PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

18SX - Catatan kelana albanjari - Buah dada metropolitan !

Salam dari 'gua' transit. Kelanaku kini berlangsung di metropolitan besar dan luas dari gua bukit putus. Mataku tiba-tiba menjadi 'nanar'. Nanar kerna, mataku tidak berdaya melawan mukadimah nafsu. Mataku jadi tewas. Di hadapan ku, jujurnya di depan meja kopi ini, aku jadi 'berdosa'.

Didepan mataku terserlah kelompok dewita-dewita yang berbuah dada sebesar dolly parton. Dan duduknya benar-benar dihadapan mejaku. Aku jadi gagal mengelak. Buah dan 'lurah'nya sengaja menguji imanku. Lurahnya sengaja di'unjuk-unjuk' utk mengoda mata. 

Syaitan pun tumpang gembira, sambil menghias-hias buah itu agar lebih bergoyang-goyang. Bercium-cium tanda akrab ber'sahabat'. Atau sekadar menguji 'nafsu'ku. Ahh..!! Dunia jadi 'gila'. Gila dengan nafsu untuk berpesta buah siapa yang lebih mampu melondeh buat tatap mata-mata 'alim' seperti ku. Jujur aku katakan, mataku tak mampu mengelak dari membuang 'panorama' yang membuntang hasilan Tuhan. 

Ahhh ! Aku harus tenang. Dengan secangkir teh 'inggeris' yang aku hirup di danau kopitiam 'gua' ini, aku harap.., khusyu' maghrib dan isya' ku lebih upaya menebus dosa yang tidak 'sengaja'. Maafkan aku. Adat orang berjuang, tanpa 'dugaan' dan goda-goda iblis, pahala yang dicari, pasti tidak menjadi gunong...! Untuk itu..aku pamit seketika. Pamit untuk kembali menjadi manusia 'alim'. Dewita-dewita yang memenuhi kantung mata yang membelahakkan 'mata', telah aku kuburkan dibirai cangkir teh yang enak.

albanjari
Metropolitan KL sebelum Bintulu



6 comments:

  1. Anonymous said...

    ingin berkongsi cerita yang benar berlaku disurau bangunan mara jalan laut.tatkala waktu rehat menghadiri kuliah perkahwinan,sekumpulan kanak kanak yang lingkaran umur 6 ke8tahun bersembahyang.alangkah bangga rasa hatiku tidak terkira melihat betapa baik didikan kedua ibubapa mereka.ketika solat mereka membaca dengan kadar suara yang boleh didengar oleh yang berada disekeliling[tatkala itu hanya aku saja].hatiku berkata tidak mengapa asalkan mereka solat,surau itu pun hanya ada aku dan mereka saja.mereka sedang solat,sedangkan aku sudah pun tamat,lantas aku sambong membaca surah yasin untok mengisi masa terluang.kanak kanak tadi pun terus solat sehingga keakhir empat rekaat.dengan suara yang jelas dan teratur mereka mengakhiri solat dengan memberi salam kekanan "assallamualaikum 1malaysia dan kekiri "assallamualaikum 1malaysia".aku terkedu...tersentak....

  2. Anonymous said...

    kah..kah...kah...

  3. Anonymous said...

    Salam dr dlm Gua Bkt Putus, G.semanggoi..

    Jin said:" Wak Raden dah nak ke Sarawak, Boss tak ikut sekali ke?"

    " Ikut ati tu, memang teringin sgt. Blih gak jumpa si Nooin kat sana. Masaalahnya, Puan Muda hg ajak join dia flight ke Europe!"

    Jin said:" Tang mana tu..?"

    " Alaa..Turkey, ngan group Puteri Negeri. Rugi gak klu tak pi, full-sponsored !!"

    Jin:" Huii ! manyak duit depa, Boss!"

    " Ala.. UMNO ! Setakat seguni dua not RM50...biasa je tuu..!!"

  4. Anonymous said...

    Salam dr dlm Gua Bkt Putus, G.semanggoi..

    " Noein..! Tunggu abg sayang, abg tak jadik pi Turkey ! Abg tak sior buah Turkey, Abg tak sior buah KL. Abg suka amat buah Kenyalang, sayang! Tak pa, abg janji akan pakai baju cap Bulan yg sayang suka tu. Blih sama2 kita naik ke Bulan kann..!! Pi mampuihh ngan Puteri, free pun buat apa, buah depa ... tak best!!!"

    Jin said: " Hoii Boss!! Kak Limah ngan Puan Muda, tak cukup best ke !! "

    ... landing bay : Universiti Malaysia Sarawak... ( Honey.. I'm home..!! )

  5. ABSAR said...

    http://www.youtube.com/watch?v=6eQrHpuB8pE&feature=player_embedded
    lawak wak..

  6. ABSAR said...

    wak,kena tgk nie wak...
    http://www.youtube.com/watch?v=6eQrHpuB8pE&feature=player_embedded

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |