PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - [V] 18SX : Inikah wajah perempuan muda dalam video itu?

Betul atau tidak kita pun tak tau sebab aku yakin kita semua belum tengok lagi video tu dan kita pun tak tau kesahihan video tu.

Kalau video tu palsu, maka yang jelas bersubahat akan menanggung dosa selama mana dia tidak mohon maaf pada individu yang menjadi mangsa fitnah. dosa memfitnah tidak akan mendapat pengampunan daripada Allah melainkan hanya boleh dimaafkan oleh individu yang menjadi mangsa fitnah. [tp]

Aku tak mau terlibat dalam menanggung dosa fitnah, jadi buat masa ni aku tak nak komen apa-apa pasal video yang disebut-sebut tu. Apa headline media perdana hari ini ? Yang jelas..stok akhbar hari ini perlu ditambah 2 kali ganda. Seluruh malaysia jadi semakin gila samada mahu melihat wajah pelakon wanita, atau mahu melihat apa bapak menteri kerajaan akan kata.


Betapa bangang dan bodohnya permainan ini. Zulkulim dengan waraknya mengatakan nuar berahim pasti menafikan, selepas itu zahrain menambah kenapa nampak kurus je muka mcm kena kencing manis je. Cuma wee chee keong bole diharap sikit kenyataannya suruh buat laporan polis. Polis sepatutnya menangkap penganjur movie lucah nuar berahim dan penontonnya termasuk wartawan dari malaysiafreetoday, utusan malaysia, nst dan berita harian. kesemua penonton video lucah ini perlu ditahan dibawah akta skmm. 

Apakah pegawai skmm tak punyai kuasa menangkap mereka yang menganjur video lucah dan penontonnya sekali, apakah skmm tak mampu menangkap jerung jerung ni atau kerana kroni umno. Kalau bukan kroni umno pasti skmm akan menangkap dan membuli dan menahan blogger yang menulis. Pelbagai akta akan dikenakan kepada sesiapa yang ditangkap. 

Apakah malaysia akan menghalalkan penyebaran video lucah di malaysia. penganjur video lucah perlu ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah dengan segera. Datok T ke datok Ting Tong ka atau apa saja, penyiaran video lucah di depan penonton, jika tiada dilakukan penangkapan kes penyebaran video lucah ini maka malaysia dikira menghalalkan penyebaran video lucah.

Penganjur dan penonton perlu ditahan dan sabit salah boleh didakwa dibawah akta multimedia. Siarkan siapa itu datok T, atau para penonton-penonton video lucah ini di carcosa sri negara, laporan polis yang banyak keatas datok T akan membawa kepada penahanan dan sekaligus memaksa polis menangkap datok T yang hanya berani menyiarkan kepada wartawan, dan wartawan yang menontonnya hendaklah didakwa sama. jangan biarkan penyebaran video lucah berlaku lagi selepas video chua soi lek. Apakah skmm akan bertindak atas dasar ada orang sakit hati. 

Apakah kalau blogger hanief buat laporan, skmm akan bertindak? Dan menahan penganjur dan datok T ? Agak-agak pasword dan user name nak kena bagi ker? Ahh..! Kerja-kerja gila sudah bermula dan aku sudah memberikan amaran tapi masih senyap tiada tindakan langsung. Banyak kali sudah pemimpin pembangkang terperangkap dengan permainan umno. 

Aku rasa sangat bahawa ada yang menjadi talibarut dalam pembangkang sekarang. Sudah jelas tapi masih tak berani bertindak. Alangkah malangnya terus dicerca dimaki dan difitnah. Ayuh kita buat laporan polis seluruh malaysia. Kita tengok polis bertindak atau tidak ! [fzt]

(*) Dengan laporan polis yang kita buat, dan andai polis bertindak atas laporan itu, maka mudahlah publik tahu siapa datuk T dan bagaimana wajahnya bila beliau diberkas kelak. Betul ker ?

17 comments:

  1. Anonymous said...

    PDRM wajar tahan Datuk T. sebab menganjurkan tayang video lucah, atau kita akan anggap PDRM memang terlibat sekali. Penafian Hishamuddin dan PM tidak laku.

    Isu sekarang bukan siapa yang mengadakan hubungan seks, tetapi siapa yang menganjurkan tayangan video ini yang menyalahi undang-undang.

  2. Anonymous said...

    Bro...gua tak berminat nak tahu penganjur buat salah skkm ke tidak...gua berminat nak tahu individu itu adakah anuar brahim atau tidak....soal penganjur bersalah menayangkan video lucah itu soal lain..dah namanya press conference...ini malaysia yg membenarkan kebebasan media...beliau berhak panggil press dan dia nak buat apa saja itu hak dia...hak dato T....kenapa nak sekat hak dia...jadi jgn di divertkan isu asasnya iaitu pelakon video itu bukan penganjur video lucah yg patut kita fokuskan...relax bro...lu tak tengok lu jgn komen lebih2 .....

  3. otaklunyai said...

    a Allah Ya Tuhan Kami. Engkaulah Penguasa Yg paling Agung dan yg Paling Berkuasa. Kami hamba2 Mu memohon perlindungan dari segala fitnah dan kezaliman oleh golongan yg sesat ini. Berilah kami Ketenangan dan Istiqamah bermunajat kepada Mu dalam menghadapi dugaan Mu ini Ya Allah. Sesungguhnya hanya dengan izin Mu Ya Allah segala fitnah dan kezaliman ini terjadi. Oleh itu Kami memohon agar kami dan keluarga kami diselamatkan dari segala bala ini.

    Kembalikanlah segala fitnah dan kejahatan ini kepada mereka yg bertanggungjawab dan yg terlibat melakukannya agar menjadi pengajaran supaya mereka tidak kembali kepada Mu dengan dosa besar ini. AMIN YA RABBAL ALAMIN..

  4. Ding said...

    Ini Malaysia Bro. Ada judi halal. Ada pc blue halal asalkan diluluskan oleh umco. Macamtulah.Lu apa kasta mau tangkap olang kat Carperkosa.Lu olang miskin pi la hotel chin nam.Gua kasta tinggi,polis tabik spring pada gua

  5. azman kamarul said...

    Salam.Marilah kita semua yang masih diberi petunjuk dan hidayah Allah swt memohon menadah tangan kepada Allah swt agar melindungi kita daripada BALA ALLAH akibat daripada kejahatan manusia yang mengaibkan orang lain.

  6. IT said...

    Ya kunci utama adalah Siapa Dato T?... dedahkan dato T ini dan motifnya...

  7. Anonymous said...

    Kali ni kita nak lihat samada PDRM betoi2 jujur dalam jalankan tugas ka tak? Kalau tak jujur, kita sama2 akan dakwa KPN yang ada kini.

    Orang jual VCD lucat boleh di tahan dan dirampas VCDnya malah di denda pulak. so, kalau Mr T buat pertunjukkan show perdana kat Carcosa pun tak di ambil tindakan, nampak sangat lah siapa PDRM ni.

    Kita juga nak tengok mana dia LPP film Malaysia. Apakah pengarahnya nak ambil tindakan keatas VCD lucah itu?

    Kita juga nak tengok Menteri agama Jamil Khir ambil tindakan keatas Mr T kerana menayang video lucah itu.

    Lihat depa ambil tindakan ka tak?

  8. Anonymous said...

    Brother 8:39 AM
    Aku rasa kau ni dah tersalah anutan dan tersalah kefahaman dengan erti maksud KEBEBASAN. Kau tak perlulah menonjolkan kependaian kau padahal kau ni puak yang bodoh dan buta tuli. Aku nak tunjukkan kau tentang salahnya aktiviti ini lebih-lebih lagi ditayangkan secara Umum kepada wartawan. Baca Seksyen 5 Akta Penapisan Filem 2002 dulu. Kebebasan itu perlu bagi meluahkan idea, suara selagi tidak membawa kemudaratan. Tetapi dengan cara sebegini, itu bukan kebebasan yang perlu ditegakkan. Ini kerana ia mencemarkan intergriti negara lebih-lebih lagi apa bila dituliskan akta-akta yang telah aku berikan link diatas. Kalau ianya tak penting, maka tak de akta-akta atau undang-undang untuk perkara tersebut. So fikir dahulu sebelum menunjukkan yang kau ni bijak. Tentang betul atau tak lelaki tu Anwar Ibrahim, aku rasa kau sendiri dah terbaca banyak artikel yang mengatakan lelaki dalam filem tersebut lebih gemuk dari DSAI. Malah pada masa yang sama, DSAI berada di rumah bersama keluarga beliau dan melakukan aktiviti mengemaskini Twitter beliau. So, now yang paling penting. Rakyat harus merujuk kembali kepada akta yang aku berikan itu, untuk desak pihak Polis, Jabatan Agama Islam dan pihak berwajib lain menangkap penganjur dan penyimpan video lucah itu, dan penonton-penonton yang menonton filem tersebut. Dari situ, kita kan tahu siapa yang betul dan siapa yang salah bila desakan dilakukan. Insyaallah, sehebat mana dugaan DSAI, aku perhatikan semakin ramai yang menyokong beliau. Alhamdulillah. DUN Sarawak harus gunakan kebijakan mereka sekarang untuk memilih pemimpin yang bersih, bukan seperti pemimpin yang bergelar bapa segala kelucahan ini. Bersihkan Malaysia dari tektik kotor dan jijik ini. REFORMASI!!!!

  9. Anonymous said...

    Saper yg. Tak tengok video ni jgn memandai nak komen...gemok ker...boroi ke....tengok dulu baru komen beb....tapi jgn salahkan org menegok dgn akta mcm mcm bro...lu terlebih pandai la pulak.....pandai tak boleh ikut..bodoh tak leh ajor...

  10. Anonymous said...

    anon 5.28pm,

    ko kata "Saper yg. Tak tengok video ni jgn memandai nak komen...gemok ker...boroi ke....tengok dulu baru komen beb....tapi jgn salahkan org menegok dgn akta mcm mcm bro...lu terlebih pandai la pulak.....pandai tak boleh ikut..bodoh tak leh ajor..."

    kalo sapa2 dah tengok tu, tanggung sendiri le dosanyer. lum kira lagi dosa menfitnah.. menyebar fitnah, subahat..

  11. Anonymous said...

    PADA AKU SENANG SKALI TENTANG VICEO SEKS NI D AKHIR2 NI RAMAI KETUA2 JABTN K'JAAN DI CEKUP BRKHALWAT DGN WANITA2 MUDA TERMASUK DARI JABATAN KEHAMIKAN SYARIAH, MENGAPA MRK MUDAH DI TANGKAP KHALWAT KRN ADANYA INFORMER, JD DLM KES VIDEO SEKS NI KALAU BETUL ANWAR IBRAHIM YG MELAKUKAN ADEGAN SEKS DAN MEMANG DATUK T TAHU AKAN HAL NI MENGAPA MRK TAK LAPORKAN TERUS KPD JAIS/JAIWP DAN PASUKAN POLIS SUPAYA ANWAR BOLEH DITANGKAP KHALWAT DAN TERPAMPANG DLM DADA AKHBAR ARUS PERDANA PD KEESUKAN HARI NYA..KNP TAK BUAT GITU? JWB NYA MUDAH AJE SBB YG LAKUKAN PERKARA TU BUKAN ANWAR TP ORG YG MIRIP WAJAHNYA SPT ANWAR HABIS TU UTK APA VIDEO SEKS? JWPN NYA UTK BUAT PROPAGANDA PERANG SARAF..PADA KU IANYA LEBIH KPD BERSIFAT POLITIK..MRK NI TAK TAKUT KPD SEKSAAN ALLAH SWT KE DLM NERAKA LAH JAWAB NYA MRK JIKA TIDAK MENDPT KEMAAFAN DARI ORG YG DI TUDUH..JGN INGT KITA TAK MATI KALAU ESUK LUSA ALLAH AMIK NYAWA KITA AMACAM? JAWAB SENDIRI LAH..

  12. Anonymous said...

    Dey tambi... lu sibuk2 tak tengok jgn komen...tak tengok jgn komen...lu teringin nak tengok ka...?? Lu memang spesis sejenis dgn mereka la...

  13. Anonymous said...

    bro..lu ni bodo tahap jamban la ..sekolah mane lu ni? kebebasan atok kau aja camtu..bole x aku rakam opah ko maen ngn bangla pastu panggil wartawan ckp aku ade bukti opah ko ade skandal ngn bangla..itu hak aku nk tayang..bole x camtu? pegi mampos la opah ko marah ke ape..pegi mampos la betol ke tak kan..janji itu hak aku

  14. Penggali Kubuq said...

    Aku dah tengok klip ni sepertimana diupload oleh blogger2 UMNO. Dan aku yakin individu itu bukan DSAI dari segi bentuk tubuh badan yg buncit dan dada yg memboyot (shaggy chest). kalau dipadankan dengan Dato Eskay memang amatlah padan sekali. peliknya kenapa tiada suara dan rakaman dalam hitam putih.. tentunya ada muslihat tersendiri..
    Dan ketika waktu2 akhir video ni, ada pulak individu lain yang mencampakkan tisu sedangkan pompuan tu masih ada dlm toilet dan pelaku sedang memakai baju. jelas sekali ada org ketiga lain ketika video tu dirakamkan. bukan cctv seperti didakwa.. Tujuannya hanyalah satu, Dato Eskay yang mengharapkan kes tuntutan Rm20 juta harap Najib campurtangan dalam kesnya dan dengan itu sumbangan dato eskay adalah dengan menjatuhkan DSAI. sebb tu sebelum dato t terbongkar, awal2 lg dia ugut supaya DSAI letak jawatan.. tujuan dan motif jelas.. Rakyat usah diperbodohkan

  15. JAKA said...

    tayang video lucah kt ramai2 denda RM1000 je la, masuk jel pun tidak la...hebat malaysia ni

    bukan ke setiap keping video lucah denda RM2000?

    kalau mcm tu panggun wayang semua tayang je cita lucah...RM1000 je...masih pulang modal tau dgn kutipan juta2

    bukan nk kena saman hari2 pun

  16. Anonymous said...

    tangkap je si nuwar aljuburi sumbat je dalam jel....si ariel pun kena tahan sebab pelaku dalam video sex apa beza nya...kat malaysia lain lak pelaku leh pulak bebas siap buat demo lagi...di mana kekuatan kita sebenarnya utk mengatasi benda2 macam ni...kebal sangat kah si aljuburi tu...hang pa pikiak la...dah sah video tu tulin apa lagi...rejam je la si bangsat anwar al juburi tu...habis cita

  17. ELDIFASO said...

    GILA LAH PENYOKONG FANATIK ANWAR..YG DEDAH KENA DAKWA..YG MAIN PELACUR SEDAP SEDAP DI BACKING LAGI...KALAU CAM TU..TOLONG BACKING AKU SKALI BOLEH?HAHHAHAHA

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |