PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - RPK : Temubual jamban lagi ?

albanjari | ebeLNEWS

Ini baru 'real'. Kredit besar buat Type Mamut. Soalnya tiada cerita tentang Altantuya di Sarawak bah ! Pusing lagi..! Kali ini, BN cuba kembali menabur peluru baru tetapi nyata ia sekadar peluru 'kosong' setelah siri 'Omega'nya gagal berfungsi seperti diharapkan. Sudahnya si 'mulut jamban' jadi kambing hitam. 

Aku pukul talipon lagi tadi, 2 kali aku 'pukul'. Baru dapat bercakap sama aku punya 'bos' ebelNEWS. Belum sempat dia cakap, aku sudah tanya dia kuat-kuat. Apa macam RPK kata macam tu..? 

Dia bilang, kamu baca saja apa yang dia telah tulis lewat 10 menit yg lalu. Bah...! Dia lagi laju dari aku rupanya. Patutlaa..dia jadi 'bos'. Lepas aku letak talipon kuat-kuat, aku baca, tetapi hatiku ketawa. Ketawa baca lawak TV3. Mari kita ketawa. Ketawa melihat, peluru-peluru BN makin tumpul tumpunya. Aneh..TV3! Sejak jadi balaci tegar UMNO sama BN, tumpunya semakin dapat dibaca. End up nya banyak cerita 'gempak' habis terus dipam ke lubang jamban. Jangan nanti urang label TV3 pula jadi TV Jamban.  



[..] Buat pertama kalinya dalam sejarah bila Tv3 menyiarkan interview mereka dengan RPK dalam buletin utama tadi. Macam tak percaya pula RPK masuk Tv3 jadi headline. Berita pasal RPK neh..adalah berita yang no.1. Tv3 cakap wartawan mereka pergi Australia untuk menemui RPK. Pelik..??!! Tv3 pun pandai cari RPK. Macam mana musa hasan, ex-kp gagal cari RPK dulu? Heh..! 

Tajuknya pula gempak, "RPK tidak pernah mengaitkan najib dan rosmah dalam pembunuhan altantuya".

Pergh. Tajuk cun. Tapi sapa yang tak tahu? Sapa pula yang sangka bahawa RPK tuduh najib dan rosmah bunuh altantuya? Persepsi sendiri? Dah banyak kali RPK tulis dalam blognya bahawa ada 3 individu yang cari dia dan menceritakan semua hal ini. 3 individu yang kisahkan hal neh kepada RPK tapi  tv3 tak nak pula siarkan nama2nya. Tapi takpe dalam blog RPK ada. Boleh baca sendiri.

Apa yang RPK cakap dalam tv3 tadi betul lah. Dia buat SD dan minta pihak2 yang berkaitan pergi siasat individu2 yang berkenaan. Pergi panggil nama2 yang dia sebutkan dalam SD. Dan tanya mereka sendiri berkaitan isu neh. Kenapa nama2 itu tidak membuat SD sendiri?

RPK dah jelaskan banyak kali dalam blog dia. 3 individu ini datang kpd RPK untuk ceritakan hal ini agar RPK boleh tulis dalam blog dia dan bagitau kepada publik. Bila ianya kecoh maka mereka akan tampil menjadi saksi kpd RPK. Malangnya bila RPK kena tahan, mereka bertiga neh tak muncul pula.

Di tv3 tadi juga RPK memberikan kenyataan selain daripada dia, individu2 ini juga tampil berjumpa DSAI, din merican dan john phang.(perakite)

1 comments:

  1. mat boyoi........ said...

    RPK ni pakai kerih cap bulu ayam.......adik bradik musang berjanggut....

    pasai tu hangpa tengok dia dok bebas keluaq masuk....tak dak sapa pun pi ushar dia...
    tup tup ni laa jadinya...

    dasar umang-umang bangkai....
    limau purut tiga serangkai...
    habih pulut pekena petai.....
    lapaq perut caghi bangkai.........

    kah kah kah.......

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |