PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

18SX - PANAS BERAPI : menyedap sudaa..beranak pun sudaa, anak itu biar anjing bawa lari !

Aku malas nak ulas. Namun aku boleh bayangkan 3 aksi 'kangkang'. Kangkang 'sedap', kangkang nak beranak, dan kangkang kena lokap. Semua aksi itu memang perlu 'kangkang'. Nasi 'kangkang' tidak termasuk di dalam aksi ini okay.. ! Opps..jangan ada yang jual 'nasi kangkang' di pasar ramadhan untuk buat hidangan berbuka puasa..jahanam laki hangpa !!



Polis menahan sepasang kekasih yang dipercayai membuang bayi lelaki yang baru dilahirkan di atas but sebuah kereta di Felda Sungai Mas di sini pada Khamis lalu. Bayi seberat tiga kilogram itu ditemui pemilik kereta tersebut pada pukul 7 pagi dalam keadaan dibalut baju sejuk sebelum laporan polis dibuat.

Foto hiasan : Aksi kangkang  Susulan laporan itu, polis menahan seorang seorang wanita berusia 20 tahun dan teman lelakinya berumur 25 tahun keesokan harinya. Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Muhammad Shamsuddin berkata, pasangan tersebut ditahan ketika mendapat rawatan di sebuah hospital di sini. Menurutnya, siasatan mendapati, bayi itu dilahirkan di sebuah ladang kelapa sawit di Felda Air Tawar 3 kira-kira pukul 3 pagi.

"Pasangan terbabit sebelum itu dikatakan dalam perjalanan dari Pengerang menghala ke Kota Tinggi untuk bersalin namun dipercayai akibat tidak sempat, mereka singgah di ladang tersebut untuk bersalin. Mereka kemudian dikatakan berpatah balik ke rumah abang teman lelaki wanita itu di Teluk Ramunia sebelum meninggalkan bayi berkenaan di Felda Sungai Mas," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) di sini hari ini.

Katanya, polis turut menemui uri bayi berkenaan yang ditanam berhampiran kawasan ladang itu. Kedua-dua pasangan tersebut ditahan reman sehingga Jumaat ini bagi membantu siasatan, katanya. Sementara itu, dalam satu lagi kes, seorang bayi lelaki seberat dua kilogram ditemui di belakang rumah pekerja di Ladang Telok Sengat di sini pada 11 Julai lalu. Ketika ditemui, kata Muhammad, bayi itu masih bernyawa tetapi dikerumuni lalat dan semut. - Agensi

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |