PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Umno Merlimau yang lemau - tentera PAS turun gelanggang !

Merlimau sudah dipastikan siapa yang akan bertarung di gelanggang. umno dan pas kembali ke tengah gelanggang. gendang perang sudah dipukul, pertugas pertugas pas sudah bersiap sedia untuk melangkah. kali ini biarlah kita melangkah sebagai satu pasukan tempur bukan satu pasukan yg hanya hebat didepan dan barai di belakang. usah bergantung kepada kelemahan musuh. kita bergantung terus kepada allah. kali ini dimerlimau munajat kepada ilahi diperlukan terus. hubungan manusia dengan pencipta hendaklah diteraskan dalam pertempuran kali ini. 

Jika yang islam jika ada solat hajat tolonglah bersama sama. tinggalkan dulu camera, hp dan apa jua. bersatulah kita bermunajat kepada allah. hubungan kita dengan allah terlalu longgar hinggakan syaitan mampu meresap diantara jemaah. kekosongan seinci yang ditinggalkan oleh jemaah memudahkan iblis memberikan bisikan mesra. jika perhimpunan perarakan ada 5 ribu ahli, tolonglah bersama solat hajat jangan ada satu pun tertinggal bagi yang berugama islam.

kali ini kita wujud medan pertempuran baru, jangan dikisahkan sangat hal hal yang remeh temeh. kita datang untuk menyerang bukan bertahan. kita datang sebagai tentera bukan datang sebagai pemerhati bebas. tak ada bebas dalam dunia agama. yang bebas itu syaitan dan iblis. datang bantu yang mana lemah jangan nampak lemah sengaja dibiarkan untuk modal menulis. mana yang bocor tampal segera jangan bagi kapal kita karam semasa berperang. sampaikan segera apa yang perlu. 26 februari akan bermula segala galanya. 

Bertempur di kubu lawan amat mudah, umno yang akan mempertahankan kubu mereka bukan pas. yang mempertahankan lebih payah dari yang menyerang. segala maklumat tentang umno hendaklah telus dan betul jangan pulak pakai peluru yang dibekalkan oleh musuh. musuh bekal peluru palsu tembak mana mati. yang tak berselera nak berjuang dimerlimau tolong duduk rumah jangan bising disini. kalau sempat jawab dengan mulut kita jawab dengn mulut kalau tak sempat kita pakai siku je. payah sangat bercakap pakai mulut. pakai siku senang. mudah mematikan supaya diam jangan berbunyi.

merlimau perlu dihijaukan. kalau dikelantan mereka melancarkan gelombang merah, pas lancarkan hijaukan bumi melaka yang sudah lama tandus. merlimau kita hijaukan seluruhnya dalam pru yang akan datang. pas jasin sudah bersiap sedia untuk mengatur dan mengawal segalanya. ini kawasan mereka. bertindak mengikut arahan bukannya mengikut kepala hotak masing masing. merlimau pasti dalam tangan pas jika kita terus bersatu dengan tali allah. jangan kamu berpecah belah menghadapi musuh yang satu. rapatkan saf dan luruskan barisan untuk menghadapi umno yang sudah bengkang bengkok. kalau kita rasa sakit, mereka juga akan merasai sakit dari kita. tengoklah ditenang. setiap malam berembun dan berhujan, selepas habis prk tenang, mereka pula berembun dan berair. bahkan lebih perit mereka tak dapat bekerja dan mencri nafkah sebagaimana kita berkampung untuk menjunjung dan mendaulatkan islam. beribu duit mereka habis kerana keceluparan pemimpin celaka mereka. allah dah tunjukkan bukti kenapa kita masih meraguinya. usah berduka dan bersedih jika kalah. pedih sekejap pedih mereka masih berpanjangan. jangan kita khianat kepada perjuangan islam, islam pasti menang.(fzt)

4 comments:

  1. nightcaller said...

    Dengan izin Nya,pasti turun gelanggang di Merlimau... kita tengok apakah UBN masih boleh bertahan dengan asakan baru di sana...

  2. tok_gajah said...

    Tok kesian sangat tengok bloggers PAS yang dah kehabisan modal. Cuma tinggal dua tiga orang sahaja yang ada buat posting tentang PRK DUN Merlimau.

    Itu pun posting yang merapu tak tentu arah tujuan nya. Macam orang sasau aje.

    Yang lain tu terus memesong kepada topik2 yang tiada berkaitan langsung dengan perjuangan parti nya.

  3. Anonymous said...

    kat tenang nizar kominis keluar fatwa...undi pas halal syarie...undi umno haram syarie..
    kat merlimau nanti apa pula fatwa nizar kominis akan keluarkan?
    mungkin nizar kominis akan kata...
    babi halal bagi orang pas....tetapi haram dimakan olih orang umno.
    nik ajis dah siapkan syurga untuk ahlul2 pas...nak wat camna...PAS=PASTI AJARAN SESAT(SYAITAN)

  4. Sang Guna said...

    Salam,

    berjuanglah betul2 jgn sampai bergaduh2, kita sesama Islam, klu pas minta pada Allah org umno pun minta dari Allah, pas buat solat hajat umno pun buat solat hajat. pas kata umno lemau, umno ckp pas lemau akhirnya islam yg lemau sebenarnya.

    Selamat berjuang.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |