PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI : Kita runtuhkan ! kenyataan yang angkuh dan sombong !

albanjari | Kg. Milah
3 hari lalu, mak bidan jambul senget dada menguak ada bilang bahawa rumah anak yatim itu tidak berdaftar sama syarikat kebajikan yang dia CEOnya. Sambil tarik-tarik jambul yang di dye kan mcm warna besi karat, dia bilang lagi kelmarin, tak semua yang duduk di rumah itu anak yatim.

Hari ini, seekor lagi tenuk peliharaan syarikat tengok rumah pula keluarkan kenyataan akan robohkan dan runtuhkan rumah itu, jika spesifikasi rumah anak yatim itu tidak mengikut piawai akta tengok rumah syarikat itu. Dari kitab biru yang dikepit selalu celah ketiak tok ketua, dipercayai tenuk syarikat tengok rumah dan CEO syarikat kebajikan itu adalah dari puak kutu-kutu sombong lagi angkuh bila berkata-kata khasnya kepada orang miskin melayu islam.

Perhatian ! Jika terjumpa 2 ekor spesis ini dipinggir jalan, jangan buang masa lama sangat, anda dibolehkan terajang terus lubang punggung dorang ni sampai lemau. 

Untuk tenuk yang angkuh macam cina jual samsu itu, anda boleh sumbat tahi lembu terus ke mulutnya agar dia sedar diri bercakap di negeri ketuanan melayu ini. Ini sudah membawa ancaman dan rasis - begitulah kata-kata yang sempat dipetik daripada Presiden syarikat jihad jentik kristian yang ditemui petang ini di pejabatnya. Berita lanjut akan menyusul..



CHOR - RUMAH ANAK YATIM DIROBOH JIKA TIDAK SELAMAT- Mkini

Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Hulu Langat, iaitu lokasi kejadian tanah runtuh yang telah meragut 16 nyawa, akan dirobohkan sekiranya penilaian mendapati ia tidak selamat diduduki, kata Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Chor Chee Heung.

Beliau berkata Jabatan Kerja Raya (JKR) akan menjalankan siasatan daripada pelbagai aspek bagi menentukan sama ada lokasi penempatan rumah kebajikan itu sesuai diduduki.

"Sama ada rumah ini selamat atau tidak, kita akan serahkan pada JKR untuk buat siasatan lanjut dan teknikal dan jika didapati tidak selamat, majlis (Majlis Perbandaran Kajang) akan ambil tindakan untuk runtuhkan rumah ini," katanya kepada pemberita di lokasi kejadian hari ini.

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Salam Wak, mandat yg diberi rakyat bukan percuma. Perlu dibayar dgn service yg baik. Perlaksanaan perlu tegas, lebih2 lagi jika ianya libatkan nyawa. Jgnlah hanya laungkan slogan, umpama cakap tak serupa bikin!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |