PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - Harussani ! Ini..apa cerita ? Ada masyukk ??

Ayooo..yooo ! Apa sudah jadi kolaan !!

“Saya dilantik sebagai penasihat syarikat Dina Group Sdn Bhd hanya secara lisan dan tiada dokumen berkaitan atau hitam putih sebagai perakuan,” kata Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria. Beliau berkata, dia dilantik sebagai penasihat syarikat itu kira-kira empat tahun lalu selepas didatangi ahli lembaga syarikat berkenaan di pejabatnya. Menurutnya, penampilan dan kesungguhan ditunjukkan ahli lembaga pengarah syarikat itu menyebabkan beliau bersetuju dilantik sebagai penasihat.." - www.hmetro.com.my



"Kenapa umat Islam di Malaysia ini mudah terpedaya, termasuk golongan ulama? Skim cepat kaya Dina Group bukan sahaja telah memperdaya orang Islam di Malaysia, malahan 5000 rakyat Brunei ditipu hampir $100 juta. Melabur sajalah di surau, masjid, rumah anak yatim, sekolah tahfiz dan jiran tetangga yang memerlukan di sekeliling kita.

DINA MENCURI LEBIH BND $91 JUTA DARI HAMPIR 5000 ORG BRUNEI.
Cerita penuh klik di SINI

ARTIS TERPALIT TARIK PELABUR

KUALA LUMPUR: Penganjuran konsert membabitkan artis popular tanah air antara taktik licik Ustaz Harun atau Harun Mat Saat untuk menarik orang ramai melabur dalam skim cepat kaya dianjurkan syarikatnya, Dina Group Sdn Bhd (Dina Group). Akibatnya, artis turut menjadi mangsa lelaki berusia 45 tahun itu yang kini menduduki senarai teratas individu paling dikehendaki Bank Negara Malaysia (BNM) membabitkan penyelewengan wang kira-kira RM200 juta.

BERALAS TIMBUNAN DUIT

KUALA LUMPUR: “Saya bukan saja pernah membawa wang RM300,000 dalam beg plastik yang dibimbit menaiki kapal terbang untuk diagihkan kepada pelabur di Sarawak, malah tidur saya juga beralaskan duit RM50 dan RM100,” kata bekas pekerja Dina Group Sdn Bhd (Dina Group) yang hanya mahu dikenali sebagai Johan. Menurut Johan, 28, yang berasal dari Kedah, sepanjang berkhidmat bersama pengasas Dina Group, Ustaz Harun atau Harun Mat Saat, 45, yang kini diburu Bank Negara Malaysia (BNM) kerana mengambil pelaburan haram lebih RM200 juta, dia tidak pernah melihat mereka memasukkan wang tunai yang diterima daripada pelabur ke dalam bank.

4 comments:

  1. Putra IJ80 said...

    Chittttt!....Mufti nak mengelat.

    Dlm Contract of Service atau Service of Contract,

    Mana mana perjanjian kerja bole di terima samada ia di buat secara lisan(Verbel)atau secara bertulis(Standrad Practice).

    Jadi Alasan yg.Mulia Tuan Mufti utk tidak bertanggung jawab atau melepaskan diri daripada nya,tidak Bole di Terima.

    Itu di Dunia, di Akirat? di hadapan Allah s.wt.lagi lah...

    Innalillahiwainnaillaihirajion.

    Smue sepupu sesakat Allahyarham Hj Darmawi,Hj.Abas.Hj Masjuni di Parit Tokngah,Bagan Tiang,Tanjung Piandang,Titi Serong ,amat berdukacita.

    Jgn Maree!!

  2. muftah said...

    pa punya penasihat da?

    ulama dikatakan pro sesuatu pihak pun ada yg gelong,nikan pula mufti spesis balun kiri kanan depan belakang...hancusssssani

  3. Putra IJ80 said...

    Nah ini gua dptkan komen dari suku sakat nya.

    Nak siar siarkan lah.

    Quote "Napai amon banar kaiyuto,Ngaleh...,Duniea akir Jaman kaiyuto pang!"Hjh.Mastura(63).

    "Sulayaan Babanar ..napa kada taho,amon di padahkan"..Sa-piee'(46)"

    Hamid Teksi(42)"Kitak cari duit Ayuoh!!Deepa nyaman sain sain(sign),dpt duit.,"Sidin kuat Ugama ,too Tuhan handak Marujung, too ah!"unquote

    Kesimpulannya: Org.kampung sedar apa yg.berlaku.,tapi kerana puak puak nie kuat ikatan persaudaraan,dan klu betul begitu,tetap mendoakan agar "SIDIN" kembali ke pangkal jalan.

    Wallahu'alam.

    Jgn maree!!!

  4. Pemuda Pas Bagan Tiang said...

    amat dukacita

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |