliza. Bodoh betul puak Umno ni. Bodoh macam lubang bontot shypool yg dah macam-macam DNA bertapuk kat situ. Cukup banyak ni dulu..nanti aku rajin aku sambung lagi..!

13 comments:

  1. wartamaya said...

    Phuyoo ... !!
    Pinggang size 28 ...
    Wakakak !!!

  2. radens albanjari said...

    WAKAKAKA..tu zaman size pinggang yg digemari oleh ramai chikaro..sampai tak muat pinggan gua kepit bro..cis!

  3. indah.com said...

    selamat bersama PAS Bob Lokman. Moga anda dirahmati.

  4. indah.com said...

    selamat bob. hidup PAS

  5. garagaikareng said...

    Tahniah bob! semoga Allah merahmati kamu, InsyaAllah, Semoga kamu sukses bersama perjuangan islam, dan kalau boleh cipta la satu lagu ketuhanan (alunan zikir) yg lebih syahdu dari lagu yg lalu, pasti akan disukai ramai. Barakallahulak.

  6. Unknown said...

    wak..gua pun teringat mase zaman gua muda mudi dlu..jammin lagu'misteri mimpi syakila' tangkap lentok..apa2..selamat datang kpd bang bob..moga bersedia dgn mehnah perjuangan ini..

  7. yusz felda said...

    http://ms.wikipedia.org/wiki/Wings

    FAKTA MINTA DIBAIKI AKHI.. ALBUM PERTAMA

    WINGS bertungkus-lumus menyiapkan album pertama mereka berjudul Belenggu Irama dengan bantuan dua anggota baru iaitu Eddie dan Black yang menggantikan tempat Jojet dan Jo selain Awie dan Syam selaku anggota asal. Pada masa itu, pengurus WINGS adalah Ali Bakar.

  8. boblokman said...

    Pengetahuan utk Yusz Felda: memang edi dan black dah ada sebelum rakaman belenggu irama kerana zul dan jojet keluar. saya yg memujuk edi dan black utk kekal dgn wings. saya juga menguruskan wings sebelum rakaman bermula hingga album hukum karma. selepas saya keluar sebelum album ketiga baru ali bakar take over. sejarah tu.
    - bob lokman

  9. boblokman said...

    sedikit pembetulan utk pengetahuan yusz felda. black dan eddie memang ada dlm wings sebelum band sign utk recording menggantikan zul dan jojet. saya terpaksa menyingkirkan syam krn ideanya tidak selari dgn kehendak saya utk menaikkan populariti band. saya manage wings sebelum rakaman belenggu irama hingga album hukum karma. selepas tu saya keluar dan ali bakar take over utk album ke 3. dan kami semua masih berhubungan baik hingga sekarang. WALLAHUAKLAM

  10. khairul said...

    jika tidak ada perkataan caci maki...tuduh menuduh...jatuh menjatuh....kutuk mengutuk...xsah ker blog nie....jika amalan ini diteruskan, apa beza PAS ngan UMNO...sama2 buat dosa...kita mengajak ke jalan kebaikan...jadi kena lah dengan berhemah...

  11. Author Faethal said...

    Fuh!!..
    Tu dia....BobLokman siap tolong jawab lagi.
    Wak Banjar, kena support BobLokman suruh tulis Bibliografi Bob Lokman..
    Dari Jalan Hitam Ke Jalan Dakwah..(atau apa pun tajuknya) aku gerenti beratur orang nak beli.
    Fenomena novel S.H.I.T Shahnon Ahmad boleh berulang kembali tu..
    Timing yang baik nak PRU-13. Boleh jadi momentum juga dikalangan artis.
    Sekadar pendapat adanya.

  12. kamal said...

    skali tgk mcm nabil raja lawak pon ade..haha

  13. Anonymous said...

    muka kau masa muda ada iras-iras ariel peterpan. serious.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |