PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Aku(albanjari) cabar syed bra tunjukkan ijazah asli al-Azhar di kaca tv, ada berani ?

Malam yang bahang. Siang pula panas mencucuk-cucuk ke kulit di Merlimau dan di Kerdau. Demi perjuangan untuk agama dan islam apalah sangat dengan panas-panas manja gitu. Jika ada yang mengeluh, suruh saja dia balik. Tak payah sibuk-sibuk datang ke sini. Jika wanita UMNO boleh pakai baju 3 lapis + bra lagi jadi berlapis-lapis ditengah panas terik, apa barang nak rungut-rungut jika cium bau ketiak sendiri dah macam asam boi..masam samsu sebagai pejuang agama! Anggap saja itu sekadar cabaran kecil dari Tuhan.

1. Malam ini, gegaran kempen sudah mula hangat. Hangatnya bisa mengeluarkan api. Hoi ! Syed Bra, malam ni aku nak cabar kamu dengan denan sangkut keluarkan sijil al-azhar yang hang kata hang ada tu? denan sangkut kata hang lulusan al-azhar, azhar mana ? bagi tahu kami rakyat nak tahu. Jangan cakap macam munafik plak. Kata lulusan azhar, tapi kecut nak tayang skrol ijazah al-azhar hang tu pasal apa ?

2. Aku nak tahu dan rakyat juga nak tahu, betulkah kamu itu hanya seorang pegawai ta'mir masjid sebelum denan sangkut sangkutkan kamu jadi penasihat agama dia. Jawab syed bra. kami nak tahu ? Kerana bagi kami rakyat, kamu itu hanya layak dan selayaknya pegang jawatan tu saja, mana kelasss beb angkat calon wakil rakyat yang 'tak pas' dan kantoi periksa ! 



3. Disini, malam ini juga, aku cabar UMNO dan gedebe-gedebe tunjukkan salinan asal di blog atau mana-mana media tak kira samada di TV3, Awani, atau RTM, sila tunjukkan 'ijazah' asli calon BN yang eksyen sangat ni. Aku bagi tempoh 24 jam dari sekarang, jika tidak memang sah puak-puak kamu ni memang jenis penipu kapunden paling nyata dimuka bumi Allah swt ni. Ada dakwaan kata, sijil hang tu 'sijil' beli...jawab-jawab !!

(*) TEMPOH JAWAB 24 JAM mulai 8.30 pm ini(26.2.2011 dan TAMAT pada 27.2.2011 jam 8.30 pm esok. 

4. Cukup dulu banyak tu, esok aku bukak isu lain yang lagi hangat bagi puak-puak gedebe ni jadi 'hangit' nak jawab. Nak jawab tu pun dah ketaq teloq beb..! Hoi...jangan temberang rakyat laa...malaon !

7 comments:

  1. mr edz said...

    saya pun ada sijil.. sijil nikah hahahaha

  2. Anonymous said...

    Brader...dont worry....kami akan siarkan ijazah tuan syed ibrahim ...harap harap org nbanjar tak terkejut berok....berok banyak dibanjarmasin....

  3. Anonymous said...

    Dah jawap dlm kmu.com....sila baca di kmu.com ...org banjar memang selalu kurang ajar...eloklah nasib baik dok kat sini...elok hantar balik banjamasin jadi pelombong arang batu jer ko ni...

  4. leekonyou said...

    Hahahah!!! Ini kali pertama Semut gelak besar tengok gelagat pemimpin Pakatan Pembangkang ni. Nak pulak puak - puak Parti Angguk Saja ni.


    Tak pasal - pasal je Pesuruhjaya PAS Pahang ni mengaku yang diri dia dah songeh sebenarnya. Nampak sangat dia kurang faham dengan strategi perang Psikologi dan Perang Siber.


    Kata Tuan Brahim, Menteri Besar Pahang, Dato Sri Diraja Haji Adnan Bin Haji Yaakob sengaja menyebar fitnah mengenai isu sijil calon Barisan Nasional.


    Kata dia, tidak ada satu pun kenyataan yang dikeluarkan dari mana - mana pemimpin PAS mengenai isu tersebut sehingga kini.


    Kononnya, menurut Naib Presiden PAS Pusat tu kata isu tersebut dicetuskan oleh blogger dan tidak ada kena mengena dengan PAS.


    Alahai Tuan Brahim. Tak payah la jadi munafik sampai macam tu sekali. Dah baling batu, mengaku je lah.


    Jangan la nak terus - menerus menipu rakyat. Dah buat, mengaku je. Tak payah sembunyi - sembunyi.


    Dia bukan apa sebenarnya. Dia dah malu dengan diri dia sendiri. Perkara mengenai isu ini membuktikan bahawa blogger puak - puak pembangkang ni jelas melacurkan amanat Nik Aziz.


    Kan sebelum ni Nik Aziz dah pesan kepada mereka yang menjadi pengamal media baru agar jangan menabur fitnah sewenang - wenangnya.


    Sekarang dah terbukti puak - puak tu masih juga meneruskan amalan menyebarkan fitnah dan menolak saranan dari Tok Guru mereka sendiri.


    Kalau dah dikalangan mereka pun tak dengar cakap Nik Aziz, yang kita bukan ahli ni nak dengar lagi buat apa? Buat mengabihkan beras je.
    Posted by Semut Hitam | Labels: PAS, Penipu Rakyat

  5. Anonymous said...

    bab sijil atau bab kemampuan. bab asli atau palsu. bab ada atau diadakan. Allah Hu Sami'ul 'Alim. Yang Benar dengan Yang tak benar. Qalbu akan bergoncang menggigil. otak dan fikiran akan runsing. wajah akan terserlah. waktu menanti .pertemuan dengan Allah yang dijanjikan...

  6. Anonymous said...

    leekonyou

    Dah laa. leekonyou hang pun bukan reti sangat bab isle ni. nak kata PAS tipu. Be End tu jujur sangat kan? Tak pernah bohong, tak pernah songlap duit rakyat, tak pernah bunuh orang, tak pernah rogol orang... yang terpuji tu semua Be End. sian aku kita perang dalam cyber.. habiskan karan. pemimpin UmnoNgok Sapu duit, timbun kekayaan.. sian aku tengok pemimpin UMNONgok tak pakai pun T/Shirt UMNONgok. Tak pakai pun stiker kat kereta mewah.. tapi penyokong2 tegar UMNONgok pakai motor kapcai buruk pun bendera UMNONgok lekat kat motor.. Bunglow mewah pemimpin UMNONgok takdapun bendera UmnoNgok tercacak depan rumah. Tapi penyokong UMNONGok rumah macam reban kambing.. bendera UMNONGok dua tiga helai.. waduhh... budussnya.. menyokong pemimpin bagi kaya lagi

  7. ADMIN said...

    siapa yang kata melayu mudah lupa?

    siapa yang hapuskan biasiswa utk og melayu?

    siapa yg tukar bahasa melayu dalam matematik dan sains?

    siapa yg hina org melayu kerana genetiknya(rujuk buku Malay Dilema)?

    siapa yg menyebab melayu masih tidak setanding bangsa lain?

    siapa yg bagi tanah melayu(singapura. limbang, batu putih) kepada negara bangsa lain?

    siapa yg hina raja2 melayu?

    siapa yg galak rosaknya anak muda melayu?

    siapa yg bunuh org melayu kat memali?

    siapa yg anti islam, kutuk ulama, persenda hukum?

    siapa yg halang hudud di kelantan?

    siapa yg berkuasa tetapi masih tidak berniat menegakkan
    agama tetapi menuduh DAP yg anti Islam?

    siapa yg masih mengekalkan sekularisma?

    siapa yg berfahaman pragmatik dan kebangsaan yg sesat?

    siapa yg musnahkan perniagaan Al Arqam atas alasan rosak
    akidah?

    siapa yg sekongkol dgn APCO tetapi mengaku membela Islam?

    siapa yg mengagungkan kamal attaturk laknat tetapi mengaku
    membela Islam?

    siapa yg suka perlekeh usaha PAS utk Islam tetapi diri sendiri
    tidak berbuat lebih baik walaupun berkuasa?

    siapa yg menyekat royalti hak org melayu islam kelantan?

    siapa yg munafik marahkan DAP tetapi membiar melayu jadi
    haprak semasa GERAKAN berkuasa?

    siapa yg memfitnah, menghina pemimpin mereka sendiri iaitu
    Anwar Ibrahim semasa beliau masih dlm umno?

    siapa ananda krisnan? melayu ke?

    siapa YTL? melayu ke?

    siapa Eris Chia? melayu ke?

    siapa yg berkuasa tetapi bangsa sendiri masih melarat?

    siapa yg berkuasa tetapi bangsa sendiri masih tidak maju?

    siapa yg berkuasa 30% tidak pernah tercapai?

    siapa yg berkuasa tetapi tidak ada seorg pun pemimpin mereka
    yang sederhana, semua kaya raya melampau

    siapa membela pelakun video lucah MCA?

    siapa yg melantik perasuah memegang amanah felda semula?

    siapa...(cukuplah, terlalu banyak, yg lain biar malaikat saja yg catat)

    Makanya....

    takkan lah semua kejayaan di atas dilakukan oleh SNAP atau Parti Dayak,

    tentulah umngok dan pemimpinnya...

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |