PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

ABU (1) - Anwar vs. Najib : Perang baru bermula !

PERANG BARU BERMULA ! - Keputusan Kes Liwat Anwar 2 sudah dihakimkan. Sorak sorai pendukung yg mahukan keadilan menolak kezaliman telah diuraikan oleh hakim. Keputusan Mahkamah Tinggi KL pagi tadi wajar dipatuhi kawan dan lawan.

Dan malam ini, kemuncak gendang perang akan dipalu gagah di Seberang Jaya, Pulau Pinang. Benarlah bagai dikata, bahawa keputusan yang diterima hari ini, ada tanda buruk dan kemuncak bahwa Najib selaku Pengerusi BN akan berdepan secara langsung dengan bekas rakannya satu ketika dahulu, iaitu Anwar Ibrahim.

Takdirnya begitu. Dan karmanya juga tidak mampu dielak hatta oleh salakan anjing-anjing dan gurkha - gurkha umnuu yang mula meragui keputusan hakim yang dianggap mereka sebagai tidak adil dan pukimak. Apapun keputusan ini pasti akan merobah lanskap politik negara, dalam usaha Pakatan Rakyat kini sedang berusaha untuk menuju ke Putrajaya. Lorong dan belukar sudah ditebas, ayuh bersama kita rapatkan sof untuk kita seluruh rakyat Malaysia humbankan BN pada PRU13 yang semakin dekat.

Ini perang politik era baru yang memperlihatkan pertembungan perang Anwar vs. Najib, jika PR menggunakan kekuatan doa dan munajat kepada Allah melalu solat2 hajat yang diadakan di seluruh negara, mungkin dipihak BN, segala pawang, bomoh, bidan dan segala jin, iblis akan dikerahkan untuk mengharungi peperangan ini. Dalam hal ini, taib mamut boleh dipanggil sebagai penasihat terbaik umnuu dalam usaha memaksimakan penggunaan pawang dan bomoh kelak.

Memetik daripada satu portal pendukung Najib, penulis menulis, " Mampukah Najib mengharungi cabaran ini? Apakah yang bermain di minda masyarakat Malaysia setelah satu sejarah politik berlaku buat kali kedua ini ?

Jika aku diminta menjawabnya, " ia situasi yang dilihat sukar bagi BN, sesukar mengarahkan lojik drama Liwat II " dan situasi kini sudah berbeza. Dengan puluhan ribu rakyat yang hadir pada pagi tadi, menunjukkan bahawa mereka hadir untuk membela keadilan dan benci kepada penganiayaan dan kezaliman. Dari rasa dan semangat yang dipuaskan ini, PRU13 bukan sekadar PRU yang biasa, ia satu peperangan gilaa..., ingat ! seekor harimau yang luka amokannya bukan sebarangan dan peluang ini akan digunakan sebaik-baiknya oleh Anwar.

Natijah daripada klimaks yang berlaku hari ini, " Adakah UMNO sudah bersedia? MCA? MIC? Gerakan, dan katak-katak peliharaan yg sewaktu dengannya, BN bakal terkubur, hello brader, "Jangan terlalu yakin dengan BN dan Umnuu yang semakin ditolak rakyat untuk kekal sebagai kerajaan, kerna nyawanya kian nazak untuk ditalkinkan " . Nak tunggu apa lagi, apakah anda harus pilih untuk tewas dalam perang era baru ini ? Hanya ada satu pilihan, Sila tinggalkan BN dan Umno sekarang ! Titik.

*wak - hanya artis-artis saja yg dok gila sokong umno sekarang ! Puihhh..!!

4 comments:

  1. Unknown said...

    you're right.
    Tinggalkan BN :)

  2. Anonymous said...

    Ya...selepas Adam menurunkan bendera Najib di PWTC.. kini giliran PR pula untuk menurunkan bendera BN di Putrajaya.

    Rakyat semua.. mari kita berikan sokongan padu kepada PR.

  3. Anonymous said...

    Jangan berangan lah. Pakatan Rakyat hanya syok sendiri. UMNO/BN tetap menjadi pilihan. Hidup UMNO!

  4. kuasa baru said...

    jgn perlekehkan kuasa media baru.lihat saja di negara2 timur tgh yg telah runtuh kerajaannya hanya kerna media baru...rakyat bersatu meruntuhkan tembok kezaliman

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |