PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

(13) Muktamar PAS - Pertandingan kian menarik dan panas !

albanjari | Kg. Milah
Lewat jam 9.37 malam tadi, SMS yang masuk ke henfon 3 kupang penulis memaklumkan bahawa DS Nizar akan tanding kerusi Naib Presiden daripada seorang sahabat. Aku sengih saja membacanya. Nampaknya selain dari kerusi Timbalan Presiden, jawatan Naib Presiden juga dilihat panas dan meriah ditandingi. Nampak kian menarik. Hari ini SAH, bahawa Dato' Seri Nizar bertanding jawatan itu.

Semalam Dr Hatta berkata, beliau masih belum menarik diri lagi untuk bertanding jawatan naib presiden tetapi belum menghantar surat rasmi kepada Jawatankuasa Pemilih.

Nizar, bekas Menteri Besar Perak itu, yang turut mendapat pencalonan untuk AJK PAS Pusat tapi menolaknya kerana mahu memberikan tumpuan kepada naib presiden sahaja.

Jawatankuasa Pemilihan PAS akan mengumumkan calon-calon yang bertanding dalam muktamar PAS kali ini dalam satu sidang media esok. Hari ini adalah hari terakhir untuk calon-calon yang layak membuat pengesahan pertandingan.

Selain Nizar, yang dijangka bertanding untuk naib presiden adalah Salahudin Ayub, Datuk Mahfuz Omar yang menyandang jawatan itu sekarang di samping Exco kerajaan negeri Kelantan, Datuk Husam Musa, Ketua Penerangan PAS, Ustaz Idris Ahmad dan Exco kerajaan Kelantan Datuk Nik Mohd Amar.(HkahDaily)
Maka dengan itu, jawatan Naib Presiden akan ditandingi oleh :
1. YB. Dato' Mahfuz Omar
2. YB. Salahuddin Ayub
3. YB. Dato' Seri Nizar Jamaluddin
4. YB. Datuk Husam Musa
5. Ustaz Idris Ahmad
6. YB. Datuk Nik Mohd Omar

Timbalan Presiden pula jika tiada calon menarik diri akan ditandingi :
1. Mohamad Sabu
2. Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man
3. Ustaz Nasharuddin Mat Isa



(*) Pre-Mortem Awal akan kekuatan dan strategi calon akan disiarkan malam ini.


0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |