PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - perikatan akan guna simbol baru ?


Bulan mei tahun 1974 razak ayah kepada najib telah melawat china. razak telah mengadakan hubungan diplomatik dengan negara china. razak bersalaman dengan pengerusi mao. gambar razak bersalaman degan pengerusi mao. telah digunakan sebagai poster ketika pilihanraya umum pada bulan ogos 1974. poster ini bertujuan untuk mengaut undi china. Perikatan menang besar !


Kali ini najib cuba melakukan dengan dua tembakan. satu bergambar dengan ratu elizebeth dan satu dengan pope.


Dengan elizebeth untuk mententeramkan kuasa anglo-amerika. Dengan pope untuk komuniti kristian yang sering ditibai siang malam. Tapi ratu elizebeth sudah pakai kuning, tak dapat di jadikan poster pilihanraya. Tembakan najib tersasar, pasal najib hanya bawa pistol air.

Jadi terbalik, poster anak razak sembah queen 'kuning' bakal jadi poster pakatan rakyat. Simbol 'kati' akan rakyat terbalikkan. Selepas pilihanraya ke 13 di malaysia lambang parti perikatan akan bertukar. kati tidak lagi releven. parti perikatan akan guna simbol baru. iaitu simbol "batu cincin".

sumber : tukartiub


1 comments:

  1. pokku(putrajaya) said...

    batu cincin Rosmah ke wak???mahal tu....jangan batu 2 butir tu dah lah wak!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |