PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

N.28 : PANAS BERAPI - Kempen jual 'bra' UMNO di Jengka 23 pagi tadi !

Kesian aku lihat kempen BN di Kerdau ni. Dah masuk tahap babi-babi muntah bro ! Apa ker jadahnya najib pi rasmikan majlis 'pecah tanah' kilang biomas yang letaknya di Jengka 9, di Jengka 23 hari ini? Hoi..rakyat felda semua, felda 9 tu letaknya di DUN Pulau Tawar, dibawah Parlimen Jerantut. Apa kena mengenanya dengan felda di DUN Kerdau ni? Pundek..!

Kempen menipu rakyat felda oleh pemimpin BN berulang lagi. Dan kali ini kilang biomas pulak jadi mangsa jadi gula-gula 'kiss me' BN untuk penduduk felda di Kerdau. Yang dapat manfaat dari kilang tu orang felda Jengka 9 bro..! Bodoh kapunden punya pemimpin, nak tipu rakyat felda la tu. Ptuihhh...!

Kerana rakus nak tunjukkan pembangunan konon, najib kena tipu lagi dengan denan sangkut. Malu orang felda Jengka 23 pagi ni, beb ! Juih-juih mulut orang felda bila najib 'pecah tanah' secara 'maya' di jengka 23. Hadoi...! Orang felda bukan bodoh semua bro..! Itulah ada calon, ambik calon tak 'pas exam', dok kerja nak 'auta' orang sajaa kerjanya.



Apa cerita kes duit pampasan kata nak bagi di felda Hulu Selangor dulu? Tak bagi 'habis' lagi rupanya...kah..kah..kah! Ker nak tunggu ustaz 'kamal' yang menang tu mampos dulu? Hoi..kalau nak gelembong rakyat pun, agak-agak laa.

Agak-agak hangpa macamana laa pecah tanah kilang biomas di Jengka 9 Felda, tapi tanahnya ada di felda Jengka 23. Nak muhong pun biar laa nampak..real, kang ada yang kenyang makan 'tanah' plak?

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |