PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Selangor ada 2 sultan ?

2 Safar 1432H | MalaysiaWaves

Hairan dengan tiba-tiba sahaja Dato Munir Bani keluarkan kenyataan menafikan perkara yang diperkatakan oleh Baginda kepada Menteri Besar sendiri. Dato Munir berlagak sebagai Sultan Selangor mempertahankan pendapat Baginda Sultan Selangor mempunyai suara melantik Dato SUK Selangor.

Padahal Baginda Sultan Selangor sendiri menyatakan kepada Tan Sri Khalid, bahawa Baginda tiada kuasa melantik Dato SUK. Soalnya sekarang, adakah Selangor mempunyai SATU atau DUA Sultan?

Dan Dato Munir Bani juga menunjukkan kebodohan beliau dalam Undang-Undang Tubuh Selangor apabila beliau mengatakan Baginda Sultan mempunyai suara dalam menentukan siapa menjadi SUK.

Padahal pakar perlembagaan seluruh Malaysia menyatakan tiada satu pun peruntukan Undang-Undang yang membuktikan dakwaan tersebut. Hanya pendapat Dato Munir Bani semata-mata.

1 comments:

  1. q-har said...

    Aduh negeri ku tercinta Selangor Darul Ehsan...apa mau jadi...di Perak ada 2 Speaker dan 2 MB...di NegeriKu tercinta ini lagi dahsyaaaaaat... 2 Sultan...ya ampun...jgn begitu pak...mau bingung jadinya....

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |