PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Sultan dan kuasa esekutif ? Tanya Umno !


Tan Sri Khalid berkata kuasa yang ada pada istana bersabit pelantikan jawatan-jawatan kanan itu ditarik balik oleh kerajaan Umno-Barisan Nasional pada tahun 1993, ketika krisis Perlembagaan.

Langkah itu diambil selepas Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berpendapat baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima atau menolak Datuk Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan yang dilantik terus oleh Putrajaya tanpa merujuk kepada kerajaan negeri.

Tapi bila tukang karut cerita dalam koran buruk(Utusan) pulak, lain jadinya..! Kuasa Esekutif mana plak ni yeop ! Bukan ker kuasa tu dah Che Det campakkan ke longkang oleh Umno dulu. Usaha membodohkan orang kampung oleh Utusan Meloya. Terang-terang menipu tu..!. 

1 comments:

  1. tukang kata said...

    dari beli utusan meloya tu lebih baik duit tu kumpul bagi derma kat masjid ada jugak faedahya dari beli berita tipu,fitnah,dengki, dendam, busuk perut tak ka berdosa namanya tu

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |