PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

18SX - Goyang "gerodi" bik mama hari ini !

Kompangnya kepada rakyat Perak semakin kuat dan deras hari ini. Dan hari ini pemberian RM500 BR1M itu juga yang diulang-ulang kepada rakyat yang diangkut oleh lebih 100 buah bas yang dibawa khas datang ke Parit Buntar. Hebat sungguh tukang kompang ! Juga lebat sungguh poket tokey bas..lepas ni !

"Tolak", "tahan" pastu baru "gerodi" ikut lagu 'kompang' APA MACAM ?

Pagi tadi tukang kompang, dan tukang mengompang juga hebat. Hebatnya depa sambil berkompang depa menari ramba lagi. Ini kira.., macam aksi tak mau kalah dengan muslimat 901 itu hari kaa? tajuk lagu kompang, " mari rambu ramba sama bik mama.," Kesian bapuk Tepeng, pagi-pagi dah kena halau balik, pasal tukang kompang mau pakai padang dan tasik. Huh ! Dahsyat !!

Aku tanya makcik baju merah, mulut lip lap lip lap sapu goi dan gincu, " banyak ka duit BR1M yang PM kompang bagi tu ? " Dia jawab, " bantuan BR1M RM500 tu banyakkk.., 7 KETURUNAN AKU MAKAN TAK HABIS..., hang tau ? TQ BN !" Perh..lain macam punya jawab ! Makcik ni orang umnuu kaa orang Pakatan ? Hahaha..! Jawab macam hempas kompang ataih kepala aku saja !! Puihhh..!!

Lain-lain foto goyang gerodi tukang kompang hari ini !





2 comments:

  1. MOH KEMBARA said...

    Salam Yob,

    Orang bagi, amik...rezki, Alhamdulillah! Kalau teman balik, mau kaya RM500, wow!

  2. Kapo said...

    Aku lagi suka tengok goyang gerudi Anwar Ibrahim... pergi lah tengok sendiri kat blog AIDC!

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |