PANAS BERAPI HARI INI :: albanjari Online's Feed ::

:: EDISI BUKAN BIASA-BIASA :: TUNGGU PAPARAN 2016

PANAS BERAPI - Jangan doa tak baik untuk Tun okay !

albanjari | Kg. Milah
Beberapa blog UMNO sejak awal petang hari ini mula 'bakar' perasaan penyokongnya dengan memberi gambaran bahwa penyokong PAS, PKR (betul ker penyokong PR ?) dilabel biadap hanya kerana meng'impress'kan rasa mereka dengan mendoakan mantan PM paling lama berkuasa di Malaya, chedet - segera 'mamposs' ! Subhanallah !! Jangan la pi doa macam tu kat orang tua tu. Kita doa yang baik - baik saja sudahlaa...!

Jangan ikut sangat gaya dan keunggulan penulis dan pencacai UMNO yang suka nak 'penampor' dan belasah orang. Kira nak penampor dan belasah orang jer puak-puak 'jamban' nih..apa dia ingat, orang PR ni tak der tapak tangan nak penampor dia balik ? Cakap macam orang lemas dalam mangkuk jamban, memang macam tu gamaknyer yer !



Drama Pendek Kg. Milah ( Bhg. 2)
Sejak mantan tok sidang kampung itu bersara dari menjawat jawatan paling lama dikg. itu, reputasi kesihatannya semakin tidak stabil. Asal dia sentuh saja hal 'politik' di kg. milah, esok lusa ke hospital laa jawapnya. 

Makcik Pidah, bidan kampung dah banyak kali kata, Tok Karim pi rehat laaa. Tok sah dah dok layan sangat bab-bab politik kg. Milah ni. Tok Karim pun bukan sihat sangat, umur dah cecah 87 tahun tu tok ! Tapi Tok Karim dok degil jugak. Sudahnya sekali lagi Tok Karim masuk spital. Misi kata, jantung Tok Karim tak berapa nak betul pam, asyik dok lupa-lupa saja. 

Apa nak buat..dah tua-tua macam Tok Karim, bukan saja otak mudah lupa, jantung kat dalam tu pun kadang-kadang dia lupa nak pam. Tu yang jenuh pi usung pi hospital tadi. Tapi bini muda Tok Karim kata, bukan pasai tu kot, mungkin pasai kat bawah ni..! Pualk dah..! Hangpa pi baca laa..,

[..] Rasa hurmat gurkah-gurkah politik di'port' kepada Tun Mahathir masih lagi tinggi biarpun Tun sekarang sudah merepet banyak sangat. Mungkin akibat membaca yang terlalu kuat dan terlalu banyak, jadi otak yang 'sharp' tu dah tumpul dan dah tak boleh nak asah lagi.

Adik ipar Syed Ali (umno Cheras) ada datang ke 'port' gurkah-gurkah ini kelmarin dulu dan bercerita dengan penuh semangat tentang sambutan VVIP yang telah diberikan olih Ketua dan AJK umno Bahagian Cheras kepada Tun Mahathir semasa beliau datang merasmikan mesyuarat umno Bahagian Cheras ahad lepas. 

Dikatakan yang pakat berebut-rebut AJK dan ahli-ahli umno bahagian Cheras bertolak-tolak dalam barisan panjang mahu mencium telor Tun Mahahthir...opppsss sorry..bukan telor daaa... tapi tangan Tun Mahathir.

Maka gurkah-gurkah ini memperingatkan adik ipar Syed Ali ini bahawa Tun Mahahthir dan Ketua serta AJK umno bahagian Cheras memang dah lupa yang tak sampai tiga tahun dulu, Ketua-Ketua dan AJK-AJK umno di seluruh bahagian di Malaysia ini pernah melayan Tun Mahathir ini macam 'kucing kurap' dan boleh lah dibayangkan yang bekas Presiden umno ini pernah nak minta dan pernah bertanding nak jadi perwakilan bahagian ke Persidangan Tahunan UMNO Malaysia tetapi langsung tidak diberikan sebarang tempat hingga membuatkan orang tua ini merajuk dan terus keluar dari umno. (sumber dari dollah yankee)

10 comments:

  1. ALahaI sI LunCAi said...

    TUN TAK SIHAT SELEPAS PENCEN. NIK AZIZ SENTIASA TAK SIHAT, TAPI TAK NAK PENCEN PENCEN...

  2. Anonymous said...

    nik Aziz kalau x pencen...tak pa...dia bukan kaut harta kekayaan...rumah nik aziz tetap rumah kg....tapi mahathir suku sakat kaya raya....itu bezanya...

  3. Anonymous said...

    Tuhan masih sayang Tun. Tuhan suruh Tun bertaubat. Bertaubatlah Tun sebelum Izrail dtg mencabut nyawa.... Ingatlah azab di alam kubur amat dahsyat dan seterusnya kita semua akan dipindahkan ke alam akhirat yg penuh dgn azab dan siksaan yg maha dahsyat... Tak serupa macam tun pindahkan rakyat yg tak berdosa ke kem Kemunting suatu masa dulu..

  4. Anonymous said...

    Di doakan Madey Kutty panjang umur kalo itu baik untuk dia dan kami, didoakan pendek umur kalo itu lebih baik untuk dia dan kami, amin.......

    Allah lebih mengetahui!

  5. Anonymous said...

    bior mamak madey ni idup lagi...lepas tu bior dia sakit balik... selalunye org macam susah sikit nak tarik nyawa sebab ade bela antu raya..ha!ha! tak pun tuhan nak bagi dia rase seksa dunia

  6. leekonyou said...

    CELAKO CELAKO CELAKO DAN DOA PECAH PEROT sapalah punya KEJA NI?

  7. islam said...

    terlalu banyak fikir tentang keluarga DSAI, dah difitnah,dah diaibkan, banyak lagiler, camna nak minta maaf kat DSAI dan kelurga.

  8. Na'im Nikmat said...

    Dia misti hidup lebih lama untuk lihat kehancuran UMNO....

  9. bunbinban said...

    tul tu. Umur bonus tu. Taubat la. Sekurang-kurangnya nasihat kat bini tu utk tutup aurat atau nasihatkan anak tu jgn jadi toke arak. Bab lain tu sendiri mau ingat la. peace

  10. Anonymous said...

    jantung chedet aligment lari (dengar crita beliau pakai jantung budak berumur 16 tahun) tapi ada dengar juga che det bela bomoh siam dan indon untuk lindungi dari musuh dia. biarlah umur dia panjang sbb bila PR memerintah dakwa dia ke mahkamah dna bekukan segala harta keturunan dia

:: blank ::

..

albanjari ONLINE blog :: NEW Followers

:: List Blog ::

:: albanjari Online 40's Blog List Update ::

:: Kepada rakan blogger yang mahukan blog disenaraikan di bloglist ABO sila tinggalkan url blog sahabat di ruang shoutbox wak di bahagian sidebar untuk tindakan. Makluman

:: New 30's bloglist@ABO ::

:: Editor albanjari online ::

Semua tulisan di blog ini sekadar mewakili pandangan peribadi penulis. Menulis blog sejak 2006. Mantan Presiden Sekretariat Blogger PAS Perak. Penulis juga seorang ahli bersekutu untuk group Media Perak. Jawatan akhir di dalam politik - Setiausaha Politik.

:: SketsaPRU13@albanjari online V2 |