PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Merlimau ! tunggu..aku akan berkampung disitu !

Gendang perang, palunya...makin kuat kedengaran. Merlimau perlukan pejuang dan gerilya yg kental lagi ikhlas. Tidak berguna 100 ribu yang datang jika sekadar datang untuk 'memandang'. Tidak berguna melaung takbir' sampai berguguran 'kelapa' dari dahan jika laungan itu sekadar melaung dari kotak bilik yg sempit. Ayuh..! Merlimau..aku datang lagi. Jika di Tenang, porak peranda Umno ku kerjakan, Rais Yatim jadi panasaran, Minah gincu siang malam sawan, nantikan aku di Merlimau..! Biar 'lemau'..umno di sana ku kerjakan pula!

[..] Pas mengekalkan status quonya dimerlimau. pakatan rakyat telah bersetuju untuk memberikan laluan kepada pas untuk bertanding di merlimau. bilik gerakan di merlimau sudah dikemaskini sejak menerima berita bahawa pas diberikan laluan untuk bertanding lagi melawan kedurjanaan umno. sebagaimana masa yang lalu, calon anak tempatan akan mengisi slot disini. pas kawasan jasin dan pas melaka semakin menperhebatkan segala aktiviti untuk merealisasikan tawan dun merlimau. walaupun ada pemimpin pas yang memandang lekeh keupayaan pas melaka untuk menawan dun merlimau. apa barang belum bertanding sudah melobi jangan melawan. zulkifli sulong dengan selamba menafikan bahawa tulisan dia melekehkan tuan ibrahim. bijak sungguh ex boss fuakap. tulis dan tak mengaku apa jenis wartawan dia ni.

pas perlukan sokongan dan dokongan, kalau wartawan harakah sendiri sudah kekah pemimpin atasan kepada siapa lagi yang nak diharapkan untuk menulis melawan keburukan umno. tiada berita keburukan umno hendak ditulis sampaikan tulisan memburukkan kepimpinan ditulis. betapa jahatnya permainan ini. merlimau akan dilimpahi dengan segala fitnah. samada fitnah dari umno yang amat mudah ditangkis dan yang payahnya adalah fitnah dari selimut yang sama. merlimau menjadi harapan kepada pas melaka untuk dijadikan satu semangat kepada mereka untuk menawan kota melaka dari penjajahan umno. selepas 53 tahun berkuasa dimelaka sudah sampai masa pas mengambil alih dari tangan penjajah umno. umno perlu dinyahkan dari bumi melaka sebagaimana menyahkan portugis, belanda dan inggeris dari tanah bumi melaka.

pas melaka dan pas kawasan jasin jangan dihiraukan sangat kata kata biro yang sengaja menyakitkan hati sesama jemaah. lepas prk merlimau kita kira lain. sekarang masa untuk berperang. siap segala kekuatan kita untuk menghadapi bala tentera kafir quraisy yang akan berkampung mulai dari sekarang. blogger blogger pengfitnah akan mulai datang dan mencari untuk melemparkan fitnah yang semakin kejam mulai hari ini. mereka akan mencari dimana lemah dan silapnya calon yang diutarakan oleh pas sebagai calon mereka dimerlimau. jika tiada, saudara mara terdekat hatta lembu yang dipelihara oleh calon pas. kalau lembu yang dicuri sama dengan lembu yang dimiliki calon pas bermakna lembu itu akan menerima padahnya. lembu akan diangkat menjadi tajuk utama fitnah mereka. calon pas ada lembu curi walaupun lembu dengan mereka sama saja. dengan babi lagi seiras.

semoga pas melaka dan jasin terus berjuang untuk menakluk merlimau. seluruh pelusuk negara akan berkampung kembali dimerlimau. merlimau perli dilimaukan sebagai tanda mercu tanda pertama pas melaka. kita dirikan kota melaka baru di atas keruntuhan kota melaka lama yang dipimpin oleh orang islam terdahulu semasa membuka kota melaka. pas perlu bergerak lebih agresif untuk menghalau umno penjajah rakyat melaka. pas jasin sudah bersiap sedia menerima tetamu dari segenap lapisan penyokong pertugas dan juga pengfitnah akan hadir. kita binasakan mereka lebih awal sebelum mereka bertindak lebih jauh lagi. ditenang air masih berlinang dimata pengundi. namun tokai tak datang menyapu air mata yang terus bergenang apakah pengundi merlimau mahu begitu juga? (fzt)

5 comments:

  1. Anonymous said...

    Melayu Melaka bukan seperti Melayu Kelantan macam lalang, Melayu Melaka teguh pendirian. Pas akan tenggelam di Merlimau.

  2. Atuk Banjar Masin said...

    Sudah le tu albanjari, wat buang mase, tenage dan wang ringgit aje. Hasilnya mutek!

    Dud rumah bakitolan lagi baik.

  3. Anonymous said...

    menang kalah cerita kemudian..yang penting usaha kena optimum.InsyaAllah kita orang PR bersedia...tak harapkan upah macam sesetengah pihak tu...

  4. pokku(putrajaya) said...

    Melayu kelate buke lalang boh...melayu kelate ada Islam buke melayu melaka yg cuma ada melayu yang layu....raja pun takdok boh...lagu mana sekali pun melayu Islam akan tentang melayu Melaka yang layu...Takbirrrr!Allah bersama kita...

  5. garagaikareng said...

    Aku syorkan mu banyakkan baca al-quran dan fahami maksudnya, tok gajah, daripada mu pergi mancing,dlm surah Al-asr, Allah bersumpah dgn masa, para pejuang islam tidak ada istilah buang masa, demi menegak islam yg tercinta, para pejuang akan mencari peluang untuk kemedan juang.
    Sila baca surah As-Saff,ayat 11, dan fahami baik-baik. Satu pertanyaan, Adakah org yang berjihad dengan jiwanya dan hartanya kejalan Allah itu sia-sia?

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |