PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

N.28 | PANAS BERAPI - Denan sangkut cuba 'tolol'kan rakyat Kerdau.

Nampaknya hanya dengan maki sahaja mampu desak denan sangkut jawab isu yang diketengahkan di Kerdau. Pakatan Rakyat terpaksa tunggu 3 hari bro, tunggu puak-puak haramjadah(pemimpin UMNO) jawab. Itupun jawapan yang diberikan, macam budak-budak lepas hisap daun ketum.

Kita minta dia jawab apa jadi dengan isu-isu yang rakyat mahu tahu seperti isu syarikat saman kerajaan denan sangkut sebanyak RM63 juta, isu saman yang berjumlah RM209 juta dan yang terbaru RM24 juta tu..! Saman-saman yang berkaitan terus dengan kes pembalakan. Bukan suruh denan sangkut bebel soal defisit bajet, lebihan ker, seimbang ker, hoi..apasal la puak2 di Pahang(Pemimpin BN) ni bangang sangat dan makin tolol, soal itu bukan yang kita mahu tahu, itu rakyat dah tahu masa pembentang bajet lepas.  Jawabnya BN masih BELUM MAMPU JAWAB dan BELUM JAWAB pun isu pokok yang disoalkan oleh Datok Seri Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pandai sungguh denan sangkut spin dan tukar cerita. Orang macam ni ler wajar kita label sebagai bangkrap. Bangkrap dari aspek moral menjawab. Lain disoal, lain dijawab. Hoi..bangkrap itu bukan hanya merujuk kepada duit ada dan tak ada...tapi jika prestasi kerajaan negeri yang nampak jelas bobrok dan banyak yang tiris merata tempat, bikin kekayaan sesama adik beradik dan kroni, usahakan hasil bumi Pahang sampai tinggal batu dan jentolak buruk saja, sedangkan premium jutaan ringit (syarikat usaha sama disyaratkan membayar ufti/sumbangan daripada hasil pengeluaran bijih/logam) TIDAK SAMPAI ke perbendaharaan negeri, apa jadahnya bro? Nak aku selongkar semua maklumat ke dan bongkar syarikat yg melibatkan adik beradik denan sangkut di blog ini ker ? baru nak jawab betul-betul dan 'jantan' ?

Dan apa yang terbit di Sinar Harian hari ini atas tajuk MB NAFI BANGKRAP masih tidak menjawab isu yang Pakatan Rakyat kemukakan  selama 3 hari lalu. maka disini, kami masih menuntut jawapan yang betul dan mampu dijelaskan dengan penuh telus dan hemah kepada pengundi Kerdau dan rakyat Pahang khususnya.



(*) Bila berdepan dengan MB jari lucah ni, bukan boleh nak sopan sangat, carut lawan carut...itu yang baru betul. Aku masih tunggu lagi, jawapan dari denan sangkut dan pemimpin UMNO di Kerdau ni. Jika perlu, tunggu saja ledakan BERAPI paparan dokumen sulit yang patut tak didedah kepada awam, jadi hak milik semua rakyat...dan ketika itu jangan pula kata aku ini macam-macam. Sekadar melapor dari Kerdau.

Nasihat aku kepada semua pengundi warga Kerdau, nyahkan undi anda dari undi BN untuk kali ini. BN tak telus, cakap pemimpin BN yang banyak putar belit, dan segala macam untuk men'tolol'kan rakyat wajar di ajar kali ini. Biarlah undi anda itu diberikan kepada wakil PR (Kerdau) bagi memberi isyarat bahawa rakyat Kerdau bukan mudah dibodoh-bodohkan oleh BN dengan hamper, susu manis 2-3 tin, sepeket mee segera Maggi, dan juga duit bercap kepala agong 2-3 keping, Jahanam UMNO. 

1 comments:

  1. garagaikareng said...

    Denan ni mana ada telok, tu yg kona baring, pasai h/way timur barat banyak kona, kepala pun jadi pening, tu yg bagi jawapan mcm kena ayak daun ketum, lain yg org soal lain yg dijawab.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |