PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

N.28 : PANAS BERAPI - Munafiknya penulis UMNO di Kerdau !

Terima kasih kepada pengkomen blog aku, rupanya dia bagi mesej tentang apa yang ada di tuliskan di blog UMNO kepada aku rupanya. Aku tak faham sangat bahasa UMNO yang tinggi macam-macam bagai, tapi aku dapat kata, penulis yang guna nama semuthitam, dah jadi perserta raja lawak astro la plak. Hahaha..!

Ada ker dia cakap Tuan Ibrahim munafik ? Kah..kah..kah ! Hoi..siapa yang pertama kali bercakap hal tentang ketulenan sijil penasihat mb? Mai jawab ? Bukan orang dalam pejabat mb sendiri ker yang keluarkan isyarat? Jika tidak,  mampuih kami pun tak tau siapa yang menuduh pada mula-mula penasihat mb beli sijil al azhar, untuk semut hitam, aku rasa hang sudah jadi terlampau bodoh untuk menghidu sesuatu isu. Aku kata, bodoh kapunden lu..!

Dalam UMNO yang haram adalah halal, dan yang halal itu haram, kalau berzina haram dalam agama islam mana mungkin UMNO akan mempercayai chua yang sudah terang berzina, tak kira dia ugama apa pun semua ugama didunia mengharamkan perzinaan. Jikalau semuthitam nak menuduh Tuan Ibrahim munafik berapa juta kali aku boleh menuduh pemimpin UMNO lagi munafik. Tuan Ibrahim tak faham perang cyber atau hang terlampau bangang menulis.

Kamu tahukah berapa ratus ribu penulis cyber yang bergerak tanya pengetahuan pemimpin samada pemimpin UMNO, PAS atau PKR ? Ada blogger UMNO yang bergerak bersendirian tanpa perlu arahan dari pemimpin, apakah pemimpin UMNO tahu mulut mereka tu tahap mulut celaka, memaki dan mengfitnah siang malam. Ada juga blogger UMNO yang dibela dan jadi 'kaldai' untuk mengampu pemimpin siang malam dan menyerang musuh musuh dalam UMNOsendiri.

Hoi semuthitam, ker hang dah lupa kepada papagomo dan pasberuk? Apakah semut hitam tidak sealiran dengan mereka, mungkin UMNO papagomo lain tak sama dengan UMNOsemuthitam. Adoi..hang ! Ker hang dah lupa siapa yang mendedahkan kes rais yatim? Blogger sapa ? Bukan blogger UMNO pujaan bontot hangpa ? Jangan lupa fakta wahai semut hitam. Dunia berputar laju dan kalau otak berputar slow jadilah seperti hang. menulis tanpa fakta !

Beginilah maksud Tuan Ibrahim wahai semut hitam, yang menuduh sijil palsu penasihat mb tu adalah blogger bukan kenyataan rasmi pas, bodoh le semuthitam ni, kalaulah kenyataan rasmi sebagaimana di Tenang itu baru kenyataan rasmi PAS, jika aku kata UMNO halalkan fitnah hang marah, umno dah jadi bacul sebenarnya, tak kisah dah dengan apa-apa tentang islam, islam hanya dalam solat, lepas salam dan habis solat terus jadi barua semula. Kalau nak tahu munafik yang betul tu...macam mael sabri, kerajaan tak akan naikkan harga minyak tahun ini, tapi tak sempat habis tahun dah 4 kali naik, itu kenyataan rasmi bagi UMNO dan UMNO menaikkan harga minyak dan yang kaya macam semuthitam tak apalah, yang miskin macam leekonyou mau menangis pinjam duit bini nak beli minyak kereta. Faham ker ?



N.28 KERDAU :
Cuaca cerah. Hari yang bagus. Dan hari ini barisan ulamak akan terus kedepan, mendahului kempen-kempen dihari kedua selepas penamaan calon. Kempen secara menziarahi keseluruhan felda 22, 23,24 dan felcra. Team bloggers PAS dibawah albanjari group yang bertugas akan mengerahkan lagi jentera 'perang sibernya' di Kerdau lewat petang ini. Lebih ramai blogger pro ulama akan berkampung mulai petang ini dan esok. Dato' Tuan Ibrahim sudah dimaklumi hal ini. Tunggu saja kelibat mereka, kelibat mereka yang 'senang dilihat, tapi sukar dikenali..'.

ADat berjuang di felda memang banyak gangguan akan diterima. Tapi calon dah masak sangat dengan sepak terajang gedebe UMNO disini. Orang kampung sini mestilah tahu selok belok permainan dipadangnya. Itu sudah jadi resamnya. Ketua Penerangan PAS Pahang yang bertanding bro !

Dan sebagaimana biasa akan ada serangan dari UMNO, macam biasa.. kalau tak ada serangan UMNO buat apa bertanding ? Baik jadi semuthitam saja dan  menulis depan pc sampai muntah biru. Ada yang hebat lagi mai copy paste masuk dalam ruangan komen blog aku. Apapun bagus juga untuk penyokong PAS seperti aku. Ada juga orang UMNO yang mai  baca blog kecil kecilan aku ni. 

Dan seperti biasa, rutin tetap..kempen PAS akan bermula dengan kempen mengenal Allah dulu. Pagi-pagi dingin dah kempen bangunkan orang, untuk solat subuh berjemaah. Kalau kat kampung, sakan setan berpesta pora menglenakan manusia terus tidor, disini jangan harap setan nak berpesta pora. Ada je yang kena jirus air, setan kan api, kena jirus dengan air, lari pukanglah ia !

Kerana UMNO terlampau lama sudah berkuasa, sampai dah tak ada gigi pun, masih lagi mengatakan mereka kuat. Mungkin faktor ubat seperti viagra menyebabkan mereka rasa muda dan bertenaga. Tak percaya tanya type mamud. Walaupun usia dah lanjut sangat namun nafsu nak membelasah, menghantam duit rakyat terus berada dalam minda UMNO. 

Aset UMNO bila rakyat terus miskin, lagi kuat miskin dan papa kedana, lagi bagus..pasal senang nak kontrol minda mereka yang miskin-miskin macam ni. Tapi kalau mereka takut lagi sangat bagus, macam budak kecik ditakutkan hantu 'tetek'.


UMNO dah makin nyanyuk, boleh kata, apa yang boleh PAS bagi kepada pengundi? Bodoh punya otak. Ada otak letak dalam lubang pelir. Memang PAS tak mampu lakukan apa-apa sekarang kerana , dah kuasa UMNO pegang, cuba bagi kuasa.., aku yakin PAS boleh buat lagi laju lagi dari UMNO. Tanpa membebankan rakyat Malaysia. Usahkan air, insuran kenderaan yang kerajaan UMNO kata akan naik tahun depan pun PAS akan mampu  elakkan. Bodoh..! Yang ikut sangat kata syarikat insuran tu buat apa? Apa punya kerajaan BN. Mangkak !! Kamu kerajaankah, syarikat insuran tu yang jadi kerajaan? Letih macam ni..! Ada kerajaan pun dah macam kerajaan ro$mah. Yang sengsara..rakyat ! 

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |