PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(3) Bob Lokman - "..saya rasa, saya akan masuk neraka.."

:: PANAS BERAPI MALAM ISNIN ::


3 Felda ada di Kerdau beb ! Di Tenang juga ada Felda. Dimana ada felda, akan ada santa klaus. Kerana hebatnya santa klaus bekerja dan mengerjakan orang Felda, Johor hanyut dibadai banjir. Amarah Tuhan tu ! Calon DUN Tenang yang menang jadi sakit jantung, sudahnya masuk hospital, nasib baik tak mati. Kalau mati, suruh santa-klaus2 tu korekkan lubang kubur..mintak syafaatnya sekali.

Rasuah untuk orang Felda. Itu halal bro! Tapi sedekah itu haram. Musykhil? Bukak kitab UMNO, situ banyak ularmak2 bermafhum, Isa redial-hu'anhoi pun ada berkata, "rasuah itu ok.." Bonggok kapunden ! 70 hari 70 malam pun kalau nak baca, kitab UMNO belum tentu boleh khatam, pasal ularmak2 yang tukang tulis dan sebut, semua mulut bau longkang.

Muhyiddin juga jadi sibuk. Sibuk tabur janji dan kata-kata mereng, untuk memerengkan lagi otak-otak rakyat. Aku pun jadi tak keruan. Ada ka patut dia nak swastakan sekolah kerajaan. Celaka sungguh dia ! Habis nak diswastakan. Kalau yer pun nak bodek PM 'mudah lupa' tuu.., tak payah la merengkan otak rakyat yang hari ke sehari semakin sesak dan derita.

Hang tau ker ? Berapa ramai mak bapak yang tak mampu lunaskan yuran sekolah anak2 depa sampai sekarang? Walaupun dah hampir 2 bulan sesi sekolah sudah dibuka? Ada mak bapak yang masih siksa nak sediakan duit untuk beli buku-buku tulis untuk anak2 disekolah, pasal pendapatan makin tak cukup? Ada duit habis dan cukup untuk beli barang keperluan asas yang semakin naik mencanak macam kote gomo yang tak sudah2 tayang gambar kemaluan di blog dia? Ada kamu tahu? Macam nak aku carut ajer !

Cikgu sekolah pun makin ramai dok ikat perut. Hutang makin kuat sana sini, nasib baik ada koperasi yang macam2 nama tu, ada tempat nak tibai duit buat hutang seumur hidup. Apa nak jadi menteri sekor ni. Sejak menjadi Menteri Pendidikan banyak benda yang dia potong, cikgu nak pergi kursus kena ikat perut, nak claim, duit tak der pasal semua dipotong oleh Muhyidin.

Itu belum lagi peruntukan baik pulih rumah dan kuarters guru yang semakin uzur tak dipeduli, pasal nak repair, takder peruntukan. Bangang sungguh Muhyidin. Turun aje jadi menteri.

Tapi yang aku nampak, nak swastakan sekolah kerajaan, pasal nak buat sekolah lain kot?, maka ada laa masyukkk. Kontraktor Umno yang dok mengelupor tak da projek nak kena bagi makan jugak. Maka billion2 lagi ler duit rakyat masuk ke kantung puak-puak celaka ni, ceh..!! niat dan hasrat dah boleh dibaca laa bro !

Tak semua otak rakyat dapat dimerengkan oleh kerajaan Umno, dan menteri menteri kapunden yang ada didalamnya, No way..bro !! Aku doa semoga Muhyidin jatuh dulu sebelum dia swastakan pendidikan. Apa dia ingat anak cucu dia akan terus kaya raya sampai kiamat. Ayuh rakyat sekelian, kita doakan ramai-ramai akan kejatuhan UMNO dimalaysia.

Rakyat didahulukan, Pencapaian diutamakan.

Pundek punya slogan, memang patutpun bob lokman takut dengan slogan tu. Bukan dia saja takut, rakyat yang faham sistem dan takut Tuhan pun takut bro. Bob kata, " tengok anak kita tidak menjadikan Allah nombor satu... dia duk ikut ‘rakyat didahulukan pencapaian diutamakan’, pada hal Allah nombor satu, takwa diutamakan tapi anak-kita tak tahu.

Tinggalkan saja UMNO yang sesat tu. letih rakyat bro..! Bob Lokman pun dah hijrah. Jika tak, tentu dia tak sebut dalam soal pendidikan anaknya, 
"saya selalu merasa saya gagal mendidik anak saya dan rasa saya akan masuk neraka. Kerana itu saya rasa tidak ada tempat nak mintak bantuan, saya masuk PAS ini saya rasa ada jemaah yang boleh membawa saya ke jalan yang betul.."
Itu cakap orang celik dan sedar. Tu pasal dia tak masuk UMNO. Nampak..!! Nampak..!! Itu cakap orang yang melihat ilmu itu wajar diletakkan ditempatnya. Bukan meletakkan ilmu ditempat nafsu dan syahwatnya. Macam gomo, ada ilmu tapi dia letakkan ilmunya dihujung kulop kotenya dengan tayang foto2 yang tak patut ditayangkan kepada umum.

Bravo bob, anda berada dilandasan yang betul kini, kerana meletakkan perjuangan hidupmu bulat-bulat pada Allah, yang penting kamu dapat selamatkan kehidupan anak kamu di dunia dan kamu tak masuk neraka..apabila bersama perjuangan PAS. 


Jika berada didalam UMNO..,hmmm ! lu boleh bayangkan 'homestay' kamu di neraka sekarang !

1 comments:

  1. KL BOYZ said...

    lebih baik buang saja syarat be'ah PAS, tu yang buat rakyat tak sokong korang....kesian kan..?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |