PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

UPDATE !! Fenomena aneh Matahari : Apakah Tsunami Besar akan berlaku lagi ?

Fenomena aneh yang dapat diambil pada lewat tengahari 45 minit sebelum masuk waktu solat jumaat. Imej matahari yang dikelilingi cahaya kuning dan membentuk lingkaran berwarna yang bukan gerhana atau pelangi.

Imej berwarna merah tidak diketahui. Berdasarkan kepada fenomena tsunami yg melanda Acheh pada tahun 2004 lalu, fenomena itu telah berlaku juga dihari jumaat. Dan tidak sampai 38 jam, tsunami membadai kebanyakan negara di dunia.

Mungkin sekadar kebetulan..Maha Suci Allah !



Foto selanjutnya akan diuploadkan selepas solat jumaat. Insyaallah !



Biarpun matahari terpacak diatas kepala, tetapi tak panas. Tak berbahang seperti kebiasaan. Aneh fenomena hari ini ! Lazimnya, sebelum ini  foto matahari begini wak ambil tiada lingkaran kuning tu, tetapi warna yang jingga yang kemerahan. 

Jam 3.30pm nanti, kita lihat samada fenomena ini telah berubah atau sebaliknya. Foto lain dibawah.

Foto dibawah pula yang diambil oleh facebooker di Kamunting. 



3 comments:

  1. waksab said...

    KUasa Allah tiada siapa yang dapat menghalang,Pernacangan Allah adalah lebih baik dan terbaik drpd perancangan manusia...Allahuakbar 3x

  2. hanisab bin md. noor said...

    Kita harus beringat selalu diri kita ini supaya kita tidak lalai dengan kehidupan sekeliling kita yang melekakan kita daripada akhirat

  3. pokku(putrajaya) said...

    Hanya Allah Yang Maha Mengetahui wak...Kita hanya bertawakkal & berserah apa yang ditentukan berdasarkan Qada'&QadarNYA....ambo tahu ambo nak pangkah PAS je PRU13 nanti...Takbirrrr!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |