PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

N.28 | BN cucuk hidung peneroka dengan duit RM4 ribu ?

Nampaknya isu POLA yang menghantui peneroka Felda di Jengka hampir selesai. Selesai bila Santa klaus luluskan tuntutan POLA sebanyak RM4 ribu kepada peneroka tapi berSYARAT. Janji mulut najib pada 27hb. Feb lalu akan buat semua peneroka di Jengka 23 akan menerima cek RM4 ribu seorang jumaat ini, itulah sumber yang dipetik terus dari mulut peneroka kelmarin.

Dan kerana itulah jua yang buat peneroka 'tanam semula'(baca UMNO) begitu gembira suka ria. Ada gedebe yang raikan turunnya duit POLA sambil layan karaoke sampai nak habis maghrib. Hayun suara karakoke lagi kuat dari suara azan maghrib.

Beberapa peneroka yang aku temui, juga dengan muka gembira menyatakan bagus kepada BN. Dah aku jadi 'UMNO' sekejap, tentulah ibu jari UMNO tu tuding bagus kat BN. Aku tanya bila boleh 'cash'kan cek tu ?



Dia kata, jumaat ini akan terima cek tu, tapi nak tunai kena tunggu isnin. Hahaha..! Sebijik macam yang berlaku di Felda Sg. Buaya Hulu Selangor, sampai reput bendera BN kat situ, janji duit tak selesai lagi. Aku tanya , 'pasal apa?'. Dia kata, kena tunggu isnin ler, BN menang baru boleh cash, pulakkkkk...! Kalau kalah macamana ? kalau kalah, jadi cek tendang ler jawapnya..adehhh...! Nampak sungguh tak ikhlas BN ni, tahu ler santa klaus kena kuar lagi RM2 juta untuk uruskan POLA, tapi BERSYARAT  la plak...!

Betul kata Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man kelmarin di Sidang Media, kerana terdesak bagi mendapat undi, BN semakin galak menggunakan kata-kata rasuah, 'You help me, I help you!' dan kali ini peneroka pula jadi sasaran BN.

3 comments:

  1. Anonymous said...

    itu nama dia Cek "Gampang' ler wak oii.

    Man Kg Nawa

  2. Anonymous said...

    Hanya RM 4 ribu cair keimanan manusia berbangsa Melayu. Subhanallah baru 4 ribu kalau 4 juta ...tu lah yang ramai lompat parti dari kalangan MP dr PKR

  3. pokku(putrajaya) said...

    hek eleh wak....tokleh merasa air teh secawan&nasi lemak sepinggan lah...hari isnin blehlah kalu menang tapi kalu kalah be-end bleh blah sape yg dapat cek tu...kahkahkahhh.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |