PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

TERKINI : AVANZA sepi sekeping hati ! Huhu..!!

AVANZA. Jika ada duit lebih tu, elok la hangpa beli sebijik. Kena plak anak ramai. Bukan apa, selesa sikit kalo nak gerak jauh-jauh, tak ler sesak macam sardin. Untuk anak ramai jer yer! Bukan bini ramai, kalo bini ramai - apa barang nak beli AVANZA.


Suka tengok susunan sabjek di dashboard dia, kemas dan elegen. TOYOTA bro ! Hmm..kalau ler rakyat Malaysia tak terikat dengan cukai tinggi dari kerajaan umnuu utk lindungi proton, rasanya ramai rakyat terutamanya hidup sederhana mampu pakai kenderaan ini.



Ikut nafsu aku, nak juga beli sebuah AVANZA ni. Tapi poket tak mengizinkan..kerja macam wak, gaji bukan tinggi macam kondo bela lembu..! Nampaknya nak kena tunggu 10 tahun lagi, rasanya harga seken-hen dah murah kot? Seterusnya layan foto dibawah. 




Price wise, the Avanza 1.3 is priced at RM64,590, the 1.5E at RM72,590, the 1.5G atRM77,290 and the 1.5S at RM79,590. These are on the road prices including insurance, for metallic colours. The options list has two items – Toyota Standard Solar Flim and an Aerokit. - PAULTAN.
1.3E-Dashboard
Seat-Config2
1.5S-Front
1.5S-audio
1.5S-(2)
Tilt-Steering
One-Touch-Tumble
1.5S-Dashboard
1.5S-Rear2
Seat-Config1
Wing-Mirror
BA6058_CMYK
1.5S
Seat-Config4
1.3E
Dual-Air-Cond-Blower
Dashboard-1.3E-
1.5G-with-Aerokit_Rear
1.5E
1.5G-Aerokit_Side-skirt
1.5G
Seat-Config3
Turning-radius
BA6069
1.5G-with-Aerokit_Rear
Boot-Compartment
DashUpperVent-044_main-Final_CMYK
CupHolder
1.5S-Rear

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Bukan di Malaysia sahaja duti import kereta tinggi. Kat negara2 lain pun sama. Dah taktik kerajaan buat di seluruh dunia. Kalau kita lihat di Korea pun lebih kurang sama hanya rakyat di sana gaji lumayan tapi mereka kena juga beli kereta tempatan sebab kalau mereka beli kereta import walaupun duti import agak kecil sedikit dari Malaysia, mereka akan dikejar oleh pembayar cukai yang lebih dahsyat dari kena duti import. Duti import sekali jer kena. Cukai terpaksa yar setiap tahun. Misalnnya juga jika kita sebagai tuan ruamah dan oada orang menyewa bilik di rimah kita, takan kita nak sewakan teramat murah pulak. Elektrik & air pun kena bayar jugak... Ok lah tu cukai duti ada untuk pembangunan negara. Jika kerajaan tak korup tentu banyak yang dapat beli Avansa ni sebab gaji pekerja2 di Malaysia mungkin ada lumayan juga.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |