PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - (edisi pagi) : Cucu Mat Kilau nak muncul di markaz pagi ini? For what??

Pagi ni aku terima call dan sms dari henfon cucu mat kilau. SMS yang dikirimkan pada jam 9.03am tadi, dan bualan paling ringkas pada pagi ini :
1. Dia bilang akan ke Markas Induk PAS Kerdau pagi ini, untuk ambil keretanya yang sudah 3 hari diparkirkan dikawasan markas.

2. Dia selamat.
3. Bila aku tanya dia 'hanyut' kemana ? Dia bilang, : "NO KOMEN"


Itu saja untuk pagi ini. Jika nak tahu apa yang berlaku kepada dia, masa dia ambil kereta tu, minta blogger dan media serbu dia, tanya terus kat dia..! Aku malas dah nak layan..! Apapun aku nak mintak dia ingat balik apa yg dia telah cakapkan dengan Dato' Tuan Ibrahim beberapa hari lalu di sini. Choww...!!



N.28 : KERDAU
Kerdau terus dihujani dengan pelbagai benda sekarang. semakin banyak diberi, sampaikan tak tahu dah pengundi kata yang mana rasuah ke tak rasuah. hantam aje umno kata mana ada rasuah. umno beri bukan rasuah bukan nak dapat tender dengan rakyat, kita nak tolong rakyat. sebagai kerajaan kita sanggup buat apa saja kepada rakyat. tu cakap penyokong dan balaci umno. tak apalah bagi mereka rasuah ke fitnah tu dah jadi darah daging mereka. kalau toreh kepala diaorang pun lambang dacing ada dalam kepala mereka. darah biru membuak keluar, itu tandanya betapa umno mereka ini. selagi hidup darah umno tetap ada mengalir dengan laju sekali. buatlah apa saja mata mereka tetap buta dan pekak. naik le harga minyak naik harga apa pun mereka tetap cool itulah umno. ayam daging yang begitu baik kepada pemerintah. dapat seratus dua masa prk suka macam dapat sekilo emas tahan belanja sampai mampus.

analisa kerdau, umno mengambus kempen pas dengan wang dan pemberian harta benda dan barang keperluan. kempen pas dikambus dengan janji tipu, kempen pas dilongkang dengan janji janji manis umno. yang peneroka dikambus dengan janji janji felda, cikgu sekolah dengan dikambus dengan janji majidin, orang kampung kerdau dikambus dengan jalan diturap tar, tok iman dikambus dengan janji dan besarkan masjid dan surau, tok bilal diberi microfon baru, masjid pun tok kadhi bagi tazkirah pelat mengalah benggali jual roti tapi tetap dihormati kerana dilantik umno. baca ayat alquran cair dimulut dengan tafsir sekali. umno silap mata pekan kerdau jadi bandaraya, penduduk kerdau terkejut tengok perubahan pekan mereka. dulu naik kuda dan kerbau ke pekan, sekarang ada tren laju menuju temerloh dan kuantan nak ke kl pun boleh. dulu air seminggu sekali dihantar sekarang 3 kali sehari, tak susah dah penduduk kerdau nak mandi wajid. tok imam senyum je air kat masjid dah tak kering. tandas masjid tak berbau hancing kencing berbau petai.

cuaca pun turut dikempen oleh umno. sejak penasihat dijadikan calon kerdau, sejuk dunia, turun saja hujan lebat kalau tak berdebu pekan kerdau jadi pekan kerbau. majidin pun jadi tok imam kat kerdau. merdu suara majidin baca ayat ayat lazim, makmun tetap penasihat, cuma papagomobabi je tak ikut sekali belum mandi wajid lagi. maklumlah berkaraoke sampai pagi. sebelum subuh mereka melalak lalak dan melolong. pokok kelapa sawit pun bosan dengan mereka. sb sb berkeliaran ke hulu ke hilir berlagak seperti blogger. akhirnya dikesan sebagai sb. akhirnya tergagap gagap hilang macam tu aje. soalan maut yang diberikan banyak ke duit umno bagi kat sb sampai jadi nama siputbarua. tak ada apa apa lagi untuk pembangkang berkempen kata umno dan pencacai. sekali libas je kempen pas hanyut kedalam tangki air jba. seluruh dah aku jelajah felda, aku masih lagi termanggu dengan umno yang boleh kambus semua sekelip mata. yg kekal bertahan tanpa diganggu gugat adalah penyokong pas. beri apa saja pun mereka tetap akan pangkah pas.(FZT)

1 comments:

  1. Mazwandi Mustaffa said...

    ek elee wak banjar ni.

    Kan ke dia kata nak ambik keta dia. Nak ambik keta dia lee... nak buat apa lagi??

    Tak paham base melayu keeee? ;)

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |