PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Bikini : Kerana Malu Fasha Sendat hilang lagi !

Gara-gara mandi  tidak ber'celana' (baca bikini lorr), di Bali..kini Fasha yang sendat itu hilang lagi. Bilang jiran tetangganya di Sering Height, si Fasha itu tidak pulang2 kerumah sejak beberapa hari lalu. Lorr..kenapa gitu ? Kalo semua lurah yang ada sudah diunjuki lihat oleh semua org awam..enggak perlu sembunyi-sembunyi..! Malu..arghhh.., malu..arghhh...! Geli gua..bila lu sebut lu 'malu'.

Orang yang suka unjuki aurat untuk tatapan semua orang, wajarnya sudah tidak punya rasa 'malu'. Malunya itu telah tercabut. Tercabut dari darsa dan kantung imannya juga bolos. Hebat kamu yaa..mungkin kerna ijtihad Astora Jabat telah mem'bati' diotak kamu...bahawa aurat itu cuma sekadar qubul dan dubur. Jahanam lorr ! Arkibnya di SINI.  Bila Aku Mencarut : Lancau laa lu !! Fasha Sendat dan rakan2 bikininya juga sangat dialu-alukan membacanya. Jangan malu ya..! Lagipun sudah 'bikini' apa mau malu..! 

Sebenarnya saya tidak kisah jika Zainudin Idris atau teman semazhab dengannya Astora Jabat hanya ingin memakai daun di depan dan belakang kemaluannya atau bercawat sahaja ketika ke pejabat atau bersiar-siar. Demikian juga, sesiapa yang berpendapat aurat hanyalah dua kemaluan, DIPERSILAKAN. Akan tetapi janganlah membenarkan pendapat ini atas nama “Syari’at Islam” atau “Hujah para ulama Islam.”

Kepada saudara-saudari yang saya muliakan:

[1] Berhati-hatilah dengan orang yang berbicara agama demi mencapai tujuan atau objektifnya tersendiri. Fitrah manusia memang suka mencari nama, harta dan kedudukan. Jika tak boleh buat cara baik, dia akan buat cara tak baik, asalkan dapat apa yang dihajati.

Jika kita perhatikan artikel Zainudin Idris,  jelas dia telah membuat kajian dengan membuka kitab-kitab besar. Akan tetapi untuk apa kajiannya? Tidak lain ialah menyalahgunakan kata-kata ulama’ untuk membenarkan teorinya sendiri. Cuba perhatikan nukilan Zainudin Idris daripada kitab Bidayatul Mujtahid di akhir artikelnya. Kemudian rujuk kepada jawapan saya. Perhatikan bagaimana dia menukil sebahagian dan meninggalkan sebahagian.

[2] Kita perlu bersatu untuk memerangi orang-orang seperti ini. Mereka memiliki kekuatan media, akan tetapi kita memiliki kekuatan kebenaran. Yang tinggal ialah menyebarkan kebenaran tersebut. Maka janganlah malu-malu atau keberatan untuk sebarkan artikel ini atau mana-mana tulisan yang seumpama daripada penulis lain. Sebarkannya dan tampalkannya di papan notis pejabat dan sebagainya. Jika kita orang Islam tak melakukannya, maka siapa lagi?

Firman Allah:

“Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.” [al-Taubah 9:71]

[..] Saya bersetuju dengan apa yg anda kemukakan. Adakah mereka tidak jumpa ayat Al-Quaran yang menjelaskan berhubung dgn aurat lelaki dan aurat perempuan? atau mereka sengaja buat2 tidak tahu? Mungkinkah ada maksud tertentu yg disebunyikan, atau...mohon penjelasan.

Jawapan : 
Bukan mereka tak jumpa dalil Al Quran dan Al Hadis, tetapi sengaja gunapakai mana-mana yang sesuai dengan nafsu mereka. Dah tugas mereka mencari dalil-dalil bagi "menghalalkan" apa yang dilakukan oleh "tuan-tuan" mereka. Golongan inilah yang Allah nyatakan dalam Al Quran, mengambil sebahagian kitab dan meninggalkan sebahagian yang lain (perangai yahudi).

Firman Allah bermaksud: “Apakah kamu beriman kepada sebahagian Al-Kitab dan kufur dengan sebahagian yang lain? Tiadalah balasan bagi orang berbuat demikian kehinaan dalam kehidupan duniadan pada hari Kiamat mereka akan dikembalikan kepada azab siksa yang amat pedih”. (Al-Baqarah: 85)

Bualbicara itu diangkat dari fesbuk Radens Sharers alBanjari di sini.

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Pompuan tu....hmmmmm....alang2 join je Playboy Indon...dah tentu orang xkan komen apa2...

    Agaknya dia pakai camtu sbb...
    Bogel kat M'sia..."HARAM"..kat luar xpe...mungkin boleh rujuk kat SUK S'ngor yang baru tu..hehehe

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |