PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

Brahim Amarikaaa...hang patut baca ini, dan bunoh Amarikaa..!

albanjari | Ibnu Hasyim
GADIS bernama Nadia ini bercerita. "Semasa aku sedang mengunjungi rumah salah seorang kerabatku, tiba-tiba tentera Amerika (AS) memasuki rumahnya dan mulai menggeledah rumah itu. Mereka menemui beberapa senjata ringan. Maka merekapun menangkap semua orang di rumah itu termasuk aku. (Foto sekadar hiasan)

Aku cuba jelaskan pada penerjemahnya, bahawa aku hanyalah seorang pengunjung, tetapi sia-sia. Aku menangis, memohon pada mereka, sampai hilang kesedaran kerana takut... ketika mereka membawaku ke penjara Abu Ghraib" Nadia melanjutkan, sambil air mata mengalir di pipi.

“Mereka tempatkan aku seorang diri di sebuah sel penjara gelap dan kotor. Aku berharap aku akan segera dibebaskan, setelah terbukti aku tidak bersalah. Hari pertama sangat menyusahkan. Selnya berbau tidak sedap, lembab dan gelap, membuatku semakin lama semakin takut. Suara ketawa tentera di luar sel tambah menakutkan. Aku bimbang apa yang menimpaku nanti.

Pertama kali aku merasa berada dalam cengkaman sulit. Memasuki sebuah dunia yang tidak pernah ku rasai sebelum ini. Ditengah aneka ragam perasaanku saat itu, aku dengar suara seorang tentera wanita AS bercakap dalam bahasa Arab padaku: “Aku tak kira, walau penjual senjata di Iraq ini perempuan!”

Ketika aku cuba jelaskan keadaan sebenarnya, dia memukulku dengan kejam. Aku menangis dan berteriak “Demi Allah! Aku dianiaya, demi Allah! Aku dianiya!!”

Tentera wanita itu terus mencaci. Tak pernah ku bayangkan, aku akan diperlakukan seperti itu. Dia mulai tertawa dan mengatakan dia telah monitorku sepanjang hari dengan satelit. Katanya, mereka mampu melacak musuh-musuh mereka meskipun sedang berada di dalam bilik tidur mereka sendiri dengan teknologi AS.

Dia tertawa lagi dan berkata, ”Aku mengawasimu ketika kamu bercinta dengan suamimu.”

“Tatapi aku belum berkahwin” Jawabku dengan suara kebingungan. Dia memukuliku selama lebih dari 1 jam. Dia memaksaku minum segelas air, yang kemudian kuketahui mereka bubuh ubat di air itu. Setelah 2 hari baru aku sedar dan berada dalam keadaan telanjang. Rupanya, aku telah kehilangan sesuatu yang tidak akan dapat dikembalikan lagi. Aku telah diperkosa. Aku jadi histeria tak terkontrol. Aku hantukkan kepalaku kuat-kuat ke tembok.

Hingga lebih dari lima tentara AS diketuai wanita itu masuk ke sel dan mulai memukuliku. Mereka perkosaku berganti-ganti sambil tertawa dan menperdengarkan musik dengan kuat. Begitulah setiap hari mereka perkosa dan merogolku, dan sentiasa menggunakan cara baru yang lebih kejam dibanding sebelumnya.”

Nadia terus menjelaskan lagi. “Setelah sekitar satu bulan, seorang tentera negro memasuki selku dan melemparkan 2 potong pakaian tentera AS kepadaku. Dalam bahasa Arab yang lemah dia mengatakan agar aku memakainya. Setelah dia menutup kepalaku dengan kantong hitam, dia menuntunku ke toilet umum yang ada paip air sejuk dan panas. Dia memintaku mandi. Dia menutup pintu dan pergi. Aku rasa sangat letih dan sakit. Aku pun mandi.

Belumpun selesai mandi, tentera negro tadi masuk ke dalam. Aku ketakutan dan memukul mukanya dengan mangkok air. Namun dia sangat kuat, dia memperkosaku dengan kejam dan meludahi mukaku. Kemudian dia pergi dan kembali lagi dengan 2 tentera yang membawaku kembali ke sel. Perlakuan seperti itu terus berlanjutan. Kadang aku diperkosa sampai 10 kali sehari, membuat kesehatanku sangat buruk.”

Nadia terus mengungkapkan perbuatan ngeri kebiadaban AS terhadap wanita-wanita Iraq. Katanya. “Setelah lebih dari 4 bulan, seorang tentera wanita datang. Namanya Mary. Dia berkata kepadaku, “Sekarang kamu memiliki kesempatan emas, kerana seorang petugas yang memiliki jawatan tinggi akan kunjungi kita hari ini. Jika kamu hadapinya dengan sikap positif, kamu akan dibebaskan. Terutama kerana kami sekarang yakin kamu tidak bersalah.”

Aku jawab,”Jika kamu yakin aku tidak bersalah, mengapa kamu tidak membebaskan?” Dia menjerit dengan gelisah, ”Satu-satunya yang menjamin kebebasan kamu adalah sikap positif kamu terhadap mereka!”

Dia membawaku ke toilet umum, dan dia mengawasiku mandi sambil membawa tongkat tebal untuk memukulku jika aku tidak melakukan perintahnya. Kemudian, dia memberiku make up, dan memperingatkan aku untuk tidak menangis dan merusak make up ku. Lalu dia membawaku ke sebuah ruangan kosong. Di situ tidak ada apapun kecuali sebuah penutup lantai. Setelah satu jam dia datang dengan ditemani 4 tentera yang memegang kamera.

Dia membuka bajunya dan mulai menggangguku seoalah-olah dia adalah seorang lelaki. Tentera lainnya tertawa dan perdengarkan musik bising. Mereka mengambil photoku dalam berbagai pose, dan menunjuk-nunjuk wajahku. Yang wanita menyuruhku tersenyum, jika tidak dia akan membunuhku. Dia mengambil pistol dari salah satu temannya dan menembakkan empat peluru dekat kepalaku seraya bersumpah, peluru kelima akan ditembakkan tepat di kepalaku.

Setelah itu, keempat tentara lainnya memperkosaku secara bergantian sampai aku hilang kesedaranku. Bila sedar, aku dapati diriku berada di sel dengan bekas-bekas gigitan, kuku dan rokok ada di sekujur tubuhku.”

Nadia berhenti bercerita tentang tragedi yang menimpanya untuk menyeka air matanya, kemudian dia melanjutkan lagi. “Kemudian suatu hari Mary datang dan mengatakan kepadaku supaya aku memberi kerjasama dan akan dibebaskan setelah aku menonton filem yang mereka rakam. Aku merasa sakit setelah menonton filem itu. Mary mengatakan,”Kamu telah diciptakan hanya untuk membuat kami bersenang-senang”.

Masa itu aku jadi sangat marah. Aku menyerangnya meskipun aku takut reaksinya. Aku akan membunuhnya kalau tentera lain tidak turut campur. Ketika tentera melepaskanku, Mary menghujaniku dengan pukulan. Kemudian mereka meninggalku. Setelah kejadian itu, tidak ada seorangpun yang datang menggangguku lagi selama lebih dari satu bulan. Aku menghabiskan masa itu dengan beribadah dan berdoa pada Allah Ta’ala yang memiliki seluruh kekuatan untuk menolongku.

Mary datang lagi dengan beberapa tentera yang memberiku pakaian. Pakaian yang kupakai ketika mereka menangkapku dulu. Mereka membawaku dengan sebuah kereta AS. Lalu mereka melemparkanku di sebuah jalan raya, setelah memberiku 10,000 dinar Iraq. Aku pergi ke sebuah rumah yang berdekatan dengan tempat aku dibuang itu, untuk mengetahui reaksi keluargaku. Aku memilih mengunjungi salah seorang kerabatku supaya mereka mengetahui apa yang telah menimpaku ketika menghilang.

Aku mengetahui bahawa saudaraku telah memasang papan tanda duka untukku selama lebih dari 4 bulan. Mereka menganggapku sebagai orang yang sudah mati. Aku faham, serangan malu sudah menungguku. Maka, aku pilih pergi ke Baghdad bertemu sebuah keluarga baik yang sanggup membantuku. Aku bekerja dengan keluarga ini sebagai pembantu dan guru peribadi bagi anak-anaknya.

“Siapa yang akan memuaskan dahagaku? Siapa yang akan mengembalikan keperawananku? Apa salah keluarga dan familiku? Aku mengandung seorang bayi, bahkan akupun tidak tahu siapa ayahnya.” Dan Nadia mengakhiri ceritanya sampai di sini.. (Sumber: lahaonline.com)



Kesimpulan:

Apakah AS hanya memperkosa Nadia ataukah mereka memperkosa seluruh lelaki dan wanita umat Islam? Nadia adalah saya dan anda, isterimu dan juga isteriku, saudarimu dan juga saudariku, ibumu serta ibuku. 

Dimanakah pembela kesucian Islam! Dimanakah pembela Islam! Masih banyak lagi kisah menyesakkan dada bagi umat Islam. Masih ada Nadia-Nadia lain di dalam penjara yang penuh dengan penjaga babi dan kera biadap bangsa Amerika. Di manakah kamu yang tidak tersentuh dengan cerita saudari kita saperti itu tadi?

"Wahai orang yang berselimut ! Bangunlah serta berilah peringatan dan amaran (kepada umat manusia).
Dan Tuhanmu, maka ucaplah dan ingatlah kebesaranNya!" (Al-Muddaththir)

6 comments:

  1. waksab said...

    Amarika..dan yahudi..dulu,kin dan selamanya memusuhi Islam..Berjihad samada dgn tangan,kata2 atau hati yg selemah2 iman..
    waksab.blospot.com

  2. Anonymous said...

    pergh .. peluang jihad yg cukup luas..

  3. rohdijasad said...

    Bila Islam berpuak2 (tidak bersatu), berseteru sesama Islam dan bersaudara pula bersama kafir LAKNATULAH... Inilah akibatnya. Tiada langsung rasa gerun dan hormat malah mamandang hina kpd org ISLAM. INGAT dan SEDARLAH... hal yang sama tidak mustahil berlaku kepada kita.

  4. Anonymous said...

    Islam tidak berpuak, kiranya mengikut hukum sebenar, semasa kuat tidak sedar meminggirkan bangsa seagama dan memijak-mijak hukum agama.yg menjadi masalah bila tersepit baru sedar berpuak, selama dekat 60 tahun tidur bersama kafir dan menghina hukum agama. itupun tak sedar lagi dan asyik menyalahkan orang lain, sedarlah dan ingatlah..

  5. Anonymous said...

    Ya Allah..ngerinya..ayuh umat Islam,bangunla dari lena yg pjg..Ya Allah..hancurkan Amerika laknat itu..

  6. Anonymous said...

    Apakah akan datang lagi orang seperti Salahuddin Al-Ayubi untuk menjadi ketua bagi menghancurkan tentera kafir ini???? Aku sokong apa yang dilakukan oleh pengebom berani mati di Iraq, Afghanistan dan di mana jua.Gunalah kesempatan yang ada untuk menghancurkan mereka.Mereka ini adalah binatang2 buas dan tak perlu belas-kasihan kepada mereka.

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |