PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Muktamar PAS (4) - PAS perlu panglima terbilang untuk ganti UMNO !


albanjari | Dynasty SS -
Itu la pasal, ramai sangat yang pi tanding, kesian pada perwakilan nak pilih siapa. Ingat senang? Ini bukan parti UMNO, undi perwakilan semudah kertas agong yang dibagi. Dalam UMNO, lebih banyak keping 'agong' lebih mudah menang dan perwakilan yang memilih pun dah boleh  pikir nak shopping di 1Utama. Tapi ini PAS bro ! PAS..atau nama betulnya parti islam semalaysia. 

Pengurus calon yang bertanding adalah orang yang paling sibuk sejak 2-3 hari ini. Malam ni aku rasa ada yang langsung tak tidoq. Huh ! Tugas berat untuk semua perwakilan. Nak pilih pemimpin terbaik parti..bro ! Pemimpin yang boleh menjadi 'panglima' untuk ganti UMNO pada PRU13. Pemimpin yang akan jadi 'panglima' barisan hadapan menawan putrajaya. Ketor lutut UMNO bro..!

Tapi nak pilih siapa ? Semua yang tanding..bagus-bagus belaka. Semua berdarah 'panglima'. Cuma untuk jawatan Naib Presiden jer perwakilan melihat pang'lima' jadi 'pang'enam'. Nak salahkan siapa? Mustapa Ali lagi ker? 

Hari ini, semua perwakilan akan bergelut hati dan jiwa, bergelut untuk memilih siapa yang paling terbaik dari semua panglima-panglima yang dicalonkan. Tabloid Siasah yang terbit pada pagi ini dah letak kerusi itu akan dimenangi oleh gandingan Husam-Idris-Salehuddin (HIS). Ikut baca orang putih, HIS tu rujuk kepada jantan. Selalunya panglima akan dipilih dari kalangan jantan-jantan perkasa. Ahh..! itu bacaan orang puteh. Bukan bacaan orang melayu PAS bro ! Nizar tu hangpa nak letak mana ?

Ini yang buat perwakilan lagi 'pusing'. Jika Nizar tak join the group, Salahuddin tu ada harapan boleh duduk selesa dengan undi yang seronok dikira. Tetapi..muktamar ini Nizar sudah letak nama disitu. Dia pun kategori 'panglima' jugak bro..! Malah jika dilihat pada sejarah tandingnya dahulu, dialah yang paling 'kaya' dapat undi perwakilan untuk jawatan AJK PAS Pusat. 877 undi lu ingat sikit ker? 

6 yang bertanding, 3 akan dipilih. Kelmarin aku letak nama-nama ini (Nizar -Idris-Husam) mempunyai peluang besar untuk eksyen pegang jawatan tu dan akan dipilih perwakilan. NIH la..panglimanya. HIS...ngko biar betul bro ! Iyer betul...iNIHlaa..panglimanya yang akan menang tempat tu. Tak percaya? Tunggu sabtu..pasal malam tu selalu keputusan lambat nak umum. Kena pulak jika ulamak tak ada dipilih perwakilan, lagi lambat ler keputusan nak keluar. Aljibranya..begitu ! Rujuk sejarah 2009...HIS..ngko ni dah lupa ker? 

Catatan malam semalam. Pilihan albanjari online. Gandingan NIH akan menang. Apapun meraikan majlis pemilihan hari ini, aku nak ucapkan selamat memilih NIH untuk jawatan Naib Presiden. Selamat memilih kepada semua perwakilan biarpun aku tahu semua tu dok bergelut mahu pilih siapa.  



NAIB PRESIDEN (gandingan N-I-H)

1. Nizar Jamaluddin
Pemimpin ini tak perlukan banyak kata-kata indah seperti dibawah. Orang kata, 'barang' yang baik tak perlukansangat kata-kata dan bodek. Lu pikir la sendiri. 

2. Idris Ahmad
Selain kedudukan sebagai tokoh berpendidikan agama yang popular dalam kalangan ahli parti dan aktivis, Idris Ahmad juga mempunyai kedudukan yang sesuai untuk mengimbangi komposisi naib presiden. Mempunyai kebolehan ceramah yang masih diperlukan untuk menyampaikan mesej parti. Mempunyai pengalaman peringkat nasional dan mendaki dalam organisasi PAS bermula dari bawah, termasuk pernah aktif dalam Pemuda. Merupakan pekerja parti yang setia dan berkemampuan serta mempunyai hubungan baik dengan akar umbi.

3. Husam Musa
Datuk Husam Musa terpalit dengan kedudukan beliau sebagai salah seorang orang kuat kem Erdogan, dan pernah menunjukkan bercita-cita tinggi untuk menduduki kedudukan tinggi dalam parti. Tetapi, beliau telah menunjukkan prestasi cemerlang sebagai naib presiden sebelum bertanding sebagai timbalan presiden. Kenyataan-kenyataan beliau merupakan antara yang terbaik, mengulas dan menangani isu-isu termasuk kewangan dan ekonomi, yang jarang sekali ditangani pemimpin lain dalam parti. Husam mempunyai wajah yang mampu meningkatkan imej parti di peringkat nasional dan boleh diberikan peluang sekali lagi.

1 comments:

  1. Anonymous said...

    strategi yg amat baik jika pilih mat sabu dan husam.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |