PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Aduka dibelasah ?

Dari laporan blog cipan,tapir dan tenuk memaklumkan 'adukak' dibelasah teruk. Sejauhmana 'teruk' tidak dapat dipastikan. Apapun diharapkan tidak ada titisan darah ter'tetes' di rhusila.

Maaf foto disebelah hanya sekadar hiasan saja. Foto ini dipilih kerana foto ini juga datangnya dari tempat adukak sendiri. Serupa tapi tidak sama ! Serupa kerana orangnya dari negeri yg sama, tetapi wajah antara duanya jauh berbeza.

Adakah semacam foto dibawah, adukak dibelasah ? Seterusnya kita tunggu ulasan se'lari' dari blogger

1. cipan,tapir dan tenuk
2. BatuApi@FireStone
3. FreezoneTrangganu

s

sumber foto adengan 'gaduh dan belasah' ehsan dari encik google.

5 comments:

  1. malaysiandotcom said...

    wak.ada gambar ke aduka kena belasah tu?

  2. BatuApi @ FireStone said...

    Bagi Aduka Taruna cerita dulu. Tak baik kata orang-orang tua mendahului empunya cerita.

    Kita lihat colornya!

  3. Anonymous said...

    La...hampa pun macam Umno juga la...ada kaki pukul..ha ha ha melayu sama ja yang tak ada agama macam Umno dengan yang konon nya ada agama macam budak2 rusila TGHH.

    -----------------------------

    Mustahil seorang ulama haraki seperti Hadi sanggup menipu lagi ...

    Nabi SAW ada bersabda:
    إِنَّهُ سَتَكُونُ بَعْدِي أُمَرَاءُ مَنْ صَدَّقَهُمْ بِكَذِبِهِمْ وَأَعَانَهُمْ عَلَى ظُلْمِهِمْ فَلَيْسَ مِنِّي وَلَسْتُ مِنْهُ

    “Sesungguhnya selepas dariku, akan ada pemimpin. Barangsiapa membenarkan mereka dengan penipuan yang mereka lakukan, dan membantu mereka atas kezaliman yang mereka lakukan, maka dia bukan dari kalanganku dan aku bukan dari kalangannya” [An-Nasai : 4136]
    -------------------------------
    Oleh Zainulfaqar Yaacob

    Seorang Exco Pemuda PAS hari ini menghubungi saya lalu menegaskan bahawa apa yang dituliskan oleh Pak Bakaq aka Penarik Beca berjudul TGNA diperdaya hadiri majlis mempakyetkan PAS? semalam adalah tidak benar.

    Beliau tidak percaya khabar wujudnya “Perjanjian Pangkor III” antara pemimpin tertentu PAS dan Umno pada 23 Disember lalu atas nama ‘perpaduan Melayu’.

    “(Isu) ‘Kerajaan Perpaduan’ dah lama tutup buku. Takkan Presiden PAS (Abdul Hadi Awang) nak tipu kita (ahli-ahli PAS) semua. Dia (Hadi) ulama, ulama tidak mungkin menipu atau mengkhianati tahalluf siyasi (muafakat politik dengan DAP dan PKR atas nama) Pakatan Rakyat,” ujarnya kepada saya.

    Yang menarik tersebut, Penarik beca tidak lagi dituduh sebagai “penipu” atau “batu api” yang cuba merobohkan batu-bata al-wala’ (kesetiaan daripada ahli-ahli PAS) dan ast-thiqah (kepercayaan kepada pemimpin) yang kian menjadi “candu politik” dalam PAS belakangan ini.

    Berbeza dengan kondisi sebelum ini apabila Pak Bakaq buat pertama kali mendedahkan “Perjanjian Pangkor” kedua pada Mac dua tahun yang lalu.

    “Apa yang orang tak kata pada bekas aktivis PAS itu? Penipu? Babi? Syiah? dan macam-macam lagi”

    Akhirnya Hadi sendiri mengaku ada pertemuan dalam gelap antara beberapa pemimpin ‘Kerajaan Perpaduan’ dengan pemimpin Umno yang nyata zalim.

    ........... Sebentar tadi saya ada menghubung seorang pimpinan PAS Pusat bertanya hal “Perjanjian Pangkor III” ini. Inisiatif itu selepas saya sendiri membaca blog Penarik beca dan facebook Abdul Fattah Haron, pemimpin PAS Kelantan.

    “Pemimpin PAS yang terbabit bukan sahaja Ustaz Hadi dan Nasharuddin, malah Tok Guru Nik Abdul Aziz Nik (Mursyidul Am PAS) sendiri. Nik Aziz datang kerana istana (DYMM YDA Tuanku Mizan Zainal Abidin) panggil tanpa diberitahu sebab (dijemput ke Istana Terengganu).

    “Tok Guru terkejut kerana Ustaz Hadi, Nasharuddin, Najib dan (Tan Sri) Muhyiddin Yassin (Perdana Menteri merangkap Timbalan Presiden Umno) ada dalam pertemuan tersebut.

    “Muhyiddin kata: PAS dan Umno perlu ketepikan faham politik, perlu bersatu mempertahankan kepentingan Melayu.”

    “Tok Guru kata (respons) : Yang banyak tangkap dan bunuh ulama adalah Umno. Yang banyak lawan Islam pun Umno.“

    “Tok Guru kemudiannya keluar (meninggalkan majlis itu). Tuanku Sultan pun keluar (meninggalkan majlis itu). Yang tinggal, hanya Ustaz Hadi, Nasharuddin, Najib dan Muhyiddin,” ujar beliau sambil mencadangkan mana-mana ‘wartawan badwi’ desak Hadi dan Nasruddin memberi respons bertanggungjawab dalam masa terdekat.
    BERSAMBUNG... http://alhusseyn51.blogspot.com/

  4. FZT said...

    salam ziarah wak,
    sensasi tajuk tu.. hehehe
    tak ada apa pun, sehelai bulu hidung aduka tak jatuh pun, biasalah orang muda darah panas, umur 30 tahun baru berbini mesti le ganas ye tak wak, wak bacalah cerita sensasi dari aduka dulu, aduka terkejut teh o kat rhusila 4 ringgit tu yang lari sebelum acara bermula. terkejut batuapi bukan suhaimi embong satu hal

  5. Anonymous said...

    TGHH selama ni ajar juak ganu jadi sameseng pukul org ker?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |