PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - " kerana Ambiga itu hindu ? " berasap lu kutuk !!

Nasib Ambiga agak "kurang baik" seperti ahli-ahli dan penyokong-penyokong Parti yang pernah diharamkan iaitu UMNO atau lewat ini dikenali dengan nama UMphorNO.


Ambiga dilahirkan berbangsa India berkulit gelap tetapi agak cerah jika dibandingkan dengan Parpukari, Zambry Cou-de-ta, Faisal Rohban si Blogger Pondan atau Aziz yang berbadan besar tetapi berjiwa halus.

Walaupun Parpukari berketurunan Mamak dan ada Gen India dalam tubuhnya, beliau bertuah kerana beliau diiktiraf sebagai berbangsa "MeLAYU" walaupun mengamalkan cara-cara hidup seperti kaum jahiliah iaitu gemar mengadu-domba, mangamalkan carutan sebagai "zikir" harian dan biasa menogak air haram berjenama Guinness Stout. Itu semua tidak menjadi masalah kerana Parpukari adalah "Kipas Susah Mati" UMphorNO.



Zambry yang jauh lebih hitam juga berdarah Asli Mamak atau India tetapi juga jauh lebih bernasib baik dari Ambiga kerana Zambry adalah ahli UMphorNO. Walaupun keaslian Zambry sebagai "MeLAYU" boleh disanggah dengan ujian DNA, ianya masih boleh dihujahkan tanpa perlu banyak fakta yang tepat, Cukup dengan kad keahlian UMphorNO, Zambry sudah jadi "MeLAYU". Lupakan ujian DNA, kosnya tidak akan berbaloi.

Dari segi keberanian pula Ambiga jauh lebih berani berbanding dengan Blogger keturunan Mamak bernama Faisal Rohban. Ambiga sampai hari ini masih gagah mempertahankan Pegangannya dalam menerajui BERSIH 2.0. Ugutan bunuh tidak berjaya menganjakkan walaupun sedikit pegangan Ambiga.

Faisal Rohban..? Ini bukan jenis "Mamak Transformers" yang boleh dibanggakan sebab selepas "Transform" daripada bangsa India, "MeLAYU" bernama Faisal Rohban ini hanya berani menulis fitnah di blog sahaja, bila kena saman masuk perbicaraan, terus nafi bahawa blog RBF itu dia yang punya.

Ini jenis "Mamak Transformers" yang mukanya ganas, tapi "Dalam Hati Ada Taman". Kalau rasa-rasa tak mampu nak berhadapan dengan kebenaran, jangan menaip fitnah yang bukan-bukan. Kelak malu bila "dilondehkan".

Ambiga juga agak malang kerana menganut agama yang bukan agama Islam. Ambiga adalah seorang wanita kulit gelap berbangsa India dan beragama Hindu. Maka Ambiga dilabel oleh puak-puak UMphorNO sebagai "Kafir".

Mengikut Fatwa UlarMamak UMphorNO, sekiranya anda berbangsa India dan menganut agama Hindu, anda sangat-sangat hina. Walaupun agama Hindu tidak meletakkan hukum keatas anda sekiranya anda minum arak, UlarMamak UMphorNO telah memfatwakan bahawa anda adalah golongan orang jahat.

Sampai hari ini kita masih belum jelas akan hukum bagi seorang peminum arak yang beragama Islam seperti Parpukari. Majlis Fatwa UlarMamak UMphorNO mungkin masih belum habis bersidai atau mungkin juga sedang sibuk bermasturbasi.

BERSIH 2.0 yang bakal berlangsung pada 9hb. Julai, 2011 di Bandaraya Kuala Lumpur telah melonjakkan nama Ambiga dengan pelbagai cerita yang kurang baik. "Ambiga Keling", "Ambiga Hindu", "Ambiga Anti Islam" antara label-label yang diberikan kepada Ambiga.

Gua tak peduli siapa Ambiga. Kalau Ambiga "Keling", gua tak de masalah sebab ketentuan Allah, kalau Ambiga "Hindu" gua tak de hal sebab gua tak pernah dakwah dekat dia dan kalau Ambiga "Anti Islam" pun gua rasa kesal sebab kesilapan gua tak pernah berdakwah pada dia biar dia kenal Islam.

Puak UMphorNO kecoh mengatakan bahawa mereka-mereka yang menyokong BERSIH 2.0 sebagai "tak bermaruah" sebab menyokong perjuangan seorang berbangsa India dan beragama Hindu. Gua rasa lebih tak bermaruah kalau menyokong orang Islam yang menentang pelaksanaan Agama Islam.

Pada gua, menyokong orang Islam yang menentang pelaksanaan ajaran agama Islam sama seperti menyerah diri pada Malaikat Zabaniyah tanpa perlu dibicarakan didalam kubur. Orang Islam yang menentang agama sendiri sah-sah "Kafir".

Gua tak nampak masalah apabila menyokong perjuangan yang dibawa oleh seorang yang berlainan bangsa dan agama dari gua asalkan niatnya baik, niatnya kearah kebaikan umat manusia, niatnya kearah membina kebaikan untuk dinikmati oleh semua masyarakat tak kira apa bangsa dan agamanya. Gua rasa Allah tak zalim dan gua yakin 110% bahawa Allah mengurniakan pahala kepada semua yang menyokong perjuangan yang dibawa oleh sesiapa sahaja asalkan ianya kearah kebaikan.

Kalau gua letak ayat Al-Qur'an dalam artikel ni untuk menguatkan hujah gua, gua yakin puak-puak UMphorNO akan balas balik dengan "keratan sekerat-sekerat" ayat Al-Qur'an dan bukannya ayat "penuh". Ini akan mengundang dosa pada mereka, jadi gua tak letak ayat Al-Qur'an... Gua bagi contoh je.

Gua campak sa-ekor ahli atau penyokong UMphorNO bernama Najmi ke Negara India. Majoriti penduduk Negara India dah tentu berbangsa India. Majoriti penduduk India juga kompom 110% berbangsa Hindu.

Ahli atau penyokong UMphorNO yang gua campak ke Negara India difitnah menjubor sa-ekor Babi Negara. Najmi perlukan pembelaan didalam mahkamah dan peguam yang sanggup menangani kes Najmi pula berbangsa India dan beragama Hindu. Tiada peguam lain yang bersetuju mengambil kes Najmi dan lain-lain peguam juga berbangsa India dan beragama Hindu.

Adakah Pemuda Najmi ini "tidak bermaruah" sekiranya dia bersetuju untuk mengambil peguam berbangsa India dan beragama Hindu untuk membela dirinya didalam mahkamah..? Mungkinkah Pemuda Najmi ini demi "Maruah" akan mengaku sahaja dalam mahkamah bahawa dia telah menjuburi sa-ekor Babi Negara walaupun itu cuma fitnah demi "Maruah"..?

Beb... Jangan lupa... Demi "Maruah" Negara Malaysia, KERAjaan Malaysia telah mengambil sa-orang pakar dari Amerika yang bukan berbangsa Malaysia dan bukan beragama Islam untuk mengecam pelakon video seks. "Maruah" UMphorNO dicagar pada Yahudi itu dikira ber"Maruah"..?

Mungkin Kitab HadHari mengangkat bangsa yang dihina didalam Al-Qur'an lebih tinggi dari bangsa-bangsa lain sebab itu kebanyakan "rujukan" UMphorNO ialah pada Yahudi. Contract untuk membina "Imej" KERAjaan Malaysia pun diserahkan pada Yahudi. Ini "Maruah" apa Lan Chow..?

Gua harap tiada ahli atau Kipas Susah Mati UMphorNO terlibat dalam apa-apa jenayah diluar Negara sebab pastinya "Maruah" mereka akan "Tak Bermaruah" sekiranya mereka-mereka ini kelak akan dibela oleh peguam-peguam yang bukan berbangsa Melayu dan bukan beragama Islam.

Dalam kes Liwat 1 dulu, Hakim yang membicarakan kes tersebut ialah Hakim Augustine Paul. Boleh pulak "Maruah" Negara diletak atas bahu seorang hakim yang bukan berbangsa Melayu & bukan beragama Islam..?

Negeri Pulau Pinang dulu Ketua Menterinya Koh Tsu Kon... Tiap kali Pilihanraya, berlumba-lumba puak-puak UMphorNO bantu Koh Tsu Kon berkempen untuk mempertahankan Pulau Pinang dibawah Babi Negara. Mana "Maruah" UMphorNO Pulau Pinang masa tu..? - (sumber : Perisik Rakyat)

2 comments:

  1. pokku(putrajaya) said...

    Memang jenis tahi puok2 ni wak...Hanya Allah Yang Maha Mengetahui&semoga keadilan akan tertegak di bumi Malaysia ni wak...Takbirrrr!

  2. Sang Guna said...

    Salam,
    berani sungguh artikel kau ni, berani sungguh kau mengaku klu dipimpin oleh org anti Islam pun kau sanggup kerana kau silap tak berdakwah kepada dia.
    org memang byk pandai ckp tapi akal tak guna, bukan kau aje tapi kebanyakannya malahan blogger pro BN pun sama.
    berani kerana bebal sebenarnya kau ni.
    tapi lantak kau le, jawap le nanti2 masing punya bahagian.
    T.kasih

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |