PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Blogger@Sarawak - SEMASA 4.30pm - Tidak Rasmi PRN Sarawak

[..] Andai Beting Maro ditawan PAS bermakna PAS bakal mencipta sejarah baru di Sarawak. Jika berlaku perubahan pemimpin malam ini,  apakah Iban akan menari tarian ngajat untuk menyambut kemenangan parti pembangkang. Iban semakin dekat dengan PAS, dan PAS jua semakin mesra dengan suku lain.Yang penting adalah jahanamkan BN.

Ketika BN menawarkan pelbagai ganjaran kepada penduduk Sarawak, rupa-rupanya masih ada lagi yang berani memangkah calon PAS. Kiranya benar PAS menang di Benting Maro, ramai-ramai kita balik ke semenanjung dengan hati membara, kita rampas pula Putrajaya. 

Seorang peguam muda sanggup melupakan kemewahan demi perjuangan suci ini. Melayu Melanau pasti bersama PAS dan perubahan sedikit dari Iban bermakna Barisan Nasional boleh berambus keluar dari Benting Maro.* Menurut sumber PAS, keputusan terkini adalah seperti berikut:

N 22 Sebuyau
PAS - 612 undi
BN - 1,409 undi
Bebas - 37 undi


N03 Tanjong Datu
PAS - 127 undi
BN - 636 undi
Bebas - 11 undi



Semasa – TIDAK RASMI PRN Sarawak
PKR dipercayai rampas N34 Krian daripada BN

PKR kini mendahului pengiraan di peti-peti undi awal bagi N18 Tebedu, N52 Tamin, N53 Kakus, N70 Ba’ Kelalan dan N58 Jepak. Ini merupakan kawasan-kawasan majoriti masyarakat Iban.

BN pula mendahului pengiraan peti-peti undi awal di N3 Tanjong Dato, N20 Sadong Jaya, N24 Beting Maro, N30 Saribas, N31 Layar, N32 Bukit Saban dan N57 Belaga. Ini merupakan kawasan majoriti masyarakat Melayu/Melanau. 

N57 Belaga, kawasan majoriti masyarakat Orang Ulu. PAS masih menaruh harapan di Beting Maro untuk kemenangan. DAP pula mendahului di N40 Meradong. 

* FZT : akan menyusul..

0 comments:

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |